Menü

Vegán vacsora egy hétre

Ez a diéta úgy az igazi, ha minden étkezésed során betartod. De egy nagyon mozgalmas, rohanós hét közben nehéz minden egyes fogást magadnak elkészíteni. Viszont egy jó vacsora lezárja, megkoronázza a napodat. Ha ez az étel csupa növényi eredetű élelmiszert tartalmaz, akkor az az emésztésednek is jót tesz, és jobbat is tudsz majd aludni.

Első este: tésztasaláta

Fogj egy adag szarvacskát vagy kagylótésztát, majd ha kifőzted, keverd össze kukoricával, valamilyen növényi felvágottal, savanyú uborkával, és készíts rá öntetet növényi joghurttal vagy tejfölpótlóval, és egy kis fokhagymával fűszerezd. Könnyű kezdés egy nagyon jó héthez.

Második este: tejberizs

A legegyszerűbb fogás lesz, hiszen egy rész rizs, egy rész víz, egy rész mandulatej és ízlés szerinti cukor kell hozzá. A mandulatej még plusz ízt is ad az ételnek, amitől sokkal különlegesebb lesz. Vigyázz, mert ezután lehet, hogy csak így akarod majd készíteni!

Harmadik este: lencsefasírt kelkáposztafőzelékkel

A lencsét főzve keverd össze zsemlebéllel, főtt répával, kevés keményítős vízzel, sóval, borssal, köménnyel és kevés szerecsendióval. Ha mindez nagyjából homogén masszává áll össze, golyókká formálva süsd ki olajban. A főzelékhez kelkáposztát és burgonyát főzz ki sós, köménymagos vízben. Ha megfőtt, a burgonyát passzírozd össze egy kis káposztával, és azzal sűrítsd a főzeléket.

Negyedik este: Zöldségleves

Unalmasnak hangozbat, pedig rengeteg fantázia van benne. Az általad kedvelt zöldségeket kevés olajon párold meg, majd öntsd fel vízzel. Sóval, borssal, petrezselyemmel ízesítsd!

Ötödik este: lecsó

Végy egy klasszikust, dobd fel! Hagyma, paprika, paradicsom, rizs, tojásmentes tarhonya (akár saját készítésű), kell még ezt fokozni? Nincs olyan, aki ne tudna egy saját receptet erre, és szerencsére ez még nem minden. Cukkinivel, padlizsánnal, zöldbabbal bármikor feldobhatod ezt az ételt.

Hatodik este: avokádókrém

Az avokádót lepaszírozzuk, fokhagymával, sóval, borssal ízesítjük. Tejföl helyett növényi joghurttal lazítjuk kicsit az állagát, némi petrezselyem pedig igazán különleges ízt ad neki. Pirítóssal tálalva könnyű vacsora.

Hetedik este: brokkolikrémleves

A brokkoli rózsákat burgonyával, répával, fokhagymával és egy kis petrezselyemmel feltesszük főni. Ízlés szerint fűszerezzük, ha megfőtt, botmixerrel passzírozzuk, és zöldség chipsszel tálaljuk.

A vegán étrend nemcsak egészséges, de teli van lehetőségekkel, és ha egy hétig e szerint táplálkozol, lehet, hogy később vissza sem akarsz majd szokni.

Granola, az egészséges reggeli - receptekkel

A reggeli a legfontosabb étkezés, amivel megalapozzuk a nap további részét. Energiát ad és feltölt, nem mellesleg nagyon finom is lehet! Mindezeket tökéletesen megtestesítik a müzlik és a granola, amit házilag is könnyedén el lehet készíteni!

Vitamin helyett

Egyszerű megoldás bekapkodni reggel pár vitamint és azzal letudni a vitamin – és ásványianyagbevitelt. Nem azt akarom mondani, hogy a multivitaminkészítmények nem jók, de az tény, hogy ha élelmiszer formájában viszed be a vitaminokat és ásványi anyagokat, azzal sokkal jobban jársz! Hogy is kell ezt pontosan? Mondom

Három recept szilvával

Október közepére elérkezett az igazi ősz, ami egyet jelent a színpompában úszó természettel és a rengeteg ízletes őszi gyümölccsel. A következő három recept az őszi gyümölcsök királynőjének, a szilvának különböző felhasználásához kapcsolódnak.

Tökéletes nasik bármikor

Az olajos magvak, csonthéjasok olyan „szuperélelmiszerek”, melyeket nyugodt szívvel beilleszthetünk az egészséges étrendbe.

Karalábé jótékony hatásai

Hiába szuperélelmiszer, mégsem tartozik a legnépszerűbb ételek közé a karalábé. Nekünk viszont van nyolc érvünk, amikkel bebizonyítjuk, hogy mégiscsak érdemes étrendünk részévé tenni ezt az érdemtelenül háttérbe szorított zöldséget. Ezek közül csak az egyik, hogy több C-vitamint tartalmaz, mint a citrom!