Menü

Gyümölcsök nyárson - a grillezés befejező ételei

Bizony a nyár végéhez közelítünk, mindig szembesülök ezzel, mikor lapozok egyet a naptáron, pedig az ősz is szép és rengeteg programot tartogat számunkra. A grill partik ideje sem járt le augusztus utolsó napjaival, hiszen időjárási előrejelzésünk szerint a jó idő szeptember végéig kitart, 24-25 fok körüli nappali hőmérsékletek lesznek. A nyári grill partik ideje ősszel sem ér véget, sőt igazán akkor élvezhető, hiszen nem gyötör a kánikula. Nincs is jobb, mint baráti társasággal összegyűlni a kertben, néhány pohár bor vagy sör mellett húst és zöldséget sütögetni, jókat beszélgetni, nagyokat nevetni.

A grill partikon nemcsak pácolt húsokat, zöldségeket készíthetünk, sajtokat grillezhetünk, de remek desszerteket is az asztalra varázsolhatunk. Nagyon könnyű elkészíteni a sült banánt, melyeket félbevágunk, megszórunk egy kis dióval vagy mogyoróval, fóliába teszünk és 10 perc alatt megsütünk a rácson.

A banánhoz hasonlóan más gyümölcs is elkészülhet a grillezés alkalmával. Az ananász is az édesszájú vendégek kedvelt grill-desszertje lehet: vágjunk szeletekre egy ananászt és tegyünk rá kevés mézet, süssük kb. 10-15 percig, amíg arany barnára nem pirul. A sült gyümölcsöket fagylalttal is fel lehet dobni tálaláskor, s magokkal megszórni, így a hideg-meleg és a különböző textúrájú alapanyagok is találkoznak.

A gyümölcsökkel teletűzdelt saslik képe lebeg a szemem előtt, remekül el tudom képzelni befejező fogásként egy kerti partin. Miközben a mellettem ülő férjem furcsa arcot vág ezekre a receptötletekre, neki a sült szalonna és a sült húsok mellett nem hiányzik semmilyen édesség, ami rólam viszont abszolút nem mondható el.

A pálcikákra húzott vágott gyümölcsök a világ legegyszerűbb grill desszertjei, kockázzunk fel néhány szem ananászt, banánt, almát, barackot húzzuk fel őket nyársra, süssük át, s már tálalhatjuk is.

A karamellizálás is biztosan jó dolog lehet, finom ropogós mázat adhatunk vele bármilyen gyümölcsnek, de én törekszem az alakbarát fogások elkészítésére, nem lennék hiteles, ha cukormázas sütiket vagy desszerteket javasolnék. Nekem karamellizálás nélkül is éppoly ízletes egy gyümölcs, a maga természetes ízeivel, nincs szükség plusz cukorra. Nekem az nem fér bele a diétába, de aki így szívesebben kipróbálná, annak ez egy jó ötlet, azonban semmiképp ne lédús gyümölcsökkel tegyük, sokkal inkább almával, körtével. Az édesítőszerek nem karamellizálhatóak, ezekkel ne is próbálkozzunk.

Csokoládéval is bevonhatóak a gyümölcsfalatkák, ezt könnyebb cukormentesen elkészíteni, hiszen kaphatóak hozzáadott cukor nélküli csokoládék. Szívesen megkóstolnék egy csokimázas epret vagy banánt, nem is hangzik rosszul, akár grillparti nélkül is elkészíthetjük otthon befejező fogásként, akár kisgyerekekkel is.

A nyári - illetve az őszi hétvégék egyik népszerű baráti, családi programja a grillezés, ahol együtt élvezhetjük a szabadidőt és a finom falatokat, s erről a nyár elmúltával sem kell lemondani, jöhetnek az őszi vidám programok!

Mikor vegyük be a vitaminokat?

Mindenki tudja, hogy nem érdemes éhgyomorra bevenni a napi vitaminokat, de ha már ettünk, mikor érdemes? Nézzük meg, mikor a legjobb a vitaminpótlás.

Mediterrán étrend a fogyásért

Sokféle diéta létezik, ám az egyik legközkedveltebb a fogyni vágyók közt a mediterrán étrend. Nézzük, miért ez a legjobb választás.

A ginkgo biloba pozitív tulajdonságai

A ginkgo biloba a páfrányfenyő félék családjába tartozik, és a világ egyik legérdekesebb fája, hiszen akár 1000 évig is élhet, így a Föld legidősebb fáiként tartják számon. Jórészt Kínában, Koreában, Franciaországban és az Egyesült Államok keleti és déli részén honos.

Sajt a diéta alatt – igenis lehetséges

Általában, ha diétáról van szó, a sajt szóba sem jöhet. Azonban vannak olyan sajtok, amik kevesebb zsírt és több fehérjét tartalmaznak, így beleférnek a diétába is.

A zsírban oldódó vitaminok szerepe

Ezek a típusú vitaminok a bélben szívódnak fel, méghozzá a zsírokkal együtt, így érthető módon azzal lehet fokozni hasznosulásokat, ha az ezeket tartalmazó ételekkel együtt zsírt is viszünk be a szervezetünkbe. Ebből következően a zsírszegény étkezés, illetve a zsíremésztésben fennálló zavar hatására kevesebb A-, D-, E- és K-vitamint tud szervezetünk feldolgozni.