Menü

Ha szelíd, akkor egészséges is

A gesztenyéről sokaknak a vadgesztenye jut eszébe, az, amelyben olykor bokáig gázolunk, amikor ősszel átsétálunk egy-egy parkon, vagy sétányon. Nos, ha emberi fogyasztásról van szó, akkor a szelídgesztenyéről beszélünk. Hívják európai, édes, vagy jóféle gesztenyének is, s a név árulkodó.

Termése nemcsak finom, hanem sovány és egészséges is. Sütött, vagy főzött desszert mivolta mellett többféle főzési-sütési folyamatban felhasználható. Magja mellett a gesztenyefát a gyógyászattól kezdve a faiparig az élet számos területén hasznosítják.

De nézzük, mit nyerünk vele, ha fogyasztjuk. A gesztenye remek vitaminforrás, C, B és E-vitamint tartalmaz, de nem ez a legfontosabb tulajdonsága. Hanem az, hogy sok szénhidrátot, fehérjét, olajat és zsírt vihetünk be vele szervezetünkbe. Ha nem használunk hozzá cukrot, arányaiban akkor is jelentős energiához juthatunk fogyasztásával. Az ásványi anyagok közül magnéziumot és káliumot tartalmaz nagyobb mennyiségben.

A gesztenyét könnyű tárolni, sokáig jó, egészségre gyakorolt pozitív tulajdonságai mellett igencsak tápláló. Pozitívum, hogy rengetegféle elkészítési módja létezik. A gesztenyepüré mindenki által ismert, jellegzetes magyar desszert. Ha nem magunk készítjük, vásárláskor érdemes meggyőződni a termék valódi gesztenyetartalmáról!

Avokádó - a zöld csoda

Az avokádó bár már hazánkban sem számít újdonságnak, mégis kevesen tudják számos jótékony hatását. Ebből a cikkből most kiderül, miért is egy csoda ez a gyümölcs…

Mi az a superfood?

Bár az utóbbi időben kevésbé találkozhattunk ezzel a szóval, azonban a superfood kifejezés pár éve futótűzként terjedt el a köztudatban, holott nem egy új jelenségről van szó. Mi az a superfood és miért kapta fel ennyire a média?

Mi az a mochi?

A japánok táplálkozásáról csak jókat hallunk: egészségesen étkeznek, halakat, zöldségeket fogyasztanak, és friss hozzávalókból főznek. Az édességekkel is körültekintően bánnak: minőségi alapanyagok és mértékletes fogyasztás. Ilyen japán különlegesség a Mochi is!

Cukor álruhában

A feldolgozott cukrot sokféle álnéven eladják nekünk, sokszor tudtunkon kívül, méghozzá a kristálycukor árának többszöröséért, jól csengő neveken. A hozzáadott cukor általában szacharóz (répacukor, nádcukor), glükóz, vagy fruktóz szokott lenni, melyeket hangzatos neveken említenek a gyártók, de vannak még számtalan más megnevezései is.

5 recept hétvégére, ha nem tudod, hogy mi legyen a menü

Sokszor neked is komoly dilemma kitalálni, hogy mi legyen a hétvégi menü? A szokásos rántott hús és sültkrumpli kettőst, már meguntad? Akkor próbálj ki valami újdonságot, és dobd fel vele a hétvégi ebédet. Nézzünk hát meg öt receptet, köztük levest és főételt is.