A szupermarketek trükkjei
A legtöbb bevásárlóközpont mindenféle felületen és módon, reklámmal, emaillel, online és számtalan más egyéb módszerrel szeretné becsalogatni a potenciális vásárlókat az üzleteikbe. A szupermarketek marketingje a vevők manipulálására nagy hangsúlyt fektet, különböző trükkökkel cserkésznek be minket. Vagy nem?
Reklámok és a gyermekkori elhízás
A legtöbb reklám valami olyan hirdet, ami hizlal, ami cukros, ami lisztes, vagy zsíros, vagy tele töménytelen kalóriával, ám mindenesetre gyors egészségtelen élvezettel, a következmények nélkül. Egy hatéves nem érti, miért kéne spenótot ennie, mikor a neki ott a boltban a tejszelet meg a mogyorókrémes keksz, sokkal finomabb, s kit érdekel egy alma, ha kaphatna pudingot is, meg chipszeket.
Megfelelési kényszer. Minek? Kinek?
Számtalan módon próbálunk megfelelni a környezetünk elvárásainak. A fontos kérdés azonban az: valójában kinek akarunk megfelelni és miért?
Nem a Te hibád!
A túlsúlyos emberek nagy része önhibáján kívül nem tud fogyni. Azt látom, hogy egyszerűen a mai világban egy bevásárlás bármelyik boltban valóságos aknamező. Manipulálnak bennünket az élelmiszer-összetevőkkel, melyek gyakran evésre késztetnek és még nagyobb étvágyat gerjesztenek.