Menü

Kezdd az új tanévet egészségesen!

A szeptember a lehetőségek széles tárházával köszönt minket. Hamarabb sötétedik, kellemesebbé válik a nappali hőmérséklet, többféle gyümölcs kerül a zöldséges üzletek ládáiba, és számos program elkezdődik vagy újrakezdődik. Emiatt az életünk is egyre inkább felpezsdül. Érdemes ilyenkor első számú célnak tekinteni az egészségi állapotunk rendbe tételét. Egyrészt azért, mert a nyár mindig az ellazulás és az ellustulás időszaka, amikor több mindent megengedünk magunknak. Másrészt azért, mert közeleg az ősz és a tél, amelyre érdemes felkészülni, és erősebb immunrendszerrel szembe nézni vele.

Kezdjük a listát a nap kezdetén: reggelizz! Ha esetleg most felhördülnél, hogy „én nyáron is reggelizni szoktam”, akkor kérdezd meg magadtól, hogy vajon helyesen-e? Időben hozzákezdesz? Ülve eszel? Valamennyi szénhidrátot, zsiradékot és fehérjét is tartalmaz az étrended? Fogyasztasz rostban gazdag termékeket reggelire? Ha mindenre igen a válasz, akkor gratulálok, figyelsz az étkezésedre, és ezt az új tanévben is megőrizheted. Ha viszont nem így teszel, akkor itt az új feladat szeptembertől.

És hogyan folytatod a napodat? Autóban, buszon, gép mellett ülve töltöd? Csak a jegyzeteid fölött görnyedsz? Nem érdemes. Még az elején hozzá kell szoktatni a testedet a sporthoz, méghozzá rendszeresen, napi szinten. Minden nap vigyél egy kis mozgást az életedbe, például tegyél egy nagy sétát, a bevásárlást intézd biciklin, vagy fuss egyet esténként. Így, ha nincs is időd nagyobb edzéseket beiktatni, mégis az életed része lesz a mozgás.

Na és az alvással mi a helyzet? Eleget aludtál? Túl sokat? Túl keveset? Rendszertelen volt a pihenésed? Szinte biztos vagyok benne, hogy nyáron nehéz megtartani a napirendednek megfelelő 8 óra alvást a megfelelő időben. De szeptemberben több dolog is ösztönözni fog rá. Az egyik az, hogy már a kora esti órákra el fogsz fáradni. A másik pedig az, hogy valószínűleg korábban is kell majd felkelned. De ez nem probléma, sőt, az egészségednek csak jót tesz. Egyszerű a szabály: feküdj időben, kelj időben! Ha ezt betartod, két-három hét alatt visszaállhat a bioritmusod a megszokottra, és sokkal kipihentebbnek fogod érezni magad.

Hatékony tippek nyelvtanuláshoz

Sokan úgy gondolják, ha folyékonyan szeretnél beszélni egy nyelvet, akkor ki kell költöznöd az adott országba. Ne érts félre, ha másik országban élsz, az biztosan nagyban hozzájárul a nyelvtanuláshoz, de nagyon sok embernek nem adatik meg ez a lehetőség, vagy legalábbis egyelőre nem.

Spiritualitás és józan ész kettőssége

Szerintem már mindenki feltette magának a kérdést, hogy létezik-e Isten? Meg van-e írva előre a sorsunk? Mi van a halál után, félünk-e ettől, vagy esetleg a haldoklás fájdalmától félünk? Egyáltalán hogyan állunk ezekhez a témákhoz, mereven elutasítjuk az efféle transzcendens gondolatokat, vagy esetleg hiszünk benne. Bárhogy is legyen, a spiritualitás témája szerintem senkit sem hagy hidegen. Ebben az írásban arra próbálom meg keresni a választ, hogy mi is a spiritualitás, valóban jó hatással lehet-e a testi egészségünkre és, hogy milyen szerepe lehet ennek az életünkben.

Aktuális autónk téliesítése!

Az autósok egy része nem veszi komolyan a tél beköszöntével járó autókarbantartási teendőket, s nem fordítanak kellő figyelmet a megfelelő téliesítésre, melynek bizony fájdalmas következményei lehetnek, hiszen akár a jármű meghibásodását is okozhatja.

Néma, mégis sokatmondó – a testbeszéd

Sokan nem ismerjük fel, pedig az egyik legfontosabb kommunikációs eszköz a testbeszéd. Mikről árulkodhat és tudjuk-e befolyásolni?

Ezért fontos a helyes légzés

Természetesnek tűnik, de sokan mégsem vesznek jól levegőt. Betegség vagy alkati kérdés is lehet az oka, a nem megfelelő légzés következményeit azonban előbb-utóbb mindenki megérzi.