Menü

Dobjuk fel a konyhát!

A vidám hangulatot, harmóniát, tavaszias „fílinget” nemcsak a kertünkben, teraszunkon, nappalinkban tudjuk megvalósítani, a konyhát is fel lehet dobni hangulatos ötletekkel! A konyha nem csak egy egyszerű helyiség, ahol főzünk, eszünk és mosogatunk. A konyha a családi élet központja, egy fontos közösségi tér, ahol legtöbbet együtt vagyunk.

Momentán csak álmodozom arról, amiről írni fogok, mert most költöztünk el, s az új otthonunkban a konyha épp a gyenge pont, melynek felújítása egyelőre még a jövő titka, azonban a következő trükkökkel az egyszerűbb vagy kevésbé modern konyhákat is hangulatossá, vidámmá varázsolhatjuk. A konyhára már csak amiatt is nagyobb figyelmet érdemes fordítani, mert ott gyűlik általában össze a család. Nálunk legalábbis a konyha az, ahol legtöbbet „kóvályognak” családom férfitagjai, nyitogatják a hűtőt, kóstolgatnak, nasit keresnek a szekrényben, ücsörögnek, tévét néznek, vagy csendben szivárognak ki a gyerekek lefekvés után egy - kamu - pohár vízért. A nők pedig szintén sokat időznek ott és töltenek el főzéssel és mosogatással, takarítással teli hosszú órákat.

A legegyszerűbb mindig néhány színhez és anyaghoz, bútorhoz illő kisebb kiegészítő, akár egy divatos fonott kosár, vagy modernebb tároló, mellyel két legyet üthetünk egy csapásra, hiszen a rendszerezést is egyszerűen megoldottuk és még a dekorációs része is rendben van.

A gyertyák, egy szép alátét, terítő, vagy gyümölcsöstál, friss virág is nagyon mutatós lehet egy polcon, asztalon, ha terítőt cserélünk, vagy függönyt, már attól kicsit újszerűnek hat a berendezés, de még pár új fogantyú is sokat dob a konyhabútoron! Ha lesz egy szép nagy konyhám egyszer, akkor biztosan használok majd fűszernövényeket, melyek szintén jól mutatnak a polcon, ablakban.

A konyha átfestése már nagyobb volumenű feladat, de ha nem akarjuk az egész helyiséget átszínezni, elég lehet egyetlen központi falat újjá varázsolni, egy – a meglévők mellé passzoló - élénk szín sokat adhat hozzá a hely hangulatához. Olvastam nemrégiben a 60-30-10 százalék szabályról, mely annyit jelent, hogy 60 százalékban egy meghatározó színt válasszunk, mellé egy 30 százalékban azzal harmonizálót és a 10 százalék jelenti az élénk, kicsit merész kiegészítő színt. Így került a szürke-fehér nappalimba egy ütős türkizkék, máshová sárga. A színekkel és mintákkal egyaránt játszhatunk, így a tavasz mindig a közelünkben marad.

Divatosak a nyitott polcok, mini konyhaszigetek, a kisebb reggeliző pultok, a különböző falsínek akasztóval, melyek nemcsak divatosak, de praktikusak is. A világhálót ebben az esetben is nyugodtan hívjuk segítségül, számtalan fotó, leírás, tanács, tipp, ötlet áll rendelkezésünkre, mindenki találhat ízlésének megfelelő mintákat, követheti a legújabb konyhatrendeket, melyet megpróbálhat saját otthonában kialakítani. Egy kávé mellett ma körül is nézek a konyhámban, mivel lehetne kicsit feldobni.

Így maradnak tovább frissek az élelmiszereink

A mostani vírushelyzetben még fontosabb az elegendő zöldség- és gyümölcsfogyasztás, azonban nem mindegy, hogyan tároljuk őket. Egyszerű praktikákról van szó, mégis tovább frissek maradnak az élelmiszerek és nem mennek kárba.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Méregtelenítés. Valóban szükséges?

Nagy divat a méregtelenítés, a lúgosítás, a tisztítókúrák virágkorát éljük, de vajon tényleg szükséges méregteleníteni a szervezetünket? Valóban ilyen módon kell megszabadulnunk a felhalmozódott salakanyagoktól?

Amit jó, ha tudsz a fényvédelemről

Mindenki szereti a napfényt, csupa pozitívumot ad, jó kedvre derít, D vitamin nyerünk belőle, jobb lesz a hangulatunk, szebb a bőrünk, kellemesebb a közérzetünk. A napfény jó tulajdonságait nem is kell bemutatni, azonban a napozásnak vannak veszélyei is.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.