Ez Magyarország bakancslistája
- Dátum: 2016.12.27., 13:47
- ajándék, álom, bakancslista, cél, élmény, emberi kapcsolatok, gazdagság, utazás, vágy
A pénz csak az ötödik vágyként szerepel a magyar emberek kívánságlistáján, más néven bakancslistán. Jobban vágyunk utazásra, élményekre, boldogságra és nagy tettekre – derül ki a Meglepkék.hu 4700 fő megkérdezésével készített internetes felméréséből. Az emberek vágyai között akadnak egészen hétköznapi, extrém és pikáns dolgok is.
Ez Magyarország bakancslistája:
1. Utazni
2. Különleges élményt átélni
3. Boldog kapcsolatok
4. Nagy tettet véghezvinni
5. Pénzügyi sikert elérni
Hazai tájak és űrutazás
A bakancslista első helyén toronymagasan az utazás szerepel, amit a válaszadók 70%-a jelölt meg legfőbb vágyaként. A legtöbben valamilyen különleges helyre szeretnének eljutni, mint a Hawaii-szigetek, a Bahamák vagy a Grand Canyon. Emellett sokan hazánkat szeretnék jobban bebarangolni, míg mások civilizációtól elzárt helyekre vágynak eljutni, néhányan pedig űrutazásról álmodnak.
A lista második helyén a különleges élmények átélése áll. A válaszadók 43%-a szeretne élete során legalább egyszer valami rendkívülit átélni. Például ejtőernyőzni, vadvízen evezni, búvárkodni, delfinekkel úszni vagy tengerparton lovagolni. Emellett számottevő azoknak a száma akiknek a titkos vágya valamilyen erotikus élmény.
„Az élmények pszichológiája nagyon különleges. Már maga a tervezgetés, a készülődés is az élmény része, és ha megvalósul, az mámoros érzés. Ha az élmény a komfortzónánkon kívül van, vagy régen dédelgetett álom, a megvalósulással nő az önbecsülésünk. Még évek múltán is jó érzés tölti el az embereket, ha visszaemlékeznek rá” – mondta Sashalmi Attila, a Meglepkék.hu ügyvezetője, aki maga is az extrém sportok megszállottja, és több ezer embernek segített már élményt szerezni.
Boldog emberi kapcsolatra a válaszadók 37%-a vágyik, ami így harmadik a sorban. A boldog párkapcsolat mellett családi és baráti kapcsolat is a listán szerepel. Sokan vágynak szerelemre, mások családot szeretnének alapítani. Van aki a külföldön élő barátnőjét szeretné viszontlátni, míg másnak a leghőbb vágya kibékülni a szerelmével.
“Siker, pénz, csillogás, ez az álmom.”
Magyarország képzeletbeli bakancslistájának negyedik helyén valamilyen különleges egyéni teljesítmény elérése szerepel. A válaszadók 27%-a vágyik olyan fizikai vagy szellemi kihívásra, mint lefutni a maratont, meghódítani egy hegycsúcsot vagy megtanulni valamit: egy idegen nyelvet, hangszeren játszani, táncolni.
A gyakori célok között szerepel az önismereti vagy spirituális fejlődés. Sokan szeretnék teljesíteni az El Caminót, de akad, aki kézműves szeretne lenni, valaki pedig szeretné átevezni az Atlanti-óceánt.
A pénz csak ötödik az emberek listáján. A válaszadók 28%-a vágyik pénzügyi és anyagi sikerre. A legtöbben már anyagi biztonsággal is beérnék, míg mások gazdagok akarnak lenni, vagy megnyerni a lottó ötöst. Néhányan konkrét dolog megszerzésére vágynak, mint egy egyszerű bútorcsere, passzívház építése vagy egy sportautó vásárlása. Volt egyvalaki, akit egy komposztáló tenne boldoggá tenne a kert egyik végében.
Leírja, vagy fejben tartja?
Mindössze a megkérdezettek 11%-a mondta azt, hogy leírja a bakancslitáját valahová - papírra, noteszba, a hűtőre vagy valamilyen számítógépbe, okos kütyübe. Pedig érdemes lenne. Akik leírták mit akarnak megvalósítani, azok 56%-a már legalább három dolgot kipipálhatott a listáról. Ezzel szemben akiknek csak a fejében volt meg a lista, azoknak mindössze 34%-a tartott itt.
A felmérés rámutat, hogy az igazi megvalósítókat az ismerőseik is inspirálják, segítik. Minél több dolgot valósított meg valaki a terveiből, annál nagyobb szerepet játszik benne a környezetünk támogatása. Leginkább a szeretteink, a barátok és munkatársak inspirálnak - sőt néha meglepnek egy élménnyel, például évfordulóra vagy ünnepi alkalomra.
###
A felmérés módszertana
Online, önkitöltős kérdőíves kvantitatív kutatás. Elemszám 4747 fő. Az adatok elemzése statisztikai módszerekkel történt. A felmérés nem reprezentatív. Az adatgyűjtés 2016. november 16. és november 30. között történt.
A Meglepkék.hu Magyarország első élményajándékokkal foglalkozó vállalkozása. Az extrém sportoló Sashalmi Attila alapította 2005-ben. Az alapító szenvedélyére épülő vállalkozás a kezdetektől fogva nemcsak közvetíti az élményajándékokat, hanem minden élményt ki is próbál és folyamatosan tesztel, a főzéstől a repülésen át a szélcsatornáig.
A vállalkozás folyamatosan kutatja az újabb élményeket, valamint több saját élményterméket is fejlesztett, mint az ajándékozható romantikus élmények, a romantikus lánykérés és ajándékozható műrepülés. 2009-ben elkészítették Magyarország romantikatérképét, amelyen az ország legromantikusabb helyeit gyűjtötték össze. www.meglepkek.hu
Május 8-a a Magyar Fagylalt Napja

