Menü

Úszás, futás és egyebek a nyaralás alatt

A nyaralás valahol a teljes el és kiengedés szinonimája, szakítás minden olyasmivel, ami a hétköznapokra jellemző. Beleértve az egészséges táplálkozást és rendszeres testmozgást is.

Ha szabadság és nyaralás, akkor teljes kikapcsolódás – a legtöbb ember legalábbis így gondolkodik. Valakinek ez csak több alvást, evést és/vagy ivást míg másnak teljes napirend felborítást jelent. Nincs is ezzel gond, hiszen az elsődleges cél, hogy az ember mentálisan és fizikailag is kipihenje magát. A veszély abban rejlik, hogy a korábban gondosan kialakított napirendet egy ilyen nyaralás, vagy szabadság miatt később már képtelenek vagyunk visszaállítani. Ez különösen azoknál esélyes, akik nehezen szánják rá magukat a sportolásra és az izzadtságos rászoktatás után kiesnek a ritmusból, motivációjuk, akaratuk is visszaesik és már képtelenek újra visszatérni az egészség szempontjából kívánatos programokhoz.

 Elsősorban az ilyen típusú embereknek ajánlott, hogy igyekezzenek nem teljesen feladni megszokott ritmusukat. Egy átlagos nyaralás alatt bőven találhatunk magunknak olyan programokat, amelyek rendszeres napi testmozgást biztosítanak. Nem baj, ha kicsit (vagy jobban) elengedik magukat, de ha naponta meghagynak 20 percet, vagy fél órát a megszokott sportolásra, testük és agyuk nem fogja elfelejteni az otthon tanultakat. Azaz hazatérve nem kell újra elölről kezdeni mindent.

Az említett átlagos nyaralás alatt nem nehéz a napi programba csempészni egy kis úszást, vagy futást, de ott vannak a rövid idő alatt elvégezhető, egyszerű tornagyakorlatok is. Jó választás lehet a tenisz, a strandröplabda, vagy akár a legtöbb szállodában elérhető, animátorok által vezetett vízi torna is.

Fotó:
pixabay.com

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.