Menü

Finomságok gyereknapra

Tudom, hogy minden nap szeretjük, etetjük, neveljük, óvjuk, féltjük, kényeztetjük csemetéinket, s igyekszünk mindig fogukra valót az asztalra varázsolni, de gyereknap igazán különleges alkalom arra, hogy valami finomsággal tegyünk a kicsik-nagyok kedvére! Készítsünk nekik valami kényeztetőt!

A gyerekekre fokozottan igaz, hogy a hasukon vezet hozzájuk az út, úgyhogy össze kell szedni magunkat, hogy valami izgalmasat kreáljunk nekik. Rengeteg vicces szendvics készíthető egy kis kreativitással, humorérzékkel, melyhez csupa egészséges hozzávaló áll rendelkezésünkre. Még a rosszabb evő gyerekek is mosolyogva harapnak bele, egy mókás szendvicsbe, partifalatba, melyen olívabogyó, koktélparadicsom, uborka, tojás, felvágottak, salátalevelek, illetve a különböző öntetek (pl. zsírszegény majonéz, cukormentes ketchup) segítségével kreatív arcokat, hajat, szemet, fület vagy akár egy egész képet formálhatunk a tányérra.

A gyerekeket legjobban mindig az édességek hozzák lázba, de nem a chipsre, kólára, cukorkára és csokira kell gondolni. Az egészséges édes ízhez a legmegfelelőbb alapanyag a gyümölcs, melyet pálcákra tűzve, olvasztott csokiba mártva, vagy házi gyümölcsfagylaltként elkészítve, egészen biztosan nem fognak visszautasítani.

Gesztenyegolyókat is alkothatunk egy doboz cukormentes, natúr gesztenyemassza, természetes édesítőszer, kókusztej és egy evőkanál natúr kakaópor és esetleg rumaroma segítségével. A hozzávalókból gyúrható masszát készítünk, majd golyókat formázunk, és esetleg pálcikákra tűzzük, csokiba forgatjuk őket.

A turmixok is egyszerűek, gyorsan elkészíthetőek és egészségesek, gondoljunk egy epres-banános hűsítő italra, vagy egy banános kiviturmixra. A pohár szélére félbevágott gyümölcsöket képzelek el, s akár cukormentes tejszínhabbal, vagy egy kanál vaníliafagyival is feldobhatjuk. Megnézném azt a csemetét, aki erre nemet mond!

Tudom, hogy végtelenül egyszerű, de attól még igencsak nagy kedvenc a császármorzsa, melyet könnyen diétássá tehetünk. Két bögre zabpehely vagy zabkorpa szükséges hozzá, egy bögre zabpehelyliszt, egy bögre tej vagy növényi tej, egy csipet só, vanília aroma, egy citrom reszelt héja és egy fél bögre természetes édesítő (pl. eritrit vagy nyírfacukor). A hozzávalókat sűrű palacsintatészta állagúra keverjük (vízzel hígíthatunk, zabpehellyel sűríthetünk a masszán), majd kevés kókuszolajon teflon- vagy kerámiaserpenyőben megsütjük, fakanállal morzsákra szaggatjuk. Cukormentes lekvárral tálaljuk.

A gyereknap ünneplése mára világszerte elterjedt szokás, május utolsó vasárnapján ünnepeljük. Készítsünk nekik ízletes finomságokat és találjunk ki kedvükre való szabadtéri programokat! Az sem baj, ha ilyenkor mi szülők is átváltozunk kicsit kócos, maszatos, önfeledt gyerekké.

A Montessori alapelvek

Maria Montessori, olasz orvosnő és pedagógus, a róla elnevezett pedagógiai-pszichológiai nevelési módszerek kidolgozója, mely teljesen forradalmasította a XX. századi gyereknevelést.

Tréfa vagy bántalmazás? Netes kihívások és azok hatásai

Tojás tört a kislánya fején, bántalmazásért elítélték a TikTok-mamit. Megalázta a gyerekét, és ezt még meg is osztotta – a történet fent van pár napja a világhálón. A tojásos kihívás is felvet kérdéseket: mi számít tréfának és mi gyerekbántalmazásnak?

Mit jelent a rendkívüli felvételi eljárás a középiskolákban?

A rendkívüli felvételi eljárás a középiskolákban egy speciális, a normál felvételi eljárást követő lehetőség arra, hogy a tanulók bejuthassanak egy középiskolába, ha valamiért az általános felvételi időszak alatt nem nyertek felvételt, vagy még maradtak betöltetlen helyek egyes iskolákban.

A ballagás pillanatai

Májusban valami véget ér. Elballagnak a végzős középiskolás gyerekek. Nem is annyira gyerekek már talán. A padokat csend öleli körbe, és a falak között még visszhangzik a múlt. Ballagunk. Bár több, mint húsz éve tanárként tekintek rá, mint a ballagási műsor megszervezője és lebonyolítója, ám idén a végzősök búcsúja után a saját nagyfiam is elballag az általános iskolából. A ballagás több mint egy iskolai szertartás,1870 óta tartjuk számon a magyar diákélet egyik legfontosabb rítusaként.

Az örökké negatív testkép kamaszkorban

A serdülőkor egyik legfontosabb feladata az identitás alakítása, amelynek része nemcsak a jövőképpel való foglalkozás, de az önmagáról kialakított kép változása is. Intenzíven foglalkoztatja a kamaszokat, hogy kik ők, merre tartanak, milyen személyiségük van, és hogy, hogy néznek ki, azaz elég szépek-e, elég hasonlóak vagy éppen különbözőek a kortársaikhoz képest.