Menü

5 egészséges snack rohanós hétköznapokra

A rohanó hétköznapokban nehéz betartani a diétákat és egészségesen táplálkozni. Pedig van egyszerű és pénztárcabarát megoldása is annak, hogyan és mit egyél egészségesen napközben.

Zöldség-chips

A bioboltokban és drogériákban több száz forintot elkérnek egy kis zacskónyi csicseriborsó vagy cékla chipsért, amit otthon sokkal olcsóbban és meglepően egyszerűen el lehet készíteni. Nem kell hozzá más csak egy zöldségszeletelő, ami egészen vékony szeletekre tudja vágni a kiválasztott zöldséget, ami lehet répa, cékla, cukkini vagy bármilyen más finomság. A szeletkéket ezután csak sózd meg és tetszés szerint olajban, serpenyőben vagy sütőben sütsd ropogósra.

Házi tortilla chips

A tortilla önmagában is egészségesebb, mint a burgonyából készült „rokona”, de ha otthon készíted el, garantáltan jobban jársz!

Ami szükséges hozzá:

2 és fél csésze kukorica liszt
fél csésze olaj
1 teás kanál só
1 csésze melegvíz

Először robotgéppel keverd össze a lisztet, a sót és az olajat. Lassan öntsd hozzá a melegvizet és keverd addig, amíg a tészta sima nem lesz. A kész tésztából készíts 12 darab golyót, amit vékony kerek lappá kell kinyújtani egy sodrófával, majd 15 percig pihenni hagyni. Ezután a kinyújtott tésztadarabokat vágd háromszög alakúra, majd serpenyőben kevés olajjal sütsd ropogósra.

Nyers zöldség humusszal

A humusz minden szempontból tökéletes: finom és nagyon egészséges. Különösképp nyers zöldségekkel kiegészülve. A legjobb választás az uborka és a répa, amelyek az emésztést és az anyagcserét is segítik.

Csokiba mártott dió

A dió önmagában is nagyon finom, de csokival feldobva egyenesen ellenállhatatlan! Ezt az ínycsiklandó édességet is meglepően egyszerűen el lehet készíteni. Szükség van hozzá 3 marék dióbélre és 10 dkg étcsokoládéra, amit gőz felett meg kell olvasztani, majd a diókat belemártani. Ezután pedig egy tálra tenni és várni, amíg megszilárdulnak.

Zabkása

A zabkása tényleg az egyik legalapvetőbb reggeli vagy nasi, ha az ember próbál egészségesen étkezni.A zab rendkívül fontos a szervezet számára, mivel nagyon sok rostot tartalmaz.

Végtelen számú elkészítési módja van, szinte bármilyen gyümölccsel nagyon finom lesz. Elkészítheted csak forró vízzel, vagy megfőzheted tejjel, összekeverheted joghurttal.

Hogy is néz ki a jó reggeli menü? Mennyire életszerű?

Korábbi írásomban arról elmélkedtem,, hogy vajon érdemes-e sokat enni reggelire, és ha igen, akkor miért. Most persze azt is megnézzük, mennyire életszerűek ezek a reggeli étkek, mennyire kell nagy lelkierő ahhoz, hogy esetleg változtassunk reggeli étrendünkön. És most nem is a pénztárcát veszem alapul.

Egyszerű, egészséges és nagyon finom: pudingok növényekből

A különféle ízesítésű pudingok tökéletes finomságok ebéd utáni desszertnek, vendégeknek vagy akár családi körben.

Most ez komoly?

Ne legyen cukros, zsírban úszó, vagy csupa fehérlisztes, nos ez a fő irány. A többi már csak adalék. Abszolút nem csoda, ha az ember megkeveredik a sok jótanácsban és a sok irányzatban.

A ginzengben rejlő csodálatos erő

A ginzeng gyökeret évszázadok óta használják a Távol-Keleten. Az ázsiai ginzeng (Panax ginseng) az Araliaceae család tagja, mely magában foglalja még az amerikai ginzenget (Panax quinquefolius) és az eleutheronak nevezett szibériai ginzenget (Eleutherococcus senticosus). Már több mint 400 éve termesztik. A növény sajátossága, hogy csak árnyékban nő. Ernyős virágzatú.

Sokat egyek reggelire?

Több írásom is szólt arról, hogy hogyan mozogjunk, hogyan osszuk be hétköznapjainkat. Ugyanilyen fontos kérdés lehet a munkavégzésünk napján az, hogy vajon mennyi reggelit fogyasszunk és mennyit ebédeljünk. Persze ez nem csak egyénenként, de sokszor nemzetenként is különböző.