Menü

Ha szelíd, akkor egészséges is

A gesztenyéről sokaknak a vadgesztenye jut eszébe, az, amelyben olykor bokáig gázolunk, amikor ősszel átsétálunk egy-egy parkon, vagy sétányon. Nos, ha emberi fogyasztásról van szó, akkor a szelídgesztenyéről beszélünk. Hívják európai, édes, vagy jóféle gesztenyének is, s a név árulkodó.

Termése nemcsak finom, hanem sovány és egészséges is. Sütött, vagy főzött desszert mivolta mellett többféle főzési-sütési folyamatban felhasználható. Magja mellett a gesztenyefát a gyógyászattól kezdve a faiparig az élet számos területén hasznosítják.

De nézzük, mit nyerünk vele, ha fogyasztjuk. A gesztenye remek vitaminforrás, C, B és E-vitamint tartalmaz, de nem ez a legfontosabb tulajdonsága. Hanem az, hogy sok szénhidrátot, fehérjét, olajat és zsírt vihetünk be vele szervezetünkbe. Ha nem használunk hozzá cukrot, arányaiban akkor is jelentős energiához juthatunk fogyasztásával. Az ásványi anyagok közül magnéziumot és káliumot tartalmaz nagyobb mennyiségben.

A gesztenyét könnyű tárolni, sokáig jó, egészségre gyakorolt pozitív tulajdonságai mellett igencsak tápláló. Pozitívum, hogy rengetegféle elkészítési módja létezik. A gesztenyepüré mindenki által ismert, jellegzetes magyar desszert. Ha nem magunk készítjük, vásárláskor érdemes meggyőződni a termék valódi gesztenyetartalmáról!

Hurrá, itt az uborkaszezon

Nyáron egy kicsit mindenki kevesebbet és könnyebben étkezik, mint az év többi részében, de az uborka nem csak könnyű, hanem egészéges is, főleg ilyen nagy melegben.

A vitaminhiány jelei

A hiánybetegségek többsége megfelelő vitaminpótlással problémamentesen megszüntethető. Vitaminhiány nem csak hiányos táplálkozásból adódhat, hanem bizonyos betegségek, illetve külső tényezők is hozzájárulhatnak kialakulásához.

Táplálkozási tanácsok 65 év felettieknek

A 65 év felettiek táplálkozása külön odafigyelést igényel, esetükben ugyanis gyakoribb, hogy az emésztés, így a tápanyagok felszívódása sem működik már megfelelően. Különösen fontos számukra a fehérjebevitel, a rendszeres folyadékfogyasztás, illetve szükség esetén a kalcium, a B12- és a D-vitamin pótlása.

Frissítő gyógynövények nyárra

Van, aki a jeges limonádéra esküszik, van, aki szerint inkább forró italt kell inni. Ha sem a jeges, sem a forró italok nem vonzzák ebben a hőségben, mutatunk pár teát, ami önmagában is hűsítő.

Fruktózfelszívódási zavar

Itt a nyár, kevesebbet és könnyebb ételeket eszünk, sokat vagyunk a napon. Na de akkor mégis mitől ez a puffadás? Talán épp a gyümölcsök okozta fruktózfelszívódási zavarral küzd.