Menü

Folyamatosan változó időjárás - hogyan viseljük el?

Az odakinn röpködő mínuszok ellen tenni viszonylag könnyű: vitaminokat szedünk, jól felöltözünk, kerüljük a hideg ételeket és italokat. De ha egy hideg, szeles, dermesztő napot egy meleg, napsütéses nap követ, nehéz megállapítani, mi lenne a helyes viselkedés.

Főleg azért is, mert ilyenkor sem alulöltözni, sem túlöltözni nem tanácsos. Minden napra új haditervvel kell előállnunk, és a szervezetünknek minden nap új külső hatásokhoz kell alkalmazkodnia. A hidegben a testhőmérsékletünk védelmében rengeteg energiát kell felhasználnia, ilyenkor általában érdemes több ételt bevinni. Az enyhe időjárás azonban a szervezetünk pihenőideje, amikor sokkal kevésbé ellenálló a vírusokkal szemben, ezért a védelem érdekében muszáj több vitaminnal szolgálnunk az immunrendszerünk számára. Tehát tervben ez úgy néz ki, hogy a hideg napokon jöhet valami, amiben több hús és zsiradék található, az enyhe napokon pedig inkább natúr salátákat és leveseket tanácsos fogyasztani.

De mi legyen az öltözködéssel? Nos, az abszolút helytelen taktika az, hogy minden nap nagy hidegre készülök, aztán majd nap közben alakul. Hiszen ennek úgyis az a vége, hogy teljesen kimelegszünk, amely során sokkal könnyebb megbetegedni. Érdemes ehelyett minden nap figyelni az előrejelzést. Vagy, ha mindenképpen be akarunk öltözni vastagon, akkor inkább vegyünk fel hozzá vékonyabb kabátot. Éjszakánként pedig tegyük el a plusz takarókat. Fűtsük fel a szobát kellemes hőmérsékletűre, és próbáljunk meg rendesen, szimpla takaróval aludni. Ez fontos a tavaszi időre való átszokás szempontjából.

A vitaminok szedése semmilyen időjárás mellett nem megy ki a divatból, de a melegebb időjárás más módot kíván, mint a zimankós téli. Télen a tea, forró levesek és a déli gyümölcsök jelentik a természetes forrást, míg a február-márciusi idő már lehetővé teszi lassacskán a jobb minőségű zöldségek vásárlását. Ezért ilyenkor igyekezzünk jól bejáratott, biztos helyről minél frissebb zöldségeket megvásárolni, melyeket nyersen, salátaként vagy mártásként is elfogyaszthatunk. Emellett a gyógyszertárban kapható vitaminokat is szedhetjük természetesen, de a fajtája kiválasztásához mindig kérjünk segítséget a gyógyszerészektől, hiszen ők pontosan tudják, hogy miből mekkora mennyiségre van szükségünk.

Ne csüggedjünk el tehát, ha ma még fagy, mert holnap akár 15°C is lehet. És mindkét időjárásnak megvan a maga veszélye, ahogy a szépsége is. Nekünk csak fel kell készülni, és élvezni kell.

Maradéktalanul

Magyarországon közel 2 millió tonna ételt dobunk szemétbe évente, otthonainkban ennyi végzi a kukában. Hatalmas pazarlás ez, mely ellen civil szervezetek is tiltakoznak.

Hirtelen a magad lábára állni

Krízishelyzetek mindig adódnak. Ezekkel vagy megbirkózunk egyedül, vagy magunk előtt tornyosítunk egy jó adag problémát, amiben aztán rendszeresen megakadunk. Az egyik nehézséget az okozza, amikor az ember hirtelen egyedül lesz, vagy anyagi vagy érzelmi szempontból a maga útját kell járnia, noha addig ez nem fordult elő. Ezzel megbirkózni nem egyszerű

Hogy gyorsabban múljon el a szúnyogcsípés

Abban talán mindannyian egyetértünk, hogy a nyár legkellemetlenebb velejárója a szemtelen szúnyogok inváziója, a rovarokat pedig olykor sajnos a szúnyogriasztó szerek sem tartják távol. Mivel csökkenthetjük a kellemetlen tüneteket?

Rendet gyorsan!

Mindenkinek vannak olyan tárgyai, melyek hosszú időn keresztül megbújhatnak a polcokon, szekrényekben anélkül, hogy kiselejteznénk, lecserélnénk, teret tisztítanánk, szelektálnánk. A hatékony otthoni rendteremtés alapvetően egyszerű lépésekből áll.

Kirándulj itthon!

A koronavírus járvány legnagyobb vesztese a turizmus, mivel a betegség miatt a legtöbben lemondják külföldi nyaralásaikat. Ha azonban mégis kikapcsolódásra és friss levegőre vágysz, ezek Magyarország legszebb kirándulóhelyei, ahol a természet közelében pihenheted ki magadat.