Menü

Adventi készülődés kívül-belül

Ha nem is szoktál gyertyát gyújtani, vagy az adventi készülődés nálad a menü megtervezésében és a díszek felrakásában merül ki, most azt javaslom, hogy gondold át kicsit a dolgot! Az adventi időszak ugyanis nagyon jó alkalom arra, hogy elmélyítsd az önismeretedet, a kapcsolatodat a családoddal, egy kicsit lelassíts és elkezdj figyelni a testi és lelki egészségedre is. Íme, néhány tipp, hogy hogyan.

Olvass többet! Lehet, hogy első látásra nem tűnik kézen fekvőnek az olvasás, de ha jobban belegondolsz, mégis érthető. Hiszen az olvasás egy lehetőséget ad az elcsendesedésre, befelé fordulásra, gondolkodásra. Olvass karácsonyi, vagy pszichológiai témájú könyvet, és akkor egész biztosan hasznos is lesz a tevékenységed. De az sem fog ártani, ha naponta egy órát arra szánsz, hogy számodra szórakoztató vagy tanulságos történetekben merülj el. Ami lényeges, hogy ne a szakmádhoz vagy a tanulmányaidhoz kötődő irodalmat vegyél a kezedbe, ugyanis az el fogja venni a kedvedet!

Díszítsd fel a környezetedet, és a magadat is! Fél éve nem jártál fodrásznál, kozmetikusnál? Szeretnél egy karácsonyi manikűrt? Jól esne egy kis kényeztetés, akár otthon is? Vegyél pár mécsest, egy üveg jó illatú olajat vagy habfürdőt, és máris jobb. Persze így is arra van szükség, hogy saját magadban el tudj mélyülni, hiszen a hangulat belülről jön, kívülről csak rásegítünk. Ha a környezetedet az ünnephez igazítod, feldíszíted, és magad körül ezt a rendet megtartod, akkor sokkal hamarabb megszáll téged a karácsony szelleme.

És mit tehetsz még a testedért? Ez roppant egyszerű. Figyelj a jelzéseire, és tedd meg, amit kíván! Relaxálj, vagyis pihenj igazából! Feküdj le, esetleg kapcsolj nagyon halk zenét, és csak élvezd. Nem kell gondolkodnod semmin, nem kell figyelned semmire, csakis arra, hogy minél jobban ellazulj. Igyál egy kis frissen facsart narancslevet, vagy ízesítsd a teádat bármilyen gyümölccsel. A tél rendkívül sok lehetőséget tartogat számunkra, csak észre kell vennünk. Nem szabad, hogy a gondjaink, teendőink elvegyék tőlünk a karácsonyi készülődés örömét. Bármilyen sok dolgunk is legyen, hagyjunk időt magunknak a felkészülésre. Így mind lelkileg, mind fizikailag sokkal befogadóbbak leszünk az ünnepek során is. Bár az idő nem sok, de ha még most elkezdjük, éppen elég lehet arra, hogy megtaláljuk önmagunkat a nagy ünneplés előtt. Így könnyebb lesz a karácsony kihívásait is teljesíteni, és a család is örülni fog, hogy egy sokkal kiegyensúlyozottabb embert köszönthet körében.

Kétszáz maraton!

42,195 km. Ennyi egy maratoni táv. Egyet is nehéz és küzdelmes lefutni, nemhogy kétszázat. Kele Géza futónagykövet ennyit teljesített eddig, s a történet folytatódik. Bár elfoglalt és mindig úton van, mégis volt rám néhány perce, nekem pedig öröm és motiváló volt Gézával beszélgetni. Vajon mi kell ahhoz, hogy valaki ilyen eredményt tudhasson maga mögött?

Takarítási trükkök

Nem kezdhetem azzal, hogy takarítani senki sem szeret, hiszen ez nem is igaz, azonban akár szereti valaki ezt a fajta házimunkát, akár nem, a következő tippek és trükkök kipróbálásra érdemesek, megkönnyítik a dolgunkat, s mivel takarítani úgyis kell, ha már csináljuk, csináljuk praktikusan, gyorsan, könnyen, ügyesen.

Őszi selejtezés

Az ősz folyamán sokak számára eljön az idő, mikor ki kell dobálni a felesleges dolgokat. Ez legfőképp amiatt nehéz, mert a dolgok többsége, legyen az ruha, dísztárgy, könyv, haldokló szobanövény vagy bármi más a szívünkhöz nő, és nem akarunk tőle megválni.

Neked is szúr az oldalad futás közben?

A rendszeresen sportolók közül sokan tapasztalhatták már a jelenséget, hogy szúrni kezd az oldaluk pl. futás közben. Lehet, hogy épp egy futóverseny közepén, vagy a gyerekünknek egy iskolai testnevelés órán, vagy csak az utcán bármikor. Mitől van ez és mit lehet tenni ellene?

Feszültségoldó fűszerek, amik minden háztartásban ott vannak

Bizonyára mindenki emlékszik a mesében szereplő boszorkányra és javasasszonyra, de említhetném a füves embert is, aki különböző hatást gyakorolt az emberekre bizonyos növények segítségével.