Menü

Legyél trendi

Úgy bírom némelyik női újságot, de komolyan! Negyven oldalon keresztül csak reklám, aztán fogyókúra, de valami borzalmas semmilyen, „nesze semmi fogd meg jól” ecetdiéta meg citromdiéta, tojásdiéta és társai, amit a „fogadd el önmagad” és „légy vidám és boldog” - önbizalom növelő írás követ (miután már jól lehúzták a kedvemet a vékony modellek tip-top fotóival, amitől én oly messze vagyok). Aztán két süti recept következik, ha már úgyis éhesek vagyunk a citromlédiétától, akkor fejeljük meg süteményes fotókkal, miért is ne, de van itt trendi őszi divatmontázs, persze a hosszú combú 40 kilós nők kategóriájában, úgyhogy én nem vagyok trendi. Én szoktam enni. Bevallom. És még tervezem.

Lapozzunk. Szembe jön egy-két marketing-írás, méregdrága termékekkel. Lazán megvesz az átlagember egy 20 ezres 20 ml-es arckrémet, persze, mert nő vagyok és jár nekem. Ehhez dukál egy profi sminkes tanácsadó rovata, amiben körülbelül egy mondattal és egy púderrel meg egy barna szemceruzával letudnak egy komplett őszi sminket ábrázoló tökéletes és hibátlanul megkomponált női arcot kiváló megvilágításban, retussal. Szerintem két-három órán keresztül készült, az utómunkálatok plusz két óra, de te könnyen összedobhatod reggel, míg egyik gyereked a kakaót önti magára, a másik meg a fogkrémet keni épp a hajába a fürdőszobában.

Köszi. Hát én marhára nem vagyok trendi. De most már ezt is tudom.

De tanulmányozzuk a divat irányzatokat, a legújabb trendeket! Azt látom, hogy nem is biztos, hogy merném követni. Esküszöm az egyik olyan, mintha zoknit hordana szandállal, a másik meg pizsamanadrág-szerűt visel valami magas sarkúval. Átlátszó táska? Ez milyen frappáns ötlet, és akkor bárki láthatja hány tampon van a retikülömben. Pedig egy stylist szerint menő és ő elvileg ért hozzá, tudja, mi a menő. Egy biztos: én nem vagyok menő.

A tarka és buggyos pizsamanadrág legalább az otthon kényelmét idézi, na de magas sarkú cipővel? Ez éppolyan, mint amikor alkalmi ruhához a sportcipőt ajánlják. Bár abban legalább tudok menni. Otthon felvettem, de a férjem szerint megagáz. Hagyjuk, nem ért a divathoz. Én pedig megpróbáltam. Ó és a színes minták! Tudom, hogy a „minden színt minden mintával” korszakot éljük, de azért nekem a rózsaszín virágos sehogy sem jön össze a piros pöttyössel és kék csíkossal, sajnálom, ízlésficamom van. Láttam magas sarkút is, aminek a felsőrésze amúgy tornacipő. Pláne. Sárga térdzoknival.

Hát nem tudom, na. Még tanulmányoznom kell jó néhány ilyen szakirodalmi anyagot és egészen megtanulok helyesen öltözködni, de addig is jó lesz a rövid farmerszoknyám a kedvenc mustárságra felsőmmel, barna blézeremmel és harisnyámmal. Bár a férjem szerint a mustár az nem szín. De ő még nem olvasta a szakkönyveket.

Karácsonyi meglepetések az irodába – amit imádnak majd a kollégák

Karácsony közeledtével minden irodában felmerül a nagy kérdés: mivel lehet úgy meglepni a kollégákat, hogy ne csak a kötelező kör legyen, hanem tényleg mosolyt csaljon az arcokra?

Advent: a lassulás művészete egy zajos világban

Ahogy közeledik az év vége, a városok fényei egyre élesebben rajzolódnak ki a korai sötétedésben, és velük együtt megérkezik az advent hangulata is. Ez az időszak eredetileg a várakozásról szólt – arról a csendes, bensőséges állapotról, amikor nem rohantunk, csak hagytuk, hogy megérkezzen az ünnep.

Négynapos munkahét – Feszített tempó vagy több pihenés?

A négynapos beosztás gondolata régóta kering a közbeszédben, de az utóbbi években lett igazán komoly alternatíva. A modell lényege, hogy hétfőtől csütörtökig tartanak a kötelező teendők, napi nyolc vagy tíz órában. A péntek szabad, a hétvége pedig ezáltal hosszabb és regenerálóbb. A kérdés az, hogy ez a gyakorlatban is működik-e, vagy csak egy jól hangzó ígéret.

Miért hallgatunk még rádiót? – A hang, ami mindig visszatalál hozzánk

A streaming, a podcastok és a nonstop pörgő (rövid) videók korában könnyű azt hinni, hogy a rádió már csak poros relikvia, vagy legfeljebb az autózás kísérőzaja. Ez részben igaz is, azonban ennél sokkal izgalmasabb jelenségről van szó, hiszen rengetegen hallgatják ma is szabadidejükben vagy éppen munka közben.

A „feel-good” étkezés korszaka – amikor a jóllét kerül a tányérra

A modern ember életében az étkezés már messze nem csupán tápanyagbevitel. Egyre többen keresik azokat az ételeket, amelyek nemcsak finomak és táplálóak, hanem mentálisan is feltöltenek. Így született meg a „feel-good” étkezés irányzata, amely új megközelítést ad a mindennapi táplálkozási szokásainknak. Ez a trend nem tiltólistákra, nem szélsőséges diétákra épít, hanem arra, hogy megtaláljuk azt az egyensúlyt, amelyben a testünk és a lelkünk is jól érzi magát.