Menü

Nassolás & diéta – hogyan egyeztessük össze?

A fogyókúrák első számú ellenségei a rágcsálnivalók, és sokszor éppen rajtuk bukik el az egész diéta. Ebben az időszakban még nehezebb lehet ellenállni a kísértésnek. Az emberek a megváltoztatott étkezési szokások miatt ingerlékenyebbek lehetnek, a nassolás pedig jó feszültség-levezetésnek tűnik. Nos, a dohányzásnál biztosan jobb. A többi már a részleteken múlik.

Cikkünkben öt klasszikus nassolnivalót hasonlítunk össze kalória, zsír- és szénhidráttartalmat tekintve. Hiszen a diéta idején ezek a fő mértékegységeink, de természetesen ne feledkezzünk meg az egészséges szempontokról sem!

A chips kora

Ha valamivel jellemezni kellene a 21. század életmódját, akkor bizonyosan az egyik jelző az lenne, hogy felnőttek és gyerekek esténként chipset rágcsálnak a kanapén, tévénézés közben. Ez azért sajnálatos, mert ez a ropogós nasi szinte függőséget okoz, könnyű a rabjává válni. A legrosszabb, hogy az ízesített burgonyaszirmok sok ízfokozót, adalékanyagot tartalmaznak. Ha már chips, akkor legalább válasszuk a sima sós változatot!

Egy zacskónyi (77g) sós chips 400 kcal-t, 41g szénhidrátot, és 23 g zsírt tartalmaz.

Sós mogyoró, a klasszikus

Sokan azért kerülik a mogyorót, mert a bőrük pattanásos lesz tőle. Pedig a chipsnél egészségesebbnek tűnik. Az biztos, hogy jóval kevesebb szénhidrátot, és sokkal több fehérjét tartalmaz, de sajnos a kalória- és zsírtartalma is magasabb.

Egy kis zacskónyi (normál kiszerelésű – 85g) sós mogyoró értékei:

546 kcal (!), 13g ch, 44 g zsír.

A hagyományos értelmezés szerint egy zárt maroknyit javasolt fogyasztani belőle.

Banánchips, a bomba

Ezerésegy oldalon olvashatunk arról, hogy más nassolnivalók helyett válasszuk inkább a szárított gyümölcsöket. Azért csak óvatosan, ugyanis nagyon magas a kalória- és szénhidrát értékük, cukorbetegeknek mindenképpen kerülendőek! A legközkedveltebbek egyike a banánchips. Ebből 150g-os a legkisebb kiszerelés, abba ne is gondoljunk bele, hogy ez mennyi kalóriát tartalmaz. 75 g elfogyasztásánál már barátságosabb értékeket kapunk:

390 kcal, 44g ch, 25g zsír.

Mint láthatjuk, ezek az értékek szinte teljesen megegyeznek a chips értékeivel, úgyhogy a jelszó: mértékkel! Ha valakit – érthetően – elragadott a banánmánia, akkor fogjon egy banánt, karikázza fel, és ezt eszegesse! A banánchipshez hasonlóan jó nasi, és negyedannyi kalóriát tartalmaz. Ugye, hogy jobban hangzik?

Pattogatott kukorica – ezt mozizd!

Az eddigi pontig a popcorn aratja le a babérokat kalória-téren, de nem úgy a szénhidrátot tekintve. Egy adag (2,4 liter) moziban kapható pattogatott kukorica értékei:

300 kcal, 34g ch, 16 g zsír

 Ha házilag készítjük el (pl. tűzhelyen, vagy pattogatott kukorica-készítő gépben), akkor ennél még kedvezőbb értékekkel bíró nassolnivalót kaphatunk. Előnye, hogy „felfújt” jellege miatt viszonylag kiadós, és laktató, így grammra vetítve kevesebbet tudunk belőle megenni, mint az egyéb rágcsálnivalókból.

Kölesgolyó - jó, vagy nem jó?

Ez a finomság általában bio-változatban kapható az üzletekben, emiatt a szülők előszeretettel adják a gyerekeknek, akik pedig kedvelik a finom gömböcskéket. Egy zacskó 75g ropogós falatkát tartalmaz, ennek az adatai a sós változat esetén kb.:

292 kcal, 57g ch, 3g zsír

Mint láthatjuk, a széndhidrát-tartalma ennek a rágcsának a legmagasabb, pedig ezt elsőre a popcorn-ról gondoltuk volna.

Csodák tehát nincsenek, a nassolnivalókat a fentiek tudatában fogyasszuk, lehetőleg mértékkel. Az egyiknek a kalóriatartalma magas, a másik szénhidrát-bomba, a harmadik meg közismerten egészségtelen… De azért még mindig jobb okosan fogyasztani őket, mint amiatt feladni az egész diétát, amiért „kibírhatatlan” az egész. Aki nem fogyókúrázik, annak is hasznosak lehetnek a cikkben ismertetett adatok, hisz az egészségesen táplálkozóknak sem mindegy, hogy mit (és mennyit) fogyasztanak. 

Fotó:
pixabay.com

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?