Menü

Hogyan válasszunk (jól) ajándékot?

Bár a karácsony kétségtelenül a szeretet egyik legszebb ünnepe, s helyes értékrendben nem az ajándékozásról szól, azért nem árt időben felkészülni gondolatban, ötletekben, tervezésben s persze anyagiakban a közelgő év végi meghitt napokra, pláne, ha kisgyermek is van a családban, aki már tudatosan előre tervezett kívánságlistát ír a Jézuskának…

Valamelyik nap találtam a neten a „best of” ajándékok között az állítólag mostanság kedvelt játékot, a „mágikus unikornis kakit” mely potom kétezer forintért lehet(ne) a gyerkőcömé… Na, akkor álljunk meg itt egy szóra.

Fogyasztói társadalom vagyunk, nincs is ezzel gond mindaddig, míg bizonyos iparágak és játékvállalatok nem néznek bennünket teljesen hülyének, az ajándékozás és a vásárlás pedig nem válik kényszerré, nyűggé, felesleges pénzpocsékolássá, vagy az utolsó pillanatok meghitt várakozását megölő kapkodásává. Ha kifogytunk már az ötletekből, akkor érdemes továbbolvasni a cikket, néhány ötletet csokorba gyűjtöttünk. Ígérem, unikornis kaki nélkül.

Az igazi ajándékozás nálam arról szól, hogy jó előre figyelem, nyomozom a szeretett fél kívánságait, lesem a vágyait, s ha szerencsénk van, nem vásárolja meg magának az ünnepek előtt a kívánt dolgot.

Nyert ügyünk van, ha sportos ajándékot vásárolunk sportkedvelő szeretteinknek, feltéve, ha jól ismerjük a másikat, és tudjuk, melyik edzésformát részesíti előnyben, illetve szabadban sportol, vagy lakásban végzi a napi edzéseit. Túrázós családtagoknak is hálás dolog sportruházatot, vagy egy hőtartó termoszt vásárolni. Barkácsolást kedvelő ismerőseinknek hasznos ötlet barkács eszközöket venni, ehhez persze jártasnak kell lenni kicsit a barkácsszerszámok világában, vagy megkérni az eladót, hogy segítsen választani. Nekem sikerült egyszer a férjemnek egy szuper, multifunkcionális, nagyító szemüveges „hétnyelven beszélő” elegáns barkácsszemüveget vennem, s rettentő büszke voltam magamra - kár, hogy a szemüveg azóta is a dobozában áll a szekrényében. Nem tudom hol rontottam el… Ugyanakkor sikerült már meglepnem igazán hasznos ajándékkal is, akkor könnyebb dolgom volt, mert utalt rá, hogy milyen jó lenne egy autós könyöklő a kocsijába.

Nagyon jó megoldás élményt ajándékozni, én magam biztosan ennek örülnék szinte legjobban, egy közös vacsora, egy hétvégi wellness vagy bármilyen romantikus program kettesben vagy családi időtöltés a gyerekkel, bármikor örömmel kap ilyet az ember. (Remélem a családom is olvassa a cikkeim...)

Vagányabb, belevaló szeretteinknek egy barlangtúra, egy kalandpark vagy tesztvezetés is örök élmény lehet és emlékezetes karácsonyi ajándék.

Egyedi, fényképes ajándéktárgyakkal azt gondolom, mindig biztosra megyünk, bármelyik nagyszülő vagy szülő örömmel fogadja az unokája fényképével díszített bögréket, hűtőmágnest, vagy visel büszkén egy ilyen jellegű pólót.

Ajándékot kitalálni, megtalálni, eltalálni nem mindig egyszerű, de nem is ez a legfontosabb, hanem az, ha az ajándékozás lényege megmaradjon annak, ami: kifejezné a szeretetünket.

Így maradnak tovább frissek az élelmiszereink

A mostani vírushelyzetben még fontosabb az elegendő zöldség- és gyümölcsfogyasztás, azonban nem mindegy, hogyan tároljuk őket. Egyszerű praktikákról van szó, mégis tovább frissek maradnak az élelmiszerek és nem mennek kárba.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Méregtelenítés. Valóban szükséges?

Nagy divat a méregtelenítés, a lúgosítás, a tisztítókúrák virágkorát éljük, de vajon tényleg szükséges méregteleníteni a szervezetünket? Valóban ilyen módon kell megszabadulnunk a felhalmozódott salakanyagoktól?

Amit jó, ha tudsz a fényvédelemről

Mindenki szereti a napfényt, csupa pozitívumot ad, jó kedvre derít, D vitamin nyerünk belőle, jobb lesz a hangulatunk, szebb a bőrünk, kellemesebb a közérzetünk. A napfény jó tulajdonságait nem is kell bemutatni, azonban a napozásnak vannak veszélyei is.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.