Menü

A fájdalom a barátunk?

"A fájdalom a barátunk." Vagy: "Kutyaharapást szőrével." Több edzőtől is hallottam már ezeket a kifejezéseket. Vajon ez így van, mit takar az izomláz, kell-e aggódni miatta és mit tehetünk ellene? Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izmaink fájni kezdenek, a mozgás nehézkesebb, a tünet kellemetlen lehet, ám néhány nap múlva minden elmúlik. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülések sorozata. Nem kell megijedni tőle, azonban van teendőnk vele.

"Kutyaharapást szőrével?" Van aki szerint igen! Kutatások azt bizonyítják, hogy néhány nap elteltével újra sportolhatunk, az edzés ugyanis az izomzat regenerálódását nem hátráltatja, mások inkább óvatosságra intenek és pihenést, esetleg az úszást ajánlják. Ezt mindenki maga döntheti el, mindenki kitapasztalhatja, neki mi a jó.

Az izomláz mérséklésére azonban a legjobb tanácsom a sport előtti bemelegítés, az edzés utáni alapos (nem elkapkodott és nem két perces) nyújtás, illetve a nyújtás utáni hideg vizes tusolás, végül krémezés, masszás, s nagyon jó ilyenkor a hengerezés is, melyet otthon mi magunk is elvégezhetünk. A henger szakszerű használatában a világhálón lévő számtalan bemutató video is segítségünkre lehet.

A vérkeringés fokozását segítő természetes módszerek is kiválóan regenerálnak, a hideg-meleg vizes váltófürdő, vagy a szauna, masszázs, borogatás, esetleg gyulladáscsökkentő hatású krémek használata egyértelműen javasolt. Néhány fontos tanácsot sorolunk fel a folytatásban, mely a fent említetteken kívül a sajgó izmok csodaszere lehet:

Együnk jól! Edzés után nagyon fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű étel megválasztása! Fontos mit viszünk be, hiszen az izmaink ebből épülnek. Legfontosabb az edzés utáni fehérje, hogy a sport közben létrejött mikroszakadásokat vissza tudja építeni a szervezet. A jól megválasztott összetett szénhidrátok elfogyasztása szinte kötelező, ez mindig segít abban, hogy minél gyorsabban regenerálódjunk. A vitaminok és étrend kiegészítők közül a magnézium, a B vitamin bevitele nagyon ajánlott!

Igyál sokat! Ezt a szervezet valószínűleg amúgy is jelzi, de nem okos dolog megvárni a szomjúságot. Minden sejtünknek szüksége van hidratálásra, ezt vegyük komolyan, s nemcsak az edzés után, hanem minden nap!

Masszírozz, hengerezz, nyújts! Erről már tettem említést, de mindenképp fontos hangsúlyozni, hogy a masszázs szerepe milyen fontos abban, hogy a gyulladást okozó folyadékok eltűnjenek az izmok közül, és megakadályozza, hogy az izmok letapadjanak. Ha meg oldható, menj masszőrhöz, az izmok hálásak lesznek érte.

A vérkeringés fokozására is felhívnám a figyelmet! A hideg-meleg váltózuhannyal ezt nagyszerűen megoldhatjuk, s az biztos, hogy alaposan felfrissül tőle az ember.

Használjunk krémeket, olajakat! Ma már rengeteg olyan készítményt lehet kapni, amelyek segítik az izmok regenerációját, segítve ezzel az izomlázon, izomfájdalmakon. Bátran használjuk őket tusolás után, vagy a nap bármely szakában!

Az izomláz az edzés természetes velejárója, azonban minden sportnál elengedhetetlen odafigyelni a bemelegítésre, a fokozatosságra, a mértékletességre, a nyújtásra, a pihenésre, illetve a regenerációra.

Menstruáció környezettudatosan

Menstruációs termékek, amik nemcsak kényelmesek, de a környezetünknek sem jelentenek terhet.

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Hogyan óvjuk a hajunkat télen?

A hajunk megfelelő ápolása mindig kiemelten fontos, így van ez télen is, hiszen téliesre fordult az időjárás, néhol már havazik is, a házakban pedig szobahőmérséklet van. A ki-be járkálás által generált radikális hőmérsékletváltozás vagy a sapka (fontosságának ellenében) is megterhelheti a hajkoronákat.

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

A szénsav hatása az egészségre

A buborékos ásványvíz két fő összetevője a víz és a szénsav. Utóbbi azonban idővel gyengítheti a fogzománcot. Szerencsére a szénsav egy viszonylag gyenge sav, és a károsító hatása nagyon lassan bontakozik ki. Más a helyzet azonban, ha ízesített változatot vagy cukrozott üdítőt fogyasztunk.