Menü

Egészséged megőrzése tanévkezdés után

Ahogyan elkezdődik a tanév, mindenkire ránehezedik a karácsonyig tartó kemény munka súlya. Teljesíteni kell az iskolában, munkahelyen, egyetemen, miközben a nappalok rövidebbek, az éjszakák hosszabbak, a hőmérséklet alacsonyabb, a ruhák pedig vastagabbak. És ahogyan fogy a nap hossza, egyre fogy belőlünk is az energia, vagy a kezdeti lelkesedés. De hogy ne merüljünk ki októberig teljesen, érdemes pár dolgot megfogadni.

Pótold a vitaminokat!

A vitaminok pótlása nem merül ki a naponta beszedett multivitaminokban. Változatos étrenddel, gyümölcsök, zöldségek fogyasztásával is hozzá kell járulnunk vitaminkészletünk fenntartásához. Ebben a rendszeresség és az odafigyelés különösen fontos.

Mozogj sokat!

Ezalatt nem azt értem, hogy feltétlenül járj el a konditerembe akkor is, ha már alig állsz a lábadon. Csupán azt, hogy figyelj arra, akármilyen munkát is végzel, akármennyit tanulsz is, mindig legyen időd legalább egy húsz perces levezető sétára vagy futásra, esetleg egy kis jakuzzizással egybekötött úszásra. Ez az óvodás gyerekek számára is nagyon fontos. Ha minden nap egy kicsit közösen mozognak a szülőkkel ovi után, esetleg direkt sétálva mennek haza, az a tüdejüknek és az agyuknak is jót tesz, ráadásul jobban is tudnak aludni egy kis mozgás után.

Egyél rendszeresen!

Nagyon nehéz egy rohanós hétköznapon betartani, hogy rendszeresen együnk, egy étkezés se maradjon ki, és elkerüljük a nassolást, de nem lehetetlen. Ha hajlamosak vagyunk elfeledkezni a napirendünkről, állítsunk be a nap elején vagy előző nap végén ébresztőket, amelyek figyelmeztetnek az étkezés időpontjára. Fontos az is, hogy legalább két-három napra előre tervezzünk, így elkerülhetjük a monoton étrendet.

Pihenj eleget!

Pihenés alatt a lehető legnagyobb kikapcsolódást értjük. Hiszen az nem pihenés, amely során még fejünkben van a holnapi tanulnivaló, vagy a következő napi munka. Napi 8 óra alvás elég, de az teljen sötétben, csendben. Fontos az is, hogy reggel adj időt magadnak a felébredésre. Kelj egy kicsit korábban, igyál egy kávét, esetleg zuhanyozz le, reggelizz meg, hogy fokozatosan induljon be a napod. Este pedig igyekezz időben lefeküdni!

Ha figyelsz ezekre az apró dolgokra, akkor könnyebben fogod abszolválni az eléd kerülő kihívásokat, és nem fáradsz el olyan hamar az évkezdés után.

Szerző: Varga Ágnes Kata

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Társasjátékok felnőtteknek

Ki mondta, hogy a felnőttek nem szeretnek játszani? Téves elképzelés, hogy a társasjáték a gyerekeknek való. Ha szétnézünk a piacon, bizony látni, milyen jópofa felnőtt társasjátékokra lehet bukkanni és milyen széles a paletta, akármilyen alkalomra is keresgélünk felnőtteknek való társasokat. Ötletes, kreatív, szórakoztató!

Alap dolgok a szépségünkért

Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Bőrünk, hajunk, körmünk, arcunk szépségéhez, egészségéhez elég betartani néhány egyszerű aranyszabályt.

Tippek a karcsú derék eléréséhez

A darázsderék és a lapos has minden nő legnagyobb álma, de a jó hír az, hogy kitartó edzéssel nem lehetetlen elérni. Különösen a téli időszakban érdemes erre odafigyelni, hogy ne közvetlenül a bikiniszezon előtt kapkodjon az ember az alakformálással.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék