Menü

Magyarország-szerte terjed a chi futás

Rohanó világunkban újabb és újabb edzésformákkal találkozhatunk, miközben mi csak sietünk tovább a mindennapokban, és talán ha olvasunk is az opciókról, nem szorítunk időt arra, hogy kipróbáljuk őket. Álljunk meg most egy percre, és vessünk egy pillantást a chi futásra!

A chi futást egy egyszerű, de erőteljes formaként írhatjuk le, ami segít abban, hogy fittek maradjunk, és még a mozgás is biztos örömet okozzon. Tökéletes azoknak, akik fogyni vagy erősödni szeretnének, esetleg egy sérülés után kell felépülniük.

Röviden a chiről

A chi a kínai gyakorlatban az éltető energiát jelenti, amely egyesíti a testet, az elmét és a lelket. A chi alapú mozgásformák a tai chi-ből is vettek kölcsön mozgási elemeket. Ezek segítségével csökkentik a sérülések kialakulási esélyeit, miközben maximalizálják az éber mozgás és az egészséges élet előnyeit. A szépség az egészben, hogy elméletben ezekről semmit sem kell tudnunk ahhoz, hogy a gyakorlat valóban működjön.

A gyakorlatban

Chi futáson kívül chi gyaloglás is létezik, ami lényegében véve ugyanazt a mozgásformát jelenti lassítva. A chi futás gyakorlását úgy kezdjük, hogy álljunk meg egy helyben függőlegesen, kezeinket emeljük behajlítva törzsünk mellé. Felkarunk a törzsünk mellett helyezkedjen el. Felsőtestből kezdjünk el előre hajolni addig a pontig, amikor már úgy érezzük, előredőlnénk. Ez az a testtartás, amelyben a futást végeznünk kell. Mozgás közben figyeljünk arra, hogy a könyökünk ne nagyon menjen hátra törzsünk vonala mögé, illetve sarkainkat emeljük magasabbra a szokásosnál.

Ez a forma tehermentesíti a csípőnket, illetve a lábszárainkat, amelyek egyébként futás közben kifejezett megerőltetésnek vannak kitéve.

A chi futás előnyeiről röviden:

- Csökkenti a rád nehezedő terhet.
- Fájdalommentes – hiszen a futásnak és úgy alapvetően a sportnak nem kell fájnia.
- Önbizalommal telve futhatsz.
- Remek mód arra, ha csak most kezded a futást.
- A sprintek közé iktatott chi futás intervallumokkal növelheted az aerobik-kardio kapacitásodat.
-Javíthatod a tartásodat, az erődet, és használhatod a gravitációt a futás megkönnyítéséhez.
- Megtanulhatod, hogyan használd a törzsizmaidat is a lábizmaid mellett.

Kutatási eredmények bizonyítják, hogy az aktív futók 70%-a szerez valamilyen sérülést évente a futás következményeként. A chi futás segítségével a futási programunk teljesen sérülésmentessé alakítható.

Rengeteg tapasztalatot, leírást, segítő videót lehet már az interneten találni. Induljunk el ezek mentén, és próbáljuk ki ezt a mozgásformát!

Felhasznált irodalom: www.chirunning.com

Mik az önkéntesség előnyei, különösen a nyári szezonban?

Néhány kisebb összejövetel, mini-fesztivál akad azért az országban, ezek egyikén pedig jómagam is önkéntes vagyok, immár több mint fél évtizede, és így 30 felett is nagyon élvezem: a szegedi, 31. életévét taposó Nemzetközi Színházi Találkozó, ismertebb és elterjedtebb nevén a Thealteren. S hogy miért jó önkéntesnek lenni, annak ellenére, ahogy a dolog természetéből adódik is, pénzt nem kapunk érte? Megpróbálom pár gondolatban összeszedni.

A sikeres élet titka

Ki ne akarna sikeres ember lenni? Siker és boldogság – mindenki erre vágyik.

Felnőtt társasjátékok II. avagy ki mondta, hogy csak a gyerekek szeretnek játszani?

Ki mondta, hogy csak a gyerekek szeretnek játszani? – tettem fel a kérdést az előző, felnőtt társasjátékokkal foglalkozó cikkemben. A folytatásban be is mutatok néhányat a legnépszerűbbek közül!

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.