Édesszájúak figyelem! Május 8-a a Magyar Fagylalt Napját ünnepeljük, ezen a napon sok helyen féláron fagyizhat az egész ország. Önök részt fognak venni ezen a napon? Milyen fagylaltokat kedvelnek?
Sikeres emberek szokásai

A sikeres emberek szokásai gyakran hasonlók bizonyos dolgokban, még akkor is, ha különböző területeken értek el sikert. Ezek a szokások nem garantálják az eredményeket, de nagymértékben hozzájárulhatnak az érvényesüléshez. Íme néhány gyakori szokás, amit sok sikeres ember gyakorol!
Az intimitás új világa. Mi van akkor, ha valaki csak online kötődik?

A társadalom folyamatos változásával együtt a párkapcsolatok, a szexualitás és az intimitás formái is átalakulnak. Az utóbbi években egy új, eddig alig megnevezett jelenség kezdett kirajzolódni: azon emberek csoportja, akik bár heteroszexuális vonzalmat éreznek, nem vágynak személyes, fizikai találkozásra. Kapcsolataikat túlnyomó többségben az online térben keresik és ápolják.
Pitypang időszak, használd ki

Végre tényleg itt a jó idő, tele a kert, az udvar mindenféle szép kis növénnyel. Színes a táj, illatoznak a virágok, keressük köztük a felhasználható növényeket, mint például a pitypang.
Tudnivalók az önbeteljesítő jóslatról

Önbeteljesítő jóslat az az előrejelzés, vagy hiedelem, amely akkor is valóra válik, ha eredetileg nem volt alapja vagy indoka, mert az, hogy valaki hisz benne vagy cselekszik ennek megfelelően, hozzájárul ahhoz, hogy a jóslat valósággá váljon. Gyakran előfordul például a pénzügyi vagy társadalmi helyzetekben, ahol a várakozások befolyásolják a viselkedést, és ezáltal alakítják a tényleges eredményt.