Menü

Tökéletes nasik bármikor

Az olajos magvaknak, dióféléknek rengeteg pozitív hatása van a szervezetünkre, sok antioxidáns, vitamin és legfőképp jótékony zsiradék található bennük. Az olajos magvak méltán rászolgáltak, hogy beillesszük őket étrendünkbe mértékkel, akár minden nap.

A mandula, a lenmag, a tökmag, diófélék, fenyőmag, mogyoró és napraforgómag mind nagyon egészséges és hozzájárulhatnak szívünk egészségének megőrzéséhez. A lenmag emellett nagyon jó emésztésserkentő, segít a székrekedés megelőzésében. A tökmag nagyon jótékony hatással van az immunrendszerünkre, a koleszterinszintünkre, ráadásul, a tökmagnak jóval alacsonyabb a zsiradéktartalma, mint a többi olajos magnak.

A dióban nagy mennyiségben találhatóak egészséges zsírsavak, melyek segítségével csökkenthető bizonyos daganatos betegségek rizikója. A dió nagy mennyiségben tartalmaz melatonint is, amely egyrészt segít a jobb alvásban, másrészt az anyagcsere működésében is fontos szerepet játszik. Napi mértékletes napraforgómag fogyasztásával csökkenthetjük az asztmarohamok számát, a magas vérnyomást, a szívrohamok és stroke-ok esélyét. A fenyőmagban sok az antioxidáns, nagyon hatékony a szabadgyökök ellen, s remekül feldobja a salátáinkat.

A kellemes ízű kesudió nagyszerű réz-, magnézium-, kálium- és vasforrás, emellett pedig A-, K- és E-vitamin is található benne. A kesudiót azoknak a hölgyeknek is érdemes fogyasztaniuk, akik a menstruációt megelőző héten olyan kellemetlen tüneteket tapasztalnak, mint a puffadás, a fejfájás.

A mogyoró a csonthéjasok közül a legtöbb magnéziumot tartalmazza, ez az ásványi anyag segíthet a görcsös fájdalmak enyhítésében. A mogyoró sózatlan változata a legegészségesebb.

Sokakat az olajos magvak ára rettent vissza a fogyasztásuktól, ami érthető, hiszen egy csomag kesudió, mandula nem olcsó élelmiszer, viszont például a tökmag nem kerül sokba, s mégis szintén nagyon jó hatással lehet a szervezetünkre! A tökmag rendszeres fogyasztása erősíti az immunrendszerünket, jótékonyan hat a vércukorszintre.

Az olajos magvakat érdemes egy-egy étkezés részévé tenni: például salátákra, tésztaételekre, vagy akár uzsonnára gyümölcsök és sajt mellé fogyasztani. Az alma vagy a körte és sajt is nagyon finom dióval például, a pirított tökmag kitűnő választás sütőtökkrémlevesbe, s bármely fent említett olajos ropogtatni való remekül beilleszthető a reggeli müzlibe, zabkásába is.

A fogyókúrák nagyobb része általában tiltja az olajos magvak fogyasztását magas kalóriatartalmuk miatt, azonban egyik legjobb tulajdonsága, hogy eltelít, ezért mértékkel beépíthetjük az étrendünkbe akkor is, ha fogyni szeretnénk.

Az olajos magvak kínálata nagyon széles, hiszen a fent említetteken túl ide tartozik többek között a makadámdió, pisztácia is. Azon túl, hogy nagyon finomak, táplálkozás élettani szempontból is értékes összetevői táplálkozásunknak. Magas kalóriatartalmuknál fogva egy zárt maréknyit ajánlott fogyasztani belőlük, szem előtt tartva, hogy „a mérték az érték”, ám sajnos ezt néha igen nehéz betartani.

Legjobb energetizáló tippek kávé helyett

Fárasztó, túlhajszolt, stresszes időszakban az energiatartalékaink kiürülnek, pedig pont ilyenkor lenne rá igazán szükség. kávéval és különböző energiaitalokkal próbáljuk felpörgetni magunkat, amelyek rövid ideig segítenek is, de pár óra múlva ismét visszaesik a vitalitásunk. olyan energizálók erejét érdemes inkább bevetni, amelyek nemcsak hosszabb távon hatnak, hanem közben szervezetünk egészségéről is gondoskodnak.

Mik az egészséges zsírok és mely ételekben találhatóak?

A fitnesz világa a zsírok jelentőségét gyakran megkérdőjelezi, ha az egészség, a testzsírcsökkentés vagy az izomtömeg növelése a téma.

5 étel, amit sosem szabadna mikróban újramelegíteni

Akár ételmérgezést is okozhatnak, ezért jobb annyit főzni belőlük, amennyi egyszerre elfogy.

Spenótos ételek a főzeléken túl

A spenót igazi vitaminbomba, természetes vasforrás. Bár számos jótékony hatása van, igencsak megosztó étel, sokan nem szeretik a krémes spenótfőzeléket. A spenótból nem csak főzeléket készíthetünk, feldobhatjuk vele a tésztaételeket, salátákat és még a húsokat is.

Ételcsoport, mely garantáltan segít a vércukorszinten tartásában!

Ha néhány egyszerű dolgot változtatunk a bevásárlókocsi tartalmán, annak komoly hatása lesz a vércukor szabályozásának képességére, az étvágyra és a keringési rendszer állapotára is.