Menü

Menüváltozatok diétás életmódhoz

A magyar étkezési szokások szerint egy átlagos ebéd sorrendje és tartalma: leves, főétel és desszert. Igen ám, de egy ilyen menüsor kalóriatartalma igencsak elgondolkodtató! Ha fogyni szeretnénk, vagy csak megtartani az egészséges testsúlyunkat, akkor érdemes átalakítani a hagyományos menüt. Igen ám, de hogyan? Segítünk!

Nem kötelező repertoár

Bizony teljesen szükségtelen az ebédek, estebédek során végigenni ezt a hosszadalmas, (legalább) háromfogásos ételsort. Valójában elég egy dolgot kiválasztani közülük, és azt fogyasztani! Ha az egészséges mennyiségű táplálékra szoktatjuk magunkat, akkor egy étkezés során elegendő csak levest, vagy csak főételt enni. A jó hír, hogy ráadásul kevesebb főzöcskézéssel jár az új szokás kialakítása, hiszen amit máskor egy alkalommal besöpörtünk, az most 2-3 nap menüjét képezheti. Ugyanazon étekből többet készíteni jóval egyszerűbb, mint sokféle ételt főzni egyszerre.

A "hogyan" sokat számít

Ha hagyományos módon sülnek-főnek az étkek a sokfogásos ebédhez, akkor különösen hízlalóak. A klasszikus felállás szerint a leves tésztával, a főétel sok körettel, és cukrot tartalmazó savanyúsággal, a desszert pedig finomliszttel és cukorral készül. Nem csoda hát, ha egy átlagos ebéd sokszor kiteszi egy teljes nap ajánlott kalóriamennyiségét! Máris sokat teszünk önmagunkért azzal, ha ezeket az alapvető dolgokat átalakítjuk:
* Levestészta: elhagyható,a leves enélkül is finom, sőt! Helyette inkább sok zöldséget tegyünk, főzzünk bele. Még ízesebb is lesz ily módon.
* A főétel készítése során panírozás helyett grillezzünk, vagy használjunk egészséges és diétás panír alapanyagokat, mint például a teljes őrlésű liszt, valamint zsemlemorzsa helyett a tört magvak.
* A főételhez választott köret is sokat számít: ne csak krumplit és rizst fogyasszunk, hanem batátát, zellert és különböző más zöldségeket, amiket bár kevésbé ismerünk, de érdemes összebarátkozni velük.
* A desszert teljes mértékben elhagyható, de az édesszájúakat se ejtsük kétségbe: mindenféle finomságot el lehet készíteni diétásan is. Viszont a finom süteményekre és más édességekre is igaz, ami a levesre: önmagukban is helytálló ebédet, vagy étkezést képezhetnek.

Okosan sokfélét

Aki viszont szeretne hódolni a többfogásos étkezéseknek továbbra is, az tanuljon az elegáns éttermektől: itt pontosan azzal számolnak, hogy illendő módon fogyasztunk előételt, levest, főfogást, majd édességet - de éppen ezért nagyon apró adagokat adnak! Sokan kritizálják ezeket a nívós helyeket, hogy "mindössze összemaszatolják a tányért". Nos, nem véletlenül: ezek az apró adagok garantálják, hogy egészségesen, kellemetlen teltségérzet nélkül kóstolgassuk végig a menüsor különböző részeit egymás után. Ha otthon is mindenből csupán apróbb adagokat fogyasztunk, akkor nyugodtan végigkóstolhatjuk az ebéd összes fogását.

Mit tudnak a gyógygombák?

Az alternatív gyógymódok felé fordulók körében nem újkeletű a gyógygombák használata. A gyógyhatású gombák évszázadok óta megbecsült gyógymódok közé tartoznak a keleti kultúrában.

Elhíznak a gyerekek az online világban?

Az otthoni tanulás, home office, online lét bizony kedvez a túlsúly megjelenésének. Kevesebbet mozgunk mi is és a gyerekek is, a testnevelés órák hiányoznak, gép előtt ülünk, a kamaszok nagy többsége egész nap a szobájában kuksol. Valóban sokat híznak a járvány idején a gyerekek?

Az alacsony vérnyomás hatásai

Az alacsony vérnyomás a génekbe van bekódolva. S ha nem okoz nagy gondot, az alacsony vérnyomásra, csak a vérnyomás mérésénél jönnek rá.

Gabonapelyhes finomságok

Nem is kezdődhetne jobban a reggel, mint egy tál ízletes, teljes értékű gabonapehellyel, némi gyümölccsel, tejjel vagy joghurttal.

Gyógyszer helyett: citrom

A citrom az egyik legsokoldalúbb gyümölcs. Tudod-e, hogy mi mindenre is jó ez a fanyar és savanyú, ám annál értékesebb gyümölcs?