Menü

Ne vegyél újat!

Vannak dolgok, amikből tényleg nem érdemes, sőt szerintem felesleges újat venni, tökéletesen megteszi a használt is. Miért?

Mert néhány termék már a vásárlás pillanatában elveszti értékének a felét, vagyis így akár használtan is beszerezhetnénk őket. Ruhákat, gyerekholmit régóta sokszor veszek turkálóban, vagy rendelek használtan, veszem meg ismerőstől kinőtt cuccait. Minden szülő tudja, hogy egy kisgyerek hamar kinő egy-egy ruhadarabot, szekrényében havonta lehet szelektálni azok közül, amiket már nem hord, ezért felesleges horribilis összegeket kiadni az új ruhákért. Rengeteg börze van ma már, ahol igazán jó minőségű, szinte alig használt holmihoz juthatunk, töredék áron, s némelyiken még a címke is hibátlanul megvan. Használat előtt persze nem árt egy alapos mosás magasabb hőfokon, majd egy fertőtlenítő vasalás, de szerintem ez új ruhákra is ugyanígy igaz.

A gyerekjátékokkal ugyanez a helyzet! Nemcsak környezettudatosabb, de költséghatékonyabb is, ha használtan veszünk meg játékokat. Alapos fertőtlenítés itt is kötelező.

Jó üzletet csinálunk akkor is, ha nem veszünk új könyveket, hanem inkább beiratkozunk a könyvtárba. Ezzel természetesen nem a könyvesboltokat szeretném magamra haragítani, de sajnos tény, hogy sokszor tettem vissza a polcra azt a többezer forintos példányt, amiről azt gondoltam, egyszer vagy kétszer elolvasom és utána csak porosodik a könyvespolcon, jobb akkor már kölcsönözni. Ha mindenképp sajátot szeretnénk az adott műből, akkor az antikváriumokat keressük fel. Természetesen vannak könyvek, különösen tankönyvek, amiket jobb újonnan megvenni, azonban a használt könyv vásárlása más szempontokból nézve okosabb döntés.

Mi bútort is vettünk már használtan, emeletes ágyat a gyerekeknek, de aki ettől ódzkodik, válasszon könnyen tisztítható, használt bútordarabokat. Az eredeti ár töredékéért is megvásárolhatók ezek, s ugyanúgy értékesíthetjük mi magunk is a nem használt bútorainkat, berendezési tárgyainkat.

Az autó vásárlásánál tudni kell, hogy már az megvételkor elveszti értékének majdnem a felét, ugyanakkor a használtautó piacon számtalan újszerű járgány találhat gazdára, és talál is, a vételár pedig töredéke az új autókénak.

Én magam sportfelszerelést is gyakran hozok el turkálókból, - természetesen a cipő kivételével - bármely szabadidőfelső, futónadrág vagy rövidnadrág megvásárolható akár használtan is. Alaposan kitisztítva ugyanolyan jó szolgálatot tesz, mint az új társai drága sportüzletekben.

Van, aki nagyon szereti a „lomis” helyeket járni, a turkálókban matatni, piacon a használtruha standnál keresgélni, majd az új szerzeményeket szinte fillérekért hazahozni. Ezzel nincs is semmi baj, nagyon környezettudatos és költséghatékony gondolkodás bizonyos dolgokat használtan venni, vagy néhány feleslegessé vált holminkat eladni, hiszen ezeknek a termékeknek semmi baja nem lesz attól, hogy időnként gazdát cserél.

Esküvői szokások és hiedelmek

Talán még nincs itt szezonálisan az esküvők ideje, de a tavasz, nyár beköszöntével elérkeznek ezek a jeles napok is. Aki ismeri az esküvővel kapcsolatos népi hiedelmeket, az tudja, hogy az esküvőket számos babona övezi.

Elhíznak a gyerekek az online világban?

Az otthoni tanulás, home office, online lét bizony kedvez a túlsúly megjelenésének. Kevesebbet mozgunk mi is és a gyerekek is, a testnevelés órák hiányoznak, gép előtt ülünk, a kamaszok nagy többsége egész nap a szobájában kuksol. Valóban sokat híznak a járvány idején a gyerekek?

Az alacsony vérnyomás hatásai

Az alacsony vérnyomás a génekbe van bekódolva. S ha nem okoz nagy gondot, az alacsony vérnyomásra, csak a vérnyomás mérésénél jönnek rá.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.