Menü

Negyvenféle, mégis ugyanaz

Negyvenféleképp tudom enni. Megszámoltam. A kedvenc reggelimet, vagy ha úgy tetszik tízóraimat, negyven féleképp el tudom készíteni, ugyanabból a szuperélelmiszerből, amit annyira szeretek, és amiről ódákat zengenek az életmódváltást hirdető oldalak, receptgyűjtemények.

Hirdetik azzal, hogy olcsó, hogy finom, hogy egészséges, hogy jó rostforrás és számtalan más előnyével próbálnak kedvet adni a zab fogyasztásához, azonban én már rég elcsábultam és szinte elmondhatom, hogy ezt az ételt, bizony sosem tudom megunni. Zabkása.

2-3 dl tejben, növényi tejben - vagy vízben, vagy gyümölcslében - főzzünk meg 2-3 evőkanál zabpelyhet, vagy zabkorpát, (a kívánt sűrűséget több/kevesebb folyadékkal vagy több/kevesebb zabpehellyel ízlés szerint alakíthatjuk) majd ízesítsük számtalan variációban.

A zab egészen néhány évvel ezelőtt még az angolok kedvenc reggeli alapanyaga volt, míg Magyarországon maximum az állattartók használták. Pár éve hatalmas népszerűséget szerzett a konyhákban, háztartásokban, mert nemcsak egészséges, de sokrétűen felhasználható, kásákba, turmixokba, süteményekbe, liszt helyett alkalmazva.

Állaga hasonlít a tejbegrízre, amit gyerekkorunkban olyan nagyon szerettünk, azonban ma már nem nagyon fér bele a diétába a búzadarás, cukros verzió. Édesen és sósan is fogyasztható, mindkettő verzió nagyon laktató és finom. Mivel laktató, sokáig eltelít, kiváló szénhidrátforrás, lassan szívódik fel, a jóllakottság érzése sokáig megmarad. Villámgyorsan elkészíthető, akkor is, ha reggel csak 10 percet szánhatunk a reggelizésre. Magas rosttartalma mellett kiváló vitamin- és ásványianyag forrás.

Én személy szerint negyven féle ízben ettem már, s fogom is, s képes vagyok ezeket felsorolni: sütőtökös-vaníliás zabkása. Sütőtökös-diós zabkása baracklekvárral. Mézes fűszerrel vagy fahéjjal készített zabkása. Banános-áfonyás zabkása. Gyúrósoknak proteinporos zabkása. Fahéjas-joghurtos zabkása reszelt almával. Céklás-almás zabkása. Kókuszreszelékkel, cukormentes aszalt gyümölcsökkel készített zabkása. Csokipudingos zabkása kakaós csokiöntettel. Mákos-almás zabkása. Mákos - diós zabkása. Epres - mákos zabkása. Almás-banános-joghurtos zabkása. Almás-fahéjas zabkása. Kefíres - joghurtos-diós zabkása, pici mézpótlóval. Túrós zabkása. Ricottás zabkása. Túrós-meggyes zabkása. Túrós-csokidarabkás zabkása. Túrós-barackos zabkása. Csokis zabkása. Csokis-rumos zabkása meggyel, csokidarabokkal. Bármilyen friss vagy aszalt vagy fagyasztott gyümölcsös zabkása. Lekváros zabkása. Diós-baracklekváros zabkása. Vaníliás-vaníliapudingos zabkása. Kókuszpudingos zabkása. Banános zabkása. Meggyes zabkása. Ribizlis zabkása. Citromos-vaníliás zabkása. Joghurtos zabkása. Túrós-kókuszos-csokis zabkása. Mogyorókrémes-csokis zabkása. Csokis-meggyes zabkása csokidarabokkal, meggyel. Barackos-baracklekváros-túrós zabkása. Kávés-tiramisu jellegű zabkása, light krémsajttal. Csokis-kávés zabkása. Narancslében főzött zabkása narancsdarabokkal. Sósan elkészített zabkása felvágottal, sajttal, zöldségekkel.

Szerintem még nem teljes a lista, tudnám folytatni, elég, ha az ember körülnéz a konyhájában, máris tudja, legközelebb mivel készíti el ezt a tápláló, fenséges reggeli, vagy napközbeni eledelt.

Cukkinis finomságok recepttel

A hetvenes évek végén a cukkini még ritkaságnak számított hazánkban. Szorgos kertészeknek és a természet sokoldalúságának köszönhetően ma már kerekded, hajlított alakban, sárgán-zölden-feketén, csíkosan, egyszínűen és foltosan egyaránt megtalálhatjuk. A cukkini virágát is használja a francia és az olasz konyha. Kecskesajttal, paradicsommal és fűszerekkel megtöltve, zsiradékban kisütve fogyasztják.

Baj ha túl sok fehérjét fogyasztunk?

Tény, hogy a magas fehérjetartalmú étrendek mostanában nagyon divatosak, különösen a fogyni vágyók és a sportolók körében népszerűek, azonban arról is beszélni kell, hogy a túlzásba vitt fehérjefogyasztás egyáltalán nem jó és nem egészséges hosszútávon.

A nap legfontosabb étkezése cukorbetegként

A reggelit egyébként is a nap legfontosabb étkezésének tartják, de cukorbetegnél kiemelt fontosságú, mivel indítják a napot.

Mi az a chutney és hogyan lehet elkészíteni?

Azok, akik szeretnek kipróbálni új ízeket és textúrákat, megismerni különböző konyhákat, élvezik a gasztronómia világát, ők biztosan szeretni fogják a „chutney”-t. egy indiai eredetű szószról van szó, mely különböző összetevőkből áll, ezek lehetnek gyümölcsök, de legtöbbször azonban zöldségekből készül. a chutney kiváló kísérője a burgonyának, sajtoknak és húsoknak.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.