Menü

Tudtál erről? Megnézed? Érdekel? – Alattomos ételek

Mielőtt beleharapsz a kedvenc ételedbe, vagy töltesz egy pohárral a finom üdítődből, netán ketchupot locsolsz a bolognai tésztádra, érdemes egy mozdulattal megfordítani kedvelt finomságod dobozát, hogy a csomagoláson lévő adatokra rápillants egy kicsit. Mennyi is ebben a cukor?

Amikor bolti zacskós öntetet locsolsz a salátádra, s ízesített vizet iszol mellé, valójában hatalmas pofont adsz a diétádnak. Sajnos, az emberek nagy része nem tudja, hogy mennyi cukrot tartalmaz a megszokott, kedvenc étele, egy kezdő életmódváltó azt is elhiszi, hogy a fitt müzli diétás, vagy a salátaöntet cukormentes, pedig nem így van. Az édesítőszeres édességek tele vannak finomított búzaliszttel, egy diétás csokoládénak pedig sokszor a zsírtartalma elképesztően nagy, tehát, barátok között sem mondható alakbarát terméknek.

Az élelmiszerek sajnos jelentős része tartalmaz cukrot, gyakran megdöbbentően sokat. A csomagoláson a gyártónak fel kell tüntetnie az összetevőket, s így a cukortartalmat is. Nézd meg! Szánj rá időt!

Elsőnek magamat tesztelem, egy müzliszelet van a táskámban, megnézhetjük, mi van benne, mutatom: 105 kalória, 15 gramm szénhidrát, ebből 0,7 gramm cukor. Kókuszos, cukormentes müzliszelet. Teljesen jó adatok és finom is! Már nagyjából tudom, hogy amit a boltok polcairól leveszek, abban van-e cukor, és ha igen, akkor mennyi, s azonnal el tudom dönteni, hogy szükségem van-e rá. Ami „nem megy át a rostán”, az marad az üzletben.

Az energiaitalokban 19-37 gramm cukor is előfordulhat, egy üveg 300 ml-es üdítőben 50-60 gramm cukor is lehet, egy csomag kekszben 40 gramm, míg másfél liter ízesített vízben 40 gramm, egy egészségesnek reklámozott40-50 grammos, tejes „gyerekdesszertben”pedig 15,7 gramm cukor van, de fél liter üdítő elfogyasztásával is legalább 20 gramm cukorhoz jutunk. Egy túró rudinak a harmada cukor, egy 125 grammos joghurtban is található 15-16 gramm, ezek elfogyasztása előtt egy pár percre elgondolkoznék. Az normális, hogy egy 490 grammos ketchupban 83,3 gramm cukor legyen?

Azt nagyjából eddig is tudtuk, hogy nem kevés cukrot tartalmaznak ezek az élelmiszerek, viszont így összegyűjtve és leírva elég félelmetesnek tűnnek ezek a számok, pláne, ha valaki rendszeresen és akár naponta többször is fogyasztja ezeket. A világhálón olvastam a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség nemrég közzétett önkéntes vállalását, miszerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 végére 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél. Csak támogatni tudom a javaslatot. Ideje volt!

Házi gyógyszertár

Minden háztartásban megtalálható a gyógyszer, de nem mindenki tudja, hogy melyek azok, amiket érdemes állandó jelleggel tartanunk, illetve ezeket hogyan is tároljuk.

Dekorációs ötletek teraszra

Az őszi lombhullásig szinte minden szabad időt szívesen tölt el a család egy meghitt teraszon, ahol helyet kaphatnak a kerti ülőgarnitúra mellett a szolár lámpák, növények, dekortárgyak, gyertyák. Egy kert és hozzá egy terasz folyamatos elfoglaltságot ad az embernek őszig, de érdemes dolgozni érte

Mi az a citromkúra és miért egyre népszerűbb?

A citromkúra egyre népszerűbb a diétázók körében, ami nem meglepő, hiszen rendkívül hatékony. Azonban mindennek van egy árnyoldala is.

Rossznak vélt ételek fogyasztása fogyókúra alatt

Talán meglepő lehet, de akad néhány rossznak titulált étel, amelyek fogyasztása fogyókúra alatt sem az ördögtől való. Vessünk néhányra egy pillantást!

Kalóriaszegény ételek a sikeres diétához

Itt a tavasz és szeretnénk újra formába lendülni. Sokan csak az edzést vagy a táplálkozás megreformálását választják eszköznek, de mindkettő fontos.