Menü

Ebédopció egészségesen

Nincs lehetőség a munkahelyeden, hogy megmelegítsd az ebédedet, de nem akarod minden nap ugyanazt a sajtos szendvicset nyammogni? Úgy érzed, nem jó az emésztésed, és nem laksz jól, hiába fogyasztasz el 3 szendvicset is főétkezésként? Most tálcán kínáljuk Neked a megoldást! Az egészséges étkezés mellett az a remek az egészben, hogy nem igényel sok előkészületet sem.

Végy egy ételes dobozt (személy szerint azt javaslom, amelyik kemény üveg aljjal rendelkezik, mert környezetbarát és egészségügyileg is biztonságosabb), önts bele egy pohár natúr joghurtot, szórj bele olajos magvakat (én legutóbb sótlan mandulával gazdagítottam) és annyi zabpelyhet, amennyi tetszik. Kóstold meg, és ha túl savanyúnak ítéled, egy kis mézzel feldobhatod, de semmiképpen se használj cukrot, mert ezzel az erővel akár gyümölcsjoghurttal is készíthetted volna, ami szintén nem előnyös, mert magas a hozzáadott cukortartalma. Mire eljön az ebédidő, szépen összeérnek az ízek. Nyugodtan fogyassz mellé rizspuffancsot vagy kukoricából, zabpehelyből készült extrudált kenyereket.

A joghurtnak számos előnye van (és ez nem vonatkozik az ízesített variációkra). Például kalciumforrás és probiotikum is, tehát segít az egészséges bélflóra fenntartásában, illetve újjáépítésében. A természetes probiotikumok közül a joghurt az egyik legjobb választás.

Az olajos magvak – ha szóba jönnek – rendszerint kettéosztják a társaságot, hiszen magas zsírtartalommal, kalóriatartalommal bírnak. Ez valóban nem jó, de ezen felül nagy mennyiségben tartalmaznak fehérjét, illetve rostot is, ami viszont nélkülözhetetlen a normális emésztéshez.

A zabpehely is remek fehérjeforrás, és ráadásul olyan szénhidrátokat tartalmaz, hogy a cukorbetegek is nyugodt szívvel fogyaszthatják. Szerencsére sokoldalúan felhasználható, így könnyen feldobhatjuk vele ételeinket, illetve az interneten található receptek segítségével új fogásokat is kreálhatunk magunknak.

Koleszterin gyermekkorban

Magyarországon köztudottan szinte minden második felnőttnek magas a koleszterinszintje, ami szív-és érrendszeri problémákhoz vezethet, azonban az megdöbbentő adat, hogy már az 1-3 éves magyar gyermekek fele is több koleszterint fogyaszt az ajánlottnál.

A rostok elengedhetetlen fontossága

Noha a növényi rostot az emberi szervezet nem tudja megemészteni, nélkülözhetetlen a szervezet egészséges működéséhez. Ha nem fogyasztunk belőle eleget, az élelmi rost hiánya számos egészségügyi problémát okozhat.

A terhességi cukorbetegség megelőzhető

A terhességi cukorbetegség egy közismert betegség, mely a terhesség során alakulhat ki. Előfordulása az anyai életkorral és az anyai testsúllyal együtt nő. A terhességi cukorbaj azonban megelőzhető, ha betartunk néhány nagyon fontos szabályt.

Lassú fogyás okai

Sajnos vannak olyan betegségek, amik természetükből adódóan gátolják a fogyást, gyakran épp a zsír raktározására ösztönzik a szervezetet.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.