Menü

7 mód, hogy krízisben lelkesíts egy barátot (vagy magadat)

Amikor Sheryl Sandberg (írónő) elveszítette a férjét, azt mondta, senki nem tudta, hogyan szóljon hozzá. Az emberek furán érezték magunkat körülötte, és nem tudták, mit mondjanak. Új könyvének (angolul Option B) célja az volt, hogy ne csak arról írjon, hogyan legyünk ellenállóak, amikor kihívásokkal kell szembenéznünk, de hogyan tudjuk támogatni a barátainkat szükséghelyzetekben. Sandberg felvet egy jó pontot: Hányszor találjuk magunkat egy baráttal, aki éppen keresztül megy egy szakításon, egy veszteségen, munkanélküliségen vagy bármilyen más nehéz életszakaszon, és nem találunk szavakat, amelyekkel biztathatnánk? Íme néhány kutatással igazolt mód, ahogyan támogatást nyújthatunk másoknak a lehető legkedvesebb és leghatékonyabb módon.

Légy 100%-ban jelen! Tedd el a telefonodat, a számítógépedet, a munkádat, és legyél ott nekik! Hallgasd meg őket, és támogasd őket bíráskodás nélkül. Ne javasolj, csak ha kérnek, inkább csak legyél ott velük. Úgy fogják érezni, valaki meghallgatta és megértette őket, és egy kis megkönnyebbülést fognak érezni. Kísérletek igazolják, hogy a pozitív társadalmi kapcsolatok segítenek minket abban, hogy jobban érezzük magunkat, de ettől még sok ember érzi magát valóban magányosnak – ha aktívan hallgatunk, elérhetjük, hogy a másik fél támogatva érezze magát.

Hívd meg őket egy egészséges vacsorára! Egy új kutatás azt mutatja, hogy szimplán azzal, ha a friss gyümölcsök és zöldségek bevitelét növeljük, drámai mértékben növekedhet boldogságunk és jólétünk mértéke. Vidd el a barátodat egy vegetáriánus étterembe, és próbáljátok ki!

Vidd el őket sétálni! A természetes fény javítja a hangulatot, a természet pedig csökkenti a szorongás és a depresszió mértékét.

Vidd el őket jóga vagy meditáció órára! Ha megsérültünk, a jóga vagy a meditáció segíthet a stressz csökkentésében, illetve a nyugodtság szintjének növelésében. Következésképpen a dolgokat egy szélesebb perspektívából láthatjuk, és még megoldások is felbukkanhatnak, amelyekre korábban sosem gondoltunk volna.

Kérd meg őket, hogy válasszák ki a legpozitívabb dolgot, ami éppen most történik velük! Ha problémájuk adódott a munkában, a társukkal vagy a gyerekeikkel, kérd meg őket, hogy gondolják át, miért lehetnek egyébként hálásak. Hajlamosak vagyunk a negatív dolgokra fókuszálni, pedig a valóságban háromszor annyi pozitív dolog történik velünk, mint negatív. Gyengéden elvezetni egy barátot abba az irányba, ahol a dolgai jól mennek, segíthet a látóköre kiszélesítésében, és vigaszt nyújthat nekik.

Hívd el őket, hogy támogassanak egy nemes célt vagy segítsenek valaki mást veled együtt! Ezt talán ösztönökkel ellenkezőnek tűnhet az adott helyzetben, de ha segítünk másoknak, automatikusan jobban fogjuk érezni magunkat. Ha megkérünk egy nehéz helyzetben lévő barátot, hogy csatlakozzon hozzánk, lehetőséget adunk neki, amivel növelheti a boldogságát.

Bókoljunk nekik! Az emberek nagyon önkritikusak, annak ellenére, hogy a kutatások is azt bizonyítják, ez szorongást, illetve depressziót okozhat. Lógatjuk a fejünket, ha szembesülünk a bukásainkkal, vagy éppen hibát vétettünk. Emlékeztessük őket erősségeikre, tehetségükre, pozitív tulajdonságaikra! Ez segíteni fog abban, hogy felhúzzuk őket a mélyből.

A fent említett pontok után pedig jön a ráadás: ezek mind segítenek önmagadat is felemelni! A cikk írójának könyvében (The Happiness Track – magyarul még nem jelent meg!) számos lenyűgöző adatot talált, amelyek azt mutatják, hogy minél többet teszünk másokért, annál boldogabbak, egészségesebbek, sikeresebbek leszünk mi magunk is, ráadásul növeljük az életkorunkat is.

A jó főnök tulajdonságai

A főnöki titulust nem adják ingyen, és a vezetői rang sem csöppen csak úgy az ölbe. Ahhoz pedig, hogy valaki kiváló vezető legyen, elengedhetetlen a kollégáival ápolt jó kapcsolat, ami egyben a vállalat fejlődésének kulcsa is.

Felnőtt társasjátékok II. avagy ki mondta, hogy csak a gyerekek szeretnek játszani?

Ki mondta, hogy csak a gyerekek szeretnek játszani? – tettem fel a kérdést az előző, felnőtt társasjátékokkal foglalkozó cikkemben. A folytatásban be is mutatok néhányat a legnépszerűbbek közül!

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Társasjátékok felnőtteknek

Ki mondta, hogy a felnőttek nem szeretnek játszani? Téves elképzelés, hogy a társasjáték a gyerekeknek való. Ha szétnézünk a piacon, bizony látni, milyen jópofa felnőtt társasjátékokra lehet bukkanni és milyen széles a paletta, akármilyen alkalomra is keresgélünk felnőtteknek való társasokat. Ötletes, kreatív, szórakoztató!

Alap dolgok a szépségünkért

Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Bőrünk, hajunk, körmünk, arcunk szépségéhez, egészségéhez elég betartani néhány egyszerű aranyszabályt.