Menü

Karácsony pluszkilók nélkül

Azt mondják, nem attól hízunk meg, amit karácsony és szilveszter között eszünk meg, hanem amit szilveszter és karácsony között. Jogos. De azért mégsem szeretjük a "majd januártól", "hétfőtől" vagy "elsejétől" kezdetű mondatokat. Idén ráadásul a január elseje még hétfőre is esik, így biztosra vehető, hogy sok elhatározás, fogyókúra kezdete lesz ez a nap. De ez azért mégsem szükségszerű...

Nem tudom, másnál milyen az ünnep, de a karácsony - már Mikulástól kezdve - nálunk a folyamatos etetésről szól. Azt már elértem 8 év alatt, hogy a rokonság nagy része aszalt gyümölcsöt, mandarint, narancsot, banánt hoz a gyerekeimnek, meg mogyorót, tejterméket, alma-vagy zöldségchipset, én pedig diétásan sütök-főzök. De azért ha vendégségbe megyünk, máris aknamezőre érkeztem a diétámmal, mert még a sokat látott, erős idegzetű sportoló, diétázó, erős akaraterővel rendelkező anyukák is számtalan habos, csokis, mézes, krémes, tejszínes, pudingos csodákkal néznek farkasszemet. Nagyon nehéz ellenállni, pedig dobozban a diétás kekszem, de köszi, az hol van már ezektől az ízorgiát jelentő karácsonyi édességektől! Ha pedig a 82 éves nagymamámhoz érve esetleg valaki nem lenne elég éhes, akkor a Jóisten kegyelmezzen neki.

A karácsonyt mégis meg lehet úszni hízás nélkül (már láttam olyat, aki ismert valakit...), de az erős akaratunkon kívül szükség lesz diétás holmikkal televarázsolni az ünnepi asztalt. De olyannal, amiből még a férjünk és a fiaink is szívesen esznek, nem nyúlnak a tejcsoki és vajkaramella meg szaloncukor után. A gumicukorról nem is beszélve.

Karácsonyi receptjeinket egyáltalán nem kell a fiók mélyére süllyeszteni, elég mindössze három hozzávalót átcserélni. Kitűnő a bejgli zabliszttel, kókuszolajjal és természetes édesítőkkel is. Édesítőszerrel egyedül karamellizálni nem lehet, minden más édesség működik vele. A zserbót idén is megsütöm, ehhez diétás lisztet nyújtok lapokra, a töltelék, a lekvár és a csoki cukormentes, az adventi muffin vagy karácsonyi gyümölcskenyér cukrozatlan aszalt gyümölcsökkel kiváló édesség, a kókuszgolyó készülhet zabkorpából, kókuszreszelékből, natúr kakaóporból, a házi bonbonokhoz pedig csak egy forma kell, pár tábla cukormentes csokoládé, töltelékeknek pedig a képzelet szab határt, lehet cukor nélküli mogyorókrém, diétás lekvár, túró vagy gyümölcsök.

Még mézeskalács is készülhet diétásan, megtévesztésig hasonlítva cukros barátjához. Ennek legegyszerűbb elkészítése kitűnő móka is lehet az otthon unalmukban rosszalkodó ördögfiókákkal is. Hamis mézeskalácsnak hívom és a következő hozzávalókból készítem el: édesítő, mézpótló (ha nincs, akkor nincs), 2 dl víz, 2 tojássárgája, 3 evőkanál kókuszolaj, 50 dkg szénhidrátcsökkentett liszt (de lehet akár zabliszt is), 1 teáskanál szódabikarbóna, 1 teáskanál mézeskalácsfűszer, kevés fahéj. Összegyúrjuk, 1-2 órára hűtőbe tesszük, majd nyújtjuk, szaggatjuk, 180 fokon megsütjük.

Felnőtteknek való finomság az aszalt sárgabarackos, barackpálinkás, mandulás bonbon, melyhez mindössze apróra vágott aszalt sárgabarack, darált mandula, zabkorpa, kókuszzsír, édesítő és kevés pálinka kell. Minden hozzávalót összekeverünk, ha gyúrható masszát kaptunk, akkor golyókat formázunk belőle, közepébe mandulát vagy mogyorót teszünk, darált mandulában, vagy kókuszreszelékben megforgatjuk. Ha sokat eszel belőle, énekelve mész a templomba. Ha meg túl sokat, akkor félő, hogy még hozzá is szólsz az éjféli miséhez. Szóval óvatosan!

A neten találtam számtalan tippet a karácsonyi hízás megelőzésére, de ezeket most nincs időm elolvasni, inkább tudom, hogy elkészítem a kedvenceinket cukormentes kivitelben, sütök egy finom kacsát szenteste krumpli helyett zeller-vagy karfiolpürével, sportolok az ünnepek alatt is minden nap egy jó órát, mert attól jobban érzem magam és annyi időt töltök a családommal, amennyit csak tudok, mert ez az egész lényege. A mérleg pedig mondjon le!

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.

Hideg gyógyteák meleg napokra

Nyáron is érdemes gyógyteákat fogyasztani, hiszen jótékony hatással van az immunrendszerünkre. Hogyha a kánikulában nem szeretnénk forró italt inni, kiváló megoldás lehet egy hidegen fogyasztható gyógytea elkészítése. Ezzel kapcsolatban olvashatsz elkészítési tippeket és teafajtákat ebben a cikkben!

Az érrendszer megerősítése érdekében szedj Q10-et

A Q10 koenzim, közismert nevén CoQ10, egy létfontosságú antioxidáns, amelyet a szervezet természetes módon elő tudja állítani. A bőrápolásban döntő szerepet játszik a fiatalos megjelenésű bőr fenntartásában.

Ételek, amiket jobb kerülni migrénnel küzdőknek

Rengeteg ember küzd a fejfájás valamilyen formájával, megkeserítve mindennapjaikat, ezért van, amire érdemes odafigyelni, ha nem akarunk erősebb fájdalmakat átélni, ilyen az étkezésünk is.

Túlsúlyos gyerekek

Gyakran olvasni szomorú statisztikákról, mely szerint az elhízás mértéke Magyarországon a felnőtt lakosság körében 30 százalék, a túlsúlyosak aránya pedig ennél is több. S ami még döbbenetesebb, hogy gyermekkorban az esetek kevés százalékában áll csak valamilyen betegség az elhízás hátterében, sokkal inkább az életmód az, ami ezért az aggasztó állapotért felelős.