Menü

Egyszerű pástétomok, krémek - dobjuk fel a vacsorát!

Nálunk, jellemzően azzal a felkiáltással érnek haza általában a gyerekeim, hogy mi lesz a vacsora, s mikor átlépik a küszöböt, szinte fel sem tűnik nekik az, az apró tény, hogy egyszerre érkeztünk haza. Utánuk battyogok szatyrokkal, a lépcsőházban, egy iskolatáskával, egy plüss tigrissel és a saját cuccaimmal. Sajnos, még mindig nem lakik nálunk egy plusz anyuka, aki vacsorát készít, amíg mi dolgoztunk, iskolában, óvodában voltunk. De nem gond, egy anyuka ezt is megoldja! Természetesen egyszerűen, olcsón, maradék ételekből és jó gyorsan. (Mert ő maga is nagyon éhes és nyűgös.)

Nem szeretek éhesen matatni a konyhában, ezért, ezek a krémek időhiányban természetesen előre is elkészíthetők. De frissen összedobni sem tart órákig, nézzük csak, mi minden van ma a repertoárban:

Egy egyszerű és nagyszerű tojáskrém! Hozzávalók: 4 tojás, 5 dkg vaj, 1-2 csipet só és bors, 1 evőkanál mustár, 1 evőkanál krémsajt. A főtt tojásokat megpucoljuk, villával összetörjük. A szobahőmérsékletű vajat kikeverjük a mustárral és a krémsajttal, majd hozzáadjuk a tojást, sózzuk, borsozzuk és összekeverjük. Pritaminpaprika szeletekbe töltve is fogyaszthatjuk.

Nagyon szeretem a házi májkrémet, s amikor csirkemájat sütök és megmarad, gyakran májkrémként végzi, valamelyik gyanútlan családtag pirítósán. Házi májkrém: fél kg csirkemájat alaposan megmostam, sóztam, megszórtam majorannával, majd zsiradék hozzáadása nélkül, vagy nagyon kevés zsiradékkal hőálló tálba tettem, fólia alatt 20 percet pároltam, majd fólia nélkül, további 10 percet sütöttem. Amikor elkészült botturmix segítségével pépesre kevertem, zöldfűszerrel díszítettem. Aki szereti, tehet hozzá vöröshagymát, 1 gerezd fokhagymát, őrült borsot, több majorannát és esetleg egy kis tejfölt.

A tonhalkrém nálam nemcsak vacsoraként szerepel, sokszor dobtam össze rövid ebédszünetemben, amikor mindössze tíz percem volt valami egészséges finomsággal jóllakni, válasszuk ezt "gyorsmegoldásként" bolti péksütemények, pizza szeletek helyett! Egy vizes alapú natúr tonhalkonzerv levét lecsöpögtettem, egy tálba tettem, meglocsoltam citromlével, halfűszer keverékkel, kevés mustárt és cukormentes, zsírszegény majonézt tettem hozzá, némi zöldfűszert és bot turmixszal krémesre kevertem. (Na jó, őszinte leszek, néha csak villával összekeverem, mert a mosogatás is plusz idő.) Puffasztott rizsszeletre kenve, némi uborka vagy saláta kíséretében remek fehérje- és omega-3 forrás, laktató étel, gyors ebéd vagy vacsora.

Az avokádókrém az étkezés befejező fogása is lehet, s nemcsak fokhagymásan finom, készíthetjük édes krémként is. Ez esetben két nagyon érett, puha avokádót szabadítsunk meg a héjától s hatalmas magjától (ez legegyszerűbb egy evőkanál segítségével), kakaóport, édesítőt és némi kókusztejet vagy kókusztejszínt turmixoljunk hozzá, s máris fényes-bársonyos csokoládékrémet kaptunk.

Aki fogyaszt tejterméket, könnyen összedobhat egy körözöttet vagy édes túrókrémet is, kevés gyümölccsel, esetleg sajtkrémet, vagy zöldfűszeres joghurtos mártogatóst.

A variációk száma végtelen, nekem viszont nem kéne vacsora után 1 órával ilyen recepteken gondolkodnom, mert könnyen lehet, hogy újra megvacsorázom, amit inkább elkerülnék.

(U.i.: Nem sikerült.)

A csokoládé negatív hatásai

A csokoládé karbonlábnyomát és az édesség más környezeti hatásait vizsgálták a Manchesteri Egyetem kutatói, felmérve az összetevők, a gyártási folyamat, a csomagolás, a szállítás és a keletkező hulladék környezeti hatásait.

Chia mag: csak mértékkel!

A chia mag sok egészséges, diétás recept alapvető hozzávalója, mivel különlegesebbé teszi az ételt és hamar ad telítettség érzést. A dél-amerikai növényt azonban odafigyeléssel kell használni, mert túlzott és korlátlan fogyasztása többféle panasz okozója lehet.

Hogy is néz ki a jó reggeli menü? Mennyire életszerű?

Korábbi írásomban arról elmélkedtem,, hogy vajon érdemes-e sokat enni reggelire, és ha igen, akkor miért. Most persze azt is megnézzük, mennyire életszerűek ezek a reggeli étkek, mennyire kell nagy lelkierő ahhoz, hogy esetleg változtassunk reggeli étrendünkön. És most nem is a pénztárcát veszem alapul.

Egyszerű, egészséges és nagyon finom: pudingok növényekből

A különféle ízesítésű pudingok tökéletes finomságok ebéd utáni desszertnek, vendégeknek vagy akár családi körben.

Most ez komoly?

Ne legyen cukros, zsírban úszó, vagy csupa fehérlisztes, nos ez a fő irány. A többi már csak adalék. Abszolút nem csoda, ha az ember megkeveredik a sok jótanácsban és a sok irányzatban.