Menü

Hogyan érdemes reggelizni?

Tudom, a korán kelés önmagában is nagy feladat, és a felébredés hosszú ideig is eltarthat. Éppen ezért még nehezebb rávenni magunkat, hogy korábban keljünk fel csak azért, hogy tápláló reggelivel indíthassuk a napot. Pedig valóban megéri. De hogyan és mit készítsünk?

Azt szokták mondani, hogy minden tápanyagcsoportnak szerepelnie kell a reggeliben, de nem azonos mennyiségben. Legjobb, ha sok fehérjéből áll a reggelink, például tojásból. A tojás rengeteg formában elkészíthető, épp ezért nem is lehet megunni, hiszen minden nap számtalan lehetőséget teremt a számunkra. A főtt tojás szinte mindenhez jó, akár szendvicsbe is, de a tükörtojás, omlett és a rántotta is szinte bármilyen formában elkészíthető, ezért csak az ízlésünk szabhat határt a lehetőségeknek. A tojáson kívül egyes tejtermékek is jótékony hatással lehetnek az egészségünkre. Ezért hideg vagy felforralt tejet, zsírszegény sajtot, joghurtot vagy kefirt is tartalmazhat a reggelink. Ha változatosan szeretnénk étkezni, akkor minden nap másképp csempészhetjük bele a tejtermékeket az ételeinkbe.

Mindemellett fontos, hogy valamennyi szénhidrátot is tartalmazzon a reggelink, hiszen ez ad energiát a nap további részében. Ezt különböző pékáruk, gabonapelyhek is tudják biztosítani. A gabonapehely azért is jó választás, mert minél több rostot fogyasztunk, annál jobb. Ezért választhatunk a reggelihez zabpelyhet, kukoricapelyhet, vegyes müzlit. Ezekben az esetekben viszont figyelnünk kell rá, hogy ne túl magas cukortartalmú termékeket válasszunk, hiszen az semmiképpen nem egészséges.

Kis mértékben zsírt vagy zsiradékot fogyasztani is ajánlott, ám ez nem jelenti azt, hogy olajban sült dolgokat illesszünk az étrendünkbe. Egy vékony vajréteg egy kenyéren a zöldségek mellé, egy csepp olívaolaj a reggeli salátára vagy az omlett alá éppen eléggé finom és mégis egészséges megoldást biztosít erre a kérdésre.

És milyen italt fogyasszunk? A kávé nem a legjobb megoldás jelen esetben, bár a legtöbben nagyon ragaszkodnak hozzá. Aki erről a szokásról képtelen lemondani, az készítheti sovány növényi tejjel és édesítőszerrel, a cukor és a zsíros tejszín helyett. A bolti gyümölcslevek sem túl egészségesek, helyettük készíthetünk házi turmixokat vagy frissen facsart gyümölcsleveket, minden nap másféle gyümölcskombinációval.

Tehát ne sajnáljuk ezt a plusz fél órát, amivel kellemesebbé tesszük nemcsak a reggelünket, hanem az egész napot. A korábban keléshez igencsak hamar hozzá fogunk szokni, főképpen akkor, ha ilyen reggelivel lepjük meg magunkat minden nap.

Galagonya: a legjobb vérnyomáscsökkentő, szíverősítő

A galagonya a rózsafélék családjába tartozik és számos változata, alfaja ismeretes. A hazánkban őshonos fajok közül a cseregalagonya és az egybibés a leggyakoribb. Virága fehér, illatos, öt sziromlevélből áll. Mindkét faj a rózsafélék (Rosaceae) családjába tartozik.

Mikor vegyük be a vitaminokat?

Mindenki tudja, hogy nem érdemes éhgyomorra bevenni a napi vitaminokat, de ha már ettünk, mikor érdemes? Nézzük meg, mikor a legjobb a vitaminpótlás.

Mediterrán étrend a fogyásért

Sokféle diéta létezik, ám az egyik legközkedveltebb a fogyni vágyók közt a mediterrán étrend. Nézzük, miért ez a legjobb választás.

A ginkgo biloba pozitív tulajdonságai

A ginkgo biloba a páfrányfenyő félék családjába tartozik, és a világ egyik legérdekesebb fája, hiszen akár 1000 évig is élhet, így a Föld legidősebb fáiként tartják számon. Jórészt Kínában, Koreában, Franciaországban és az Egyesült Államok keleti és déli részén honos.

Sajt a diéta alatt – igenis lehetséges

Általában, ha diétáról van szó, a sajt szóba sem jöhet. Azonban vannak olyan sajtok, amik kevesebb zsírt és több fehérjét tartalmaznak, így beleférnek a diétába is.