Menü

Tart a grillszezon - süssön teljes mértékben olaj nélkül

A cukor és a finomliszt mellett az elhízás egyik legfőbb oka, hogy túlságosan sok étkezési zsiradékot, olajat használunk sütés-főzés közben. A megfelelő grillezési technika mellett azonban úgy süthetünk, hogy egyáltalán nincs szükségünk olaj felhasználására.

Az elhízás okainak lajstromán a finomliszt, valamint a cukor után az étkezési zsiradékok, olajak szerepelnek dobogós helyen. Sajnos a magyar háztartásokban nagyon sok étolaj kerül felhasználásra – merthogy a legtöbben napraforgóolajat alkalmaznak a sütésnél-főzésnél. Mindezt elkerülhetjük, ha kihasználjuk a grillezés adta lehetőségeket.

Egyelőre kevesen ismerik, hogy a grillen készült ételeknél, főleg a különféle zöldségeknél egyáltalán nem szükséges semmilyen zsiradékot használni. A magyar háztartásokban egyelőre az a szokás, hogy ún. tárcsán sütnek bő mennyiségű olajban, vagy a grillen készült ételeket is nagy mennyiségű zsírban-olajban forgatják meg.

Erre azonban semmi szükség: ha zöldségeket készítünk, akkor csak szeljük fel azokat a szokásos módon, lehetőleg azonnal a sütés előtt. Így azok nedvességtartalma még kellőképp megmarad. Akár fűszerezni is ráérünk a sütés után, de ínyencek kipróbálhatják a fűszerezés nélküli sült zöldségeket is. Meglepően új, finom ízeket fogunk tapasztalni: az ételek valós, semmilyen egyéb körülmény által nem módosított ízvilága tárul elénk. Talán mondani sem kell, hogy az ételek így a legegészségesebbek.

Gyümölcsevés szabályai

A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy naponta öt adag gyümölcsöt - illetve zöldséget - kellene enniük egészségük érdekében.

A spenót egészségügyi hatásai

A spenót, a tápanyagokat tekintve, valódi kincsesbánya. Energiával tölt fel, hozzájárul a mentális- és fizikai egészségünkhöz, számos betegség megelőzésére és kezelésére alkalmazható.

Diétás tészta receptek

A tésztaféléket elhagyni nagyon nagy lemondás, de ha fogyni akarunk, akkor bizony jelentős mértékben csökkenteni kell a mennyiséget. Ez nem azt jelenti, hogy soha többet nem lehet enni belőle. Egyrészt kapható ma már csökkentett szénhidráttartalmú tészta is, másrészt okos trükkökkel beépíthető az étrendbe a sima, durum-, teljes kiőrlésű lisztből készített változat is.

Egészséges tészta alternatívák

A hagyományos, fehér lisztből készült tészták helyett már több alternatíva is rendelkezésünkre áll, melyek sokkal egészségesebbek is. Ilyen például a feketebab tészta, vagy a rizstészta is.

Tippek a testzsír csökkentéséhez

A koplalással, nem megfelelő edzéssel és az olyan okos dogmák, mint a „ne egyél este hat után” követésével egy dolgot fogsz elérni: rosszabbul fogsz kinézni. Testedben tombolni fognak a katabolikus folyamatok, amelyek következményeként, szépen lebontja izomzatod.