Menü

Nyaralás nagyon olcsón

Sajnos manapság megszervezni egy nyaralást elég drága mulatság is lehet, és nehéz az olcsó lehetőségeket megtalálni, főleg ilyenkor. A legnehezebb munka talán az ideális szálláshely kiválasztása. Ugyanis a szállásnak bizonyos paraméterekkel rendelkeznie kell: nagyjából ideális higiéniai viszonyok, megfelelő távolság a meglátogatni kívánt helyektől, megfelelő elrendezés, és nem utolsó sorban kedvező ár. Ha csak az ár szempontjából vizsgáljuk a szállásokat, többfélét is találhatunk. Általában a kedvező árú szállások nem feltétlenül alkalmazkodnak az igényeinkhez, de ez néha nem is probléma.

Ugyanis a szállás az, amelyen alkalom adtán a legtöbbet spórolhatunk. Ha emiatt néhány kényelmi funkcióról le kell mondanunk, az még mindig jobban megéri. Például, ha messze van azoktól a helyektől, amelyeket meg szeretnénk látogatni, akkor vihetünk magunkkal biciklit, görkorit, esetleg futó felszerelést, és feldobhatjuk a túrákat és sétákat egy kis sporttal. Ha nincs konyhája a helynek, akkor vihetünk magunkkal hidegen is fogyasztható, előre elkészített ételeket, vagy forró vízzel készülő élelmiszereket és egy vízforralót. Persze, így nem a legfinomabb ételeket fogjuk enni, de cserébe eljuthatunk pár nap erejéig valahová, ahol nem a munka és a kötelességek dominálnak, hanem pihenhetünk.

Ha autó helyett tömegközlekedési eszközt választunk, akkor az útiköltségen is spórolhatunk. Azért ennek érdemes utána nézni, hiszen egy család utazása esetén, utazási kedvezmények nélkül a tömegközlekedés sem éri meg feltétlenül jobban. De ezen kívül is vannak lehetőségek, például a telekocsi, ami árban is kedvező, és jóval kényelmesebb, mint a tömegközlekedés.

Ha otthon előre készítünk el ételeket, és azokat hűtőtáskában elvisszük, azzal a helyi éttermek okozta költségeket spóroljuk meg, amelyek nyári szezonban különösen magasak. De ha nem akarunk ennyi mindent vinni, akkor is találhatunk olcsóbb lehetőségeket, például kifőzdéket, bisztrókat, ahol egy tál meleg ételért az éttermi ár harmadát kérik el. Érdemes ezekről előre tájékozódni.

A programoknak sem muszáj drágának lenniük: bizonyára vannak a környéken olyan látványosságok, amelyeket magas árú belépő nélkül is megtekinthetünk. Nem muszáj a legdrágább strandot vagy fürdőt választanunk, hiszen az, hogy mennyire tudjuk jól érezni magunkat, tőlünk függ, nem pedig kizárólag a fürdőhely felszereltségétől. Keressünk jó állapotú szabad strandot, vagy olcsóbb fürdőhelyet, az aquaparkokat pedig hagyjuk meg kevésbé ínséges időkre.

Nehéz megtalálni a tökéletes egyensúlyt, hiszen nyilván egy nagyon alacsony költségvetésű nyaralás sok nehézséget és fejtörést okoz. De próbáljuk meglátni a pozitívumot benne: fogjuk fel az egészet egy kalandként, és igyekezzünk a legjobbat kihozni belőle! Az élményt mi magunk fogjuk szerezni.

Vendégház VS Szálloda

Sok turista gyakran nem tudja a vendégház és egy privát szálloda közötti különbséget. Egyesek naiv módon hiszik, hogy nincs különbség köztük. Ez azonban nem így van.

Óvd a környezetet, vegyél vászontáskát…?

Műanyag zacskó helyett vászontáska. Tényleg használ vagy inkább árt a környezetnek a pamut szatyrok előállítása?

Ne bántsd a pókokat!

A Magyarországon előforduló pókfajok közül azok, amik lakásokban is előfordulhatnak, mind veszélytelenek. A legtöbb pókunk ártalmatlan, ezért semmi értelme rettegni tőlük.

Mostantól okos SMS figyelmeztet

Egy éves kor alatt kapják a legtöbb oltást a gyermekek, a friss szülők pedig gyakran tanácstalanok, mikor, melyik esedékes éppen, és mit kell róluk tudni. A probléma megoldására jött létre a VaccInTime oldal, egy okos SMS rendszer, mely tíz nappal előre emlékezteti a szülőket gyermekük soron következő védőoltásaira, és segít eligazodni az oltásokkal kapcsolatos tudnivalókban. A szolgáltatás ingyenes és egy szülő több gyermekének oltásait is fejben tartja a szülők helyett.

Hogy álljunk fejben hozzá az államvizsgához?

Az államvizsgák során nagyon fontos, hogy hogyan kapcsolunk ki a tanulás közben, hogyan dolgozzuk fel azt a sokszor mérhetetlen anyagot, amit elénk kérdezhetnek tőlünk. Nem csak az lehet azonban fontos, hogy mit fogyasztunk, hogyan mozgunk kikapcsolódásképpen, hanem az is, hogy egyáltalán fejben hogyan állunk hozzá ehhez az egészhez.