Menü

5 egészséges snack rohanós hétköznapokra

A rohanó hétköznapokban nehéz betartani a diétákat és egészségesen táplálkozni. Pedig van egyszerű és pénztárcabarát megoldása is annak, hogyan és mit egyél egészségesen napközben.

Zöldség-chips

A bioboltokban és drogériákban több száz forintot elkérnek egy kis zacskónyi csicseriborsó vagy cékla chipsért, amit otthon sokkal olcsóbban és meglepően egyszerűen el lehet készíteni. Nem kell hozzá más csak egy zöldségszeletelő, ami egészen vékony szeletekre tudja vágni a kiválasztott zöldséget, ami lehet répa, cékla, cukkini vagy bármilyen más finomság. A szeletkéket ezután csak sózd meg és tetszés szerint olajban, serpenyőben vagy sütőben sütsd ropogósra.

Házi tortilla chips

A tortilla önmagában is egészségesebb, mint a burgonyából készült „rokona”, de ha otthon készíted el, garantáltan jobban jársz!

Ami szükséges hozzá:

2 és fél csésze kukorica liszt
fél csésze olaj
1 teás kanál só
1 csésze melegvíz

Először robotgéppel keverd össze a lisztet, a sót és az olajat. Lassan öntsd hozzá a melegvizet és keverd addig, amíg a tészta sima nem lesz. A kész tésztából készíts 12 darab golyót, amit vékony kerek lappá kell kinyújtani egy sodrófával, majd 15 percig pihenni hagyni. Ezután a kinyújtott tésztadarabokat vágd háromszög alakúra, majd serpenyőben kevés olajjal sütsd ropogósra.

Nyers zöldség humusszal

A humusz minden szempontból tökéletes: finom és nagyon egészséges. Különösképp nyers zöldségekkel kiegészülve. A legjobb választás az uborka és a répa, amelyek az emésztést és az anyagcserét is segítik.

Csokiba mártott dió

A dió önmagában is nagyon finom, de csokival feldobva egyenesen ellenállhatatlan! Ezt az ínycsiklandó édességet is meglepően egyszerűen el lehet készíteni. Szükség van hozzá 3 marék dióbélre és 10 dkg étcsokoládéra, amit gőz felett meg kell olvasztani, majd a diókat belemártani. Ezután pedig egy tálra tenni és várni, amíg megszilárdulnak.

Zabkása

A zabkása tényleg az egyik legalapvetőbb reggeli vagy nasi, ha az ember próbál egészségesen étkezni.A zab rendkívül fontos a szervezet számára, mivel nagyon sok rostot tartalmaz.

Végtelen számú elkészítési módja van, szinte bármilyen gyümölccsel nagyon finom lesz. Elkészítheted csak forró vízzel, vagy megfőzheted tejjel, összekeverheted joghurttal.

Fehérjében gazdag ételek fogyasztása

A fehérjében gazdag táplálkozásban is fontos a változatosság. Az alábbi 10 ízletes, fehérjében gazdag étel jóllakat és közben teljes szélességgel támogatja a kitűzött fogyást.

Egészséges zsírban gazdag ételek

Együnk sok zsírt, mert az jó! Na, persze nem mindegy, hogy, milyet - csakis az egészséges fajtát!

A leggyűlöltebb ételek listája

Ha a gyerekeinket megkérdeznénk, ők biztosan tudnának olyan ételeket sorolni, amelyek jó sokáig még csak a „meg sem kóstolom többet” kategória lesz, de mi felnőttek is tudunk elég válogatósak lenni. Nos érdekes a hivatalos lista, melyen a tök, a spenót, és a kelbimbó nem az első top hármas…

Pisztáciás édességek

Nyugat-Ázsiában őshonos gyümölcs, a pisztácia fa magja. Ma már számos mediterrán országban termesztik, valamint az Egyesült Államok déli részein.

A pisztácia egészségre gyakorolt hatásai

A pisztácia (Pistacia vera) a szömörcefélék családjába tartozó, lombhullató fa. Kétlaki, vagyis külön fán vannak a hím- és a nőnemű virágok.