Menü

Hogyan érdemes reggelizni?

Tudom, a korán kelés önmagában is nagy feladat, és a felébredés hosszú ideig is eltarthat. Éppen ezért még nehezebb rávenni magunkat, hogy korábban keljünk fel csak azért, hogy tápláló reggelivel indíthassuk a napot. Pedig valóban megéri. De hogyan és mit készítsünk?

Azt szokták mondani, hogy minden tápanyagcsoportnak szerepelnie kell a reggeliben, de nem azonos mennyiségben. Legjobb, ha sok fehérjéből áll a reggelink, például tojásból. A tojás rengeteg formában elkészíthető, épp ezért nem is lehet megunni, hiszen minden nap számtalan lehetőséget teremt a számunkra. A főtt tojás szinte mindenhez jó, akár szendvicsbe is, de a tükörtojás, omlett és a rántotta is szinte bármilyen formában elkészíthető, ezért csak az ízlésünk szabhat határt a lehetőségeknek. A tojáson kívül egyes tejtermékek is jótékony hatással lehetnek az egészségünkre. Ezért hideg vagy felforralt tejet, zsírszegény sajtot, joghurtot vagy kefirt is tartalmazhat a reggelink. Ha változatosan szeretnénk étkezni, akkor minden nap másképp csempészhetjük bele a tejtermékeket az ételeinkbe.

Mindemellett fontos, hogy valamennyi szénhidrátot is tartalmazzon a reggelink, hiszen ez ad energiát a nap további részében. Ezt különböző pékáruk, gabonapelyhek is tudják biztosítani. A gabonapehely azért is jó választás, mert minél több rostot fogyasztunk, annál jobb. Ezért választhatunk a reggelihez zabpelyhet, kukoricapelyhet, vegyes müzlit. Ezekben az esetekben viszont figyelnünk kell rá, hogy ne túl magas cukortartalmú termékeket válasszunk, hiszen az semmiképpen nem egészséges.

Kis mértékben zsírt vagy zsiradékot fogyasztani is ajánlott, ám ez nem jelenti azt, hogy olajban sült dolgokat illesszünk az étrendünkbe. Egy vékony vajréteg egy kenyéren a zöldségek mellé, egy csepp olívaolaj a reggeli salátára vagy az omlett alá éppen eléggé finom és mégis egészséges megoldást biztosít erre a kérdésre.

És milyen italt fogyasszunk? A kávé nem a legjobb megoldás jelen esetben, bár a legtöbben nagyon ragaszkodnak hozzá. Aki erről a szokásról képtelen lemondani, az készítheti sovány növényi tejjel és édesítőszerrel, a cukor és a zsíros tejszín helyett. A bolti gyümölcslevek sem túl egészségesek, helyettük készíthetünk házi turmixokat vagy frissen facsart gyümölcsleveket, minden nap másféle gyümölcskombinációval.

Tehát ne sajnáljuk ezt a plusz fél órát, amivel kellemesebbé tesszük nemcsak a reggelünket, hanem az egész napot. A korábban keléshez igencsak hamar hozzá fogunk szokni, főképpen akkor, ha ilyen reggelivel lepjük meg magunkat minden nap.

Isteni gyors desszertek

Nem kell sok időt töltened a konyhában a következő finomságok elkészítése miatt, alkoss kedvedre.

Egészséges, tápláló lisztek

Egészséges, tápláló lisztek. A friss, illatozó fehér lisztből készült péksüteményekről nagyon nehéz lemondani, még annak ellenére is, hogy tudjuk nagy mennyiségben sokat árthatnak.

Zöld tea fogyasztás hatásai

Kutatások igazolják, hogy akik rendszeresen fogyasztanak zöld teát, nem csak egészségesebbek, de gyorsabb az anyagcseréjük, és sportolás közben is több kalóriát égetnek el.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék