Menü

Mit tegyél, ha nem tudod begombolni a nadrágod?

A gyomorpanaszok kínzó tünetek. A hasfájás, haspuffadás, görcsök sosem jönnek jókor, s igen keserves perceket, órákat okozhatnak. Ha alkalmanként jelenik meg a probléma, akkor az étkezésünk nem megfelelő, ha azonban állandósul a panasz, akkor ételérzékenység is állhat a háttérben, feltétlenül orvoshoz kell fordulni.

Élelmiszereink közül puffasztó hatásúak lehetnek a keresztesvirágúak és a hüvelyesek, de akár az élesztő, vagy a tejtermékek és a glutén is. A jó hír az, hogy ha a nem megfelelő étrend a ludas, azon könnyen segíthetünk. Gyomorpanaszokra nagyon hatékonyak az emésztést segítő teák. A lelassult anyagcsere legjobb gyógyítója az édeskömény.

Ha odafigyelsz, mit eszel, és máris sokat tettél, hogy a kellemetlen tünetek eltűnjenek, hiszen bizonyos ételek, kifejezetten jó hatással vannak az emésztésre, ezeket érdemes fogyasztani.

A magas víztartalmú zöldségek és gyümölcsök, például a dinnye és a narancs segítenek a méreganyagok eltávolításában. A fokhagyma szuperélelmiszer, segít a máj zsírszintjét csökkenteni. A korpa és zab – amennyiben az ember nem érzékeny rájuk –magas rosttartalmuk miatt, nagyon sokat segíthetnek az emésztésben. A bogyós gyümölcsök alacsony cukortartalom mellett is ellátnak rostokkal, de székrekedés esetén hatásosabbak az aszalt gyümölcsök. Kisfiamnak, mindig aszalt szilvát adok ilyen esetben. A saláta és spenót, mint a legtöbb leveles zöldség nagyon hasznosak a szervezet számára, rengeteg ásványi anyagot tartalmaznak, a káposztaféléktől azonban óvakodjunk. A borsmenta, az édeskömény, a kamilla és gyömbér azonnali gázcsökkentő hatással bírnak, és teaként bármikor fogyaszthatjuk főzetüket. Az uborka természetes vízhajtó, és segíti a méregtelenítést. Kalóriatartalma elenyésző, a diétázók kedvelt étele.

Nincs rosszabb annál, ha már be sem tudjuk magunkon gombolni a kedvenc farmerünket, viszont már másnapra laposabb lesz a hasad, ha elkerülöd a puffasztó ételeket és megfogadod a fenti tanácsokat, most következő tippeket:a jövőben a több rost lesz a megoldás, például reggeli zabkása vagy müzli, gyümölcsökkel. Ebédhez és vacsorához fogyasszunk sok főtt zöldséget, együnk kevesebb csípős ételt. A kapor, bazsalikom, menta, zsálya, tárkony és a rozmaring sokkal jobban kíméli a gyomrot, mint a feketebors, a chilipor, a csípős szószok vagy éppenséggel az ecet.

Talán nem gondoltál erre, pedig fontos: rágózz kevesebbet! A rágógumizás közben levegőt nyelünk, ez a levegő pedig beszorul a beleinkbe és felfúvódást, puffadást okoz. Ha kímélni akarod a gyomrod, használj kevesebb édesítőszert, a mesterséges édesítőket pedig teljesen iktasd ki. A kevesebb szénhidrát is megoldás lehet, kerüld a finomított változatokat! Borsót, babot, hüvelyeseket, káposztát ne fogyasszunk, rengeteg gázt tud termelni a beleinkben. Kerüld a tejtermékeket, nagyon kellemetlen gyomorpanaszokat tudnak okozni. A legfontosabb tanács pedig a több mozgás, melynek hatására felszabadulhat a beleinkbe szorult levegő, ráadásul feszültséget is csökkenthetünk és könnyebben megszűnik a puffadás is és egy sor további jótékony hatással bír. A folyadékfogyasztás fontosságát nem győzzük eléggé hangsúlyozni: a szervezetnormális működéséhez elengedhetetlen a megfelelő hidratáltság. Kerüljük a sav-problémákat okozó italokat, mint például a kávé, a tea, az alkohol, sőt egyes gyümölcslevek is savasítanak.

A végére hagytam a számomra legjobb hírt: együnk több banánt. Nem nagyon hat meg, hogy mennyi szénhidrát van benne, én minden délelőtt eszem egyet, vagy akár kettőt is, mert rengeteg fontos tápanyag van benne, remekül felszívja a gyomrunkban lévő víztöbbletet,tele van káliummal és magnéziummal, egyébként meg laktató is és nagyon finom, ráadásul egész évben elérhető.

Aki szenvedett már gyomorpanaszoktól, voltak emésztési gondjai (kinek nem) annak mindenféleképpen érdemes ezután tudatosan felépíteni a napi étrendjét. Kerüljük a rengeteg élelmiszeradalékot és értéktelen összetevőt tartalmazó késztermékeket és kombináljuk a jótékony hatásúakat, a könnyen emészthető ételeket. Fűszerezzünk helyesen, igyunk meleg gyógyteákat, sok vizet, vegyünk gyömbért, használjunk petrezselymet, együnk fokhagymát, ismerkedjünk meg a borsmentaolajjal és mozogjunk sokkal, sokkal többet!

Ha apró ajándékokat keresel

Amikor ajándékot vásárolunk, gyakran kerülünk olyan helyzetbe, hogy nem családtagoknak válogatunk, hanem apró ajándékokat keresünk, csekélységekben gondolkozunk, mert több olyan személy, ismerős, szomszéd vagy kollega, esetleg távolabbi rokon gyermeke van a környezetünkben, akiket szeretnénk meglepni valamivel, valami aprósággal. Mit ajándékozhatunk ilyenkor?

Mire jó a zeneterápia?

Mire jó a zeneterápia? S kik a zeneterapeuták? Orvosok, akik zenével gyógyítanak, vagy zenészek, aki mellesleg orvosként is praktizálnak?

Fűszerek, amelyekkel felturbózhatod a halat

Az ételek fűszerezése egyéni ízlés dolga. Függhet családi szokásoktól, hangulattól vagy éppen betegségektől. Jó azonban, ha szem előtt tartunk néhány szempontot: milyen fűszert mivel érdemes társítani.

Grillázs készítése házilag

Az adventi időszak egyik legfinomabb édessége a grillázs. A karácsonyi vásárokban a forralt bor és a pirított mandula, gesztenye mellett elengedhetetlen finomság. Most lépésről lépésre megmutatjuk, hogy készítheted el házilag, hogy otthonodban is igazi karácsonyi hangulatot teremthess!

Legfontosabb tudnivalók az önkéntességről

Az önkénteskedésről sokaknak az jut eszébe, ahogyan maroknyi fiatalok csapata az afrikai szegényebb országokban éjt nappallá téve sebeket kötöz és ételt oszt. Ám segítségre szoruló embereket sokkal közelebb is találni, ráadásul ez a segítség nagyon sok mindenben megnyilvánulhat. Ha többet szeretnél tudni a témáról, íme, néhány hasznos információ.