Menü

Intim testrészeink ápolása természetesen

Talán nem is gondolnánk, de az intim testrészek ápolására kialakított bolti termékek nagy része is tartalmazhat nem természetes, az egészségre kedvezőtlen összetevőket. Két dolgot tehetünk: vagy körültekintően utánajárunk, hogy melyek képeznek kivételt, vagy természetes, "zöld" módszerekkel próbálkozunk. Cikkünkből kiderül, mit használj, ha az intim higiéniához is bio termékeket szeretnél alkalmazni.

A legtöbb, amivel nap mint nap érintkezünk, azok a mosakodáshoz, valamint a borotválkozáshoz használt szerek. Néha ez a kettő különbözik egymástól, de kaphatóak olyan készítmények is, amelyeket mindkét célra ajánlanak. Ha bio termékeket szeretnénk alkalmazni, akkor az intim mosakodáshoz leginkább a házi "mindenmentes" szappanok ajánlottak. Fontos, hogy olvassuk el az összetevőket, és olyan készítőt válasszunk lehetőleg, akiben megbízunk, és aki részletesen tájékoztat minket arról, hogy miként gyártja a termékeit, és honnan rendeli meg az alapanyagokat. (Ha környezetvédelmi szempontokat is szeretnénk figyelembe venni, akkor érdemes kerülni a pálmaolajat is.) Manapság már rengeteg szappankészítőt találhatunk az ország minden táján, de rendelni is tudunk a kézműves készítőktől.

Sokan közülük készítenek intim szappanokat, amelyek nem tartalmaznak illatanyagot, és biztosítják a megfelelő kémhatást, vagy illeszkedő gyógynövényekkel, a nők részére például cickafarkfűvel támogatják testünket. Az sem gond, ha nem speciálisan intim szappant használunk, ebben az esetben keressük a minél egyszerűbb, semlegesebb darabokat.

Borotválkozáshoz ajánlottak a kecsketej-alapú szappanok, amelyek lágyak, és extrán kíméletesek a bőrhöz. Persze szintén található egyes készítőknél borotválkozáshoz javasolt termék, amelynek kemény habja van, de mindenképpen érdeklődjünk, hogy az intim borotválkozáshoz is ajánlják-e, mert van, akinek a számára ez nem elég kíméletes.

Ha szoktunk kádban fürdeni, akkor jól nézzük meg, milyen habfürdőt választunk, hiszen intim részeink ilyenkor hosszú időn át érintkeznek az adott termékkel. Sajnos a megfelelő habképzés érdekében ezek között is sok használ egészségre kevésbé kedvező összetevőket. Javasolt inkább valamilyen szárított gyógynövényt szórni a fürdővízbe, attó függően, hogy milyen hatást szeretnénk elérni. Ha csak kényeztetésre, nyugalomra vágyunk, akkor használjunk rózsaszirmokat, vagy levendulát. Illóolajakat is alkalmazhatunk mézben elkeverve, ezt oldjuk fel a meleg fürdővízben.

Az illóolajos fürdő gombás fertőzések esetén is a segítségünkre siet: pár csepp teafaolajat kell mézben elkeverni, és így ülőfürdőt venni. Amennyiben megfelelő minőségű teafaolajunk van, azzal közvetlenül is kezelhetjük az intim részeket fertőzés esetén. Fontos, hogy fokozatosan szoktassuk hozzá az érzékeny bőrt, és lehetőség szerint otthon végezzük a kezelést! Utána pedig viseljünk kényelmes, bő nadrágot.

Az illatosított intim betétekkel is óvatosan bánjunk, mert ezek is irritatív hatással rendelkezhetnek. Ha a fertőzéseket szeretnénk megelőzni, akkor inkább 1-2 csepp teafaolajat tegyünk közvetlenül a fehérneműre.

Amennyiben intim részeinken ér valamilyen sérülés minket, vagy pirosodást tapasztalunk, arra aloe verás, vagy körömvirágos krémek használatát javasoljuk. Ezek bioboltban megvásárolhatóak, de házilag is elkészíthetjük őket.

Egyél epret!

Tudtad? Az ókori rómaiak szerint az eper gyógyhatású, ezért orvosságként használták a depressziótól az ájulásig, a lázig, a vesekőig, a rossz leheletig és a torokfájásig.

Nyári arcpakolások

Ki gondolná, hogy bizonyos gyümölcsöknek nemcsak belsőleg, hanem külsőleg is jó hatása van a szervezetünkre? Készítsünk gyümölcsös, nyári arcpakolásokat!

Sosem késő elkezdeni sportolni: így vágj bele 40 felett

Nem számít, hogy hány évesek vagyunk, sportolni bármikor el lehet kezdeni. Sőt, érdemes is, hiszen a rendszeres mozgás segít megőrizni a fiatalságunkat és formában tart, arról nem is beszélve, hogy sportolással rengeteg betegséget megelőzhetünk. Ám 40 éves kor felett már nem pontosan úgy kell nekikezdeni a sportolásnak, mint fiatalabb korban. Íme, azok a tippek, amelyek segítségül szolgálhatnak az elkezdésben - szakértő tippjeivel.

A lecsökkent fizikai aktivitás és a táplálkozás kapcsolata

Sajnos napjainkban a gyermekeinknek kevesebb lehetősége van a mozgásra, sportolásra az iskolán kívül, mint korábban. Sok esetben nem nincs meg a lehetőség kerékpárral iskolába járni, az iskolatáskát gyalogszerrel húzni, vonni, cipelni.

A meditációs alapok elsajátítása

Előkészület nélkül nincs próbálkozás.
Próbálkozás nélkül nincs fejlődés.
Fejlődés nélkül nincs tökéletesség.
Tökéletesség nélkül nincs elégedettség.