Menü

Már most vértezd fel magad a karácsonyi elhízás ellen!

Általános metódus, hogy az emberek többsége hízik az ünnepek alatt, mintegy megkoronázásaként az egész éves oda nem figyelésnek, majd januárban kezdődik a diéta - legalábbis rövid ideig. Többet nyersz, ha előre felkészülsz, és kiegyensúlyozottan étkezel!

Az év során gondolkodtál azon, hogy fogynod kellene, de majd újévkor? Vagy karácsonykor kivételesen elengeded magad, hogy az esztendő elején visszaszorítsd az ilyenkor felszedett kilókat? Biztos lehetsz benne, hogy nem vagy egyedül, de ez önmagában még nem vigasz. Igen gyakori, hogy az emberek ilyenkor behabzsolnak mindenfélét, majd ennek megfelelően böjtölnek. Nem jól teszik.

Tudtad, hogy arányaiban a diétát megelőző időszak a legveszélyeztetettebb a hízás szempontjából? Sokan ugyanis ilyenkor engedik el magukat a leginkább, mondván "most még utoljára...". Most még utoljára esznek mindenféle egészségtelent, korlátlan mennyiségben. Csakhogy a legtöbb fogyókúrának, vagy életmódváltásnak ez az első számú akadálya!

Azért érdemes vigyázni ezzel a jelenséggel, és elkerülni, mert ilyenkor annyira felboríthatjuk szervezetünk egyensúlyát, hogy pont az lehet a diétás sikertelenség kulcsa. A vércukorszint ingadozása, a kalóriabevitel összevisszasága jelentős nehézségek és kihívások elé állít minket, amikor ezután viszont szigorúbbak szeretnénk lenni önmagunkhoz, mint korábban. Egyszerűen a szervezetünknek sokkal nagyobb kontrasztot kell így kezelnie, mintha az átlagos életmódunk után kezdenénk a változtatásokat.

No de akkor mit tehetünk? Elég egyszerű: döntsünk már most, az advent kezdete előtt! Ha úgy véljük, igenis szükség lenne a fogyásra, akkor próbáljunk meg egy tudatos és határozott döntéssel nem többet enni a karácsonyra, vagy a kezdődő fogyókúrára hivatkozva. Sőt, szép lassan elkezdhetjük megtanítani magunkat a lemondásra, amire az ünnepi időszak kifejezetten alkalmas. Ettől még szép lehet ez az időszak, hiszen régen rossz, ha a karácsonyi sütemények jelentik az ünnep örömét. (Akkor is változtatnunk kell, de más irányba.)

Amennyiben pedig úgy ismerjük magunkat, hogy a súlyunk megfelelő, de a karácsonyi időszak súlytöbbletet szokott eredményezni, és csak emiatt kell januárban diétáznunk, akkor változtathatunk az eddig szokásos menetrenden azzal, hogy ebben az évben jobban odafigyelünk.

Manapság már sokkal könnyebb dolgunk van, hiszen nem kell teljesen lemondanunk a finomságokról: 0 kalóriás édesítőszerekkel, szénhidrátcsökkentett lisztekkel a legjobb karácsonyi süteményeket is elkészíthetjük. No persze ebben is meg kell találni a mértéket, mert ez még nem azt jelenti, hogy korlátlan mennyiségben fogyaszthatjuk a reform finomságokat. Még most érdemes felkészülni és bevásárolni ennek megfelelően, valamint megtervezni az ünnepi menüsort, amiben ezúttal lehetnek egészséges és nem hízlaló ételek is.

Könnyen lehet,hogy ilyenformán jobban fogjuk élvezni az ünnepi időszakot, ha tudjuk: mindeközben egészségesek maradtunk, és közben is tudatosan odafigyeltünk és tettünk önmagunkért.

Esküvői szokások és hiedelmek

Talán még nincs itt szezonálisan az esküvők ideje, de a tavasz, nyár beköszöntével elérkeznek ezek a jeles napok is. Aki ismeri az esküvővel kapcsolatos népi hiedelmeket, az tudja, hogy az esküvőket számos babona övezi.

Elhíznak a gyerekek az online világban?

Az otthoni tanulás, home office, online lét bizony kedvez a túlsúly megjelenésének. Kevesebbet mozgunk mi is és a gyerekek is, a testnevelés órák hiányoznak, gép előtt ülünk, a kamaszok nagy többsége egész nap a szobájában kuksol. Valóban sokat híznak a járvány idején a gyerekek?

Az alacsony vérnyomás hatásai

Az alacsony vérnyomás a génekbe van bekódolva. S ha nem okoz nagy gondot, az alacsony vérnyomásra, csak a vérnyomás mérésénél jönnek rá.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.