Menü

Ételek az egészséges hajért

Szerencsés, akinek sosem okoztak gondot a tincsei, mások azonban hosszú ideje küzdenek a hajukkal. Hiába a legmodernebb hajápolási termékek, a sampon és a kondícionáló önmagában valószínűleg nem hozza meg a várva-várt eredményt, a szebb, egészséges hajat.

Zsírszegény tejtermékek; joghurt, tej, túró – remek kalciumforrás, fontos ásványi anyag a haj növekedéséhez.

Spenót, brokkoli – tökéletes A-, C-vitamin forrás, melyekre a szervezetnek szüksége van a faggyú termeléséhez. Ez az olajos anyag ugyanis, melyet a hajhagymák választanak ki, természetes hajkondicionálónak számít. Vasra, kalciumra szintén szert tehetsz a sötétzöld leveles zöldségekből.

Mogyoró, dió – a dió alfa-linolénsavat tartalmaz, ami egy Omega 3 zsírsav, amely segíti a haj kondicionálását. A cinkhiány is járhat hajhullással, tehát érdemes a diót, dióféléket beiktatni az étrendünkbe. Igen jó cinkforrás még a kesudió, a pekándió vagy a mandula is.

Kagyló – titka a cink-tartalma, amely erős antioxidáns.

Lazac – ez a halfajta szinte verhetetlen, ha szépségápolásról van szó. Omega 3 zsírsavban gazdag. Ez a magas minőségű fehérjeforrás vasban és B12-vitaminban is dúskál. Ezek az esszenciális zsírsavak a haj egészségéért is sokat tesznek. Ezek hiánya száraz fejbőrt és hajat eredményezhet. Ha vegetáriánus vagy, egy kanál őrölt lenmagból szintén hozzájuthatsz az Omega-3 zsírsavakhoz.

Hüvelyesek – nemcsak a bőséges fehérje-tartalom segíti elő a haj növekedését, de vashoz, cinkhez és biotinhoz is hozzájuthatsz rajtuk keresztül. Ritka, de bizonyos esetekben a biotin hiánya törékeny hajat okozhat. Érdemes hetente lencsét fogyasztani.

Baromfi – a csirke- és a pulykahús magas fehérjetartalmú és jelentős a vastartalma. A súlyos fehérje hiány hatására a tincsek színe is fakulhat.

Tojás – mindegy, milyen formában kerül a tányérodra: rántva, főzve, sütve, omlettként. Egyike a legjobb fehérjeforrásnak. Van benne biotin és B-12 vitamin, amelyek igen fontosak a haj szépségéért.

Szélsőséges diéták

Néhány szélsőséges diéta - így a nagyon alacsony kalóriatartalmú diéták, méregtelenítő diéták - esetében hosszú távon protein hiány alakulhat ki szervezetünkben. Ez hatással lehet a hajra és a körmökre is, amelyek egyaránt rostos keratin nevű fehérjéből állnak, ami az egyik legkeményebb szövete a szervezetnek. Tehát a fehérjehiányos étrend gyengébb minőségű hajat eredményezhet, ami hajlamos lehet arra, hogy töredezzen, és a körmök törékenyebbé és sebezhetőbbé válhatnak.

A hajnövekedést C-vitaminnal lehet serkenteni

A helyes táplálkozásnak a megfelelő hajnövekedésben is kiemelt szerepe van. A haj igen lassan nő, havonta nagyjából egy centimétert, ráadásul ha a szervezet nem jut elegendő C-vitaminhoz, nem tudja előállítani a hajszálak termelődéhez nélkülözhetetlen kollagént, így lelassul a növekedés. Aki szeretné a hajnövekedést serkenteni, fogyasszon naponta legalább 75 milligramm C-vitamint. Ez nem túl nehéz feladat: egy közepes narancs 70 mg, egy grépfrút 80 mg C-vitamint tartalmaz, de fedezi a napi C-vitamin szükségletet 15 dkg eper, vagy 10 dekagramm paprika is.

Hogy hajunk gyorsan nőjön és egészséges legyen, táplálkozásunkkal sokat tehetünk, hiszen az ételekkel bevitt vitaminok és ásványi anyagok belülről táplálják a haj szerkezetét.

Szerző :Udvari Fanni

Mit árul el rólunk a vércsoportunk?

Mindenki tehet azért, hogy megváltoztassa életmódját, étrendjét, vagy az edzéstervét, de a vércsoportunk a születésünktől kezdve ugyanolyan marad. Közel száz évvel ezelőtt Karl Landsteiner Nobel-díjat kapott azért, mert felfedezte, hogy nem egyforma a vérünk, hanem különböző vércsoportok vannak. Az a mai napig rejtély, hogy miért vannak más vércsoportok, de azt tudni, hogy a vérben található cukor és fehérje kombináció alapján különböztetik meg a különböző típusokat.

Cukor álruhában

A feldolgozott cukrot sokféle álnéven eladják nekünk, sokszor tudtunkon kívül, méghozzá a kristálycukor árának többszöröséért, jól csengő neveken. A hozzáadott cukor általában szacharóz (répacukor, nádcukor), glükóz, vagy fruktóz szokott lenni, melyeket hangzatos neveken említenek a gyártók, de vannak még számtalan más megnevezései is.

Mi az a CBD és miért hasznos számunkra?

Sokaknak már ismerős lehet a CBD, sokszor hallunk ilyen hatóanyagú étrend-kiegészítőkről. Van, aki nyugtató hatása miatt olvasott róla, de akár depresszió kezelésénél is megemlítik. Ugyanez igaz a hírére is. Nagyon megoszlanak a vélemények róla, ezért érdemes tisztázni mi is ez és mire való.

A reflux tünetei és kezelése

A refluxról valószínűleg már mindenki hallott valamilyen formában. Sokszor jön szembe reklámokban, hirdetésekben, gyógyszertárak szórólapjain, de akár az ismerőseink közül is kerülhet ki olyan, aki a reflux tüneteire panaszkodik.

Miért fontos a fogszabályozás?

A fogak esztétikája éppolyan fontos, mint az egészségük. Sőt, az esztétikából következhet az egészséges fogsor. De minden esetben érdemes fogszabályzót használni? Mikor érdemes feltenni a fogszabályzót?