Menü

Párosan szép az edzés

Mindig örömmel tölt el, mikor párokat látok együtt futni, konditerembe járni. Ha pedig még az étkezésükre is hasonlóképp odafigyelnek, ugyanúgy táplálkoznak, pláne jó közös élmény. Ha nem is jut el az ember mindig egyszerre a párjával edzeni, azért néha érdemes beiktatni egy-egy közös edzést, főzés, evést.

Nálunk régebben a férjem sok futóversenyre járt, nagyjából akkor kezdtem én „megmérgeződni” ezzel a tevékenységgel, mikor ő már abbahagyta, kicsit sajnáltam, de megértettem, hogy másfajta sportág után néz és inkább kondizni kezdett, ezzel nem is volt baj, hiszen egy jó év elteltével én is csatlakoztam hozzá és vettem bérletet, így most néha ő fut velem, néha én erősítek vele. Ugyan - mivel egyikőnk általában a gyerekekre vigyáz – ritkán jutunk el pont egyidőben együtt edzeni, mert sokszor egymást váltjuk az ajtóban, de ha összejön, akkor az olyan jó! Büszkeséggel tölti el az embert ez az egészen különleges közös élmény, amit a sport ad.

Nem azt mondom, hogy egy házasság alapja az a pár közös edzés, de sok múlik azon, hogy a párunkkal hasonlóképp gondolkozunk, sportolunk, táplálkozunk, sokkal biztosabb alap, mintha egyikőnk így élne, másikunk meg tespedne csipszes zacskóval a kanapén és záporozná a beszólásokat, amiért este edzeni megyünk és az étteremben roston csirkét eszünk salátával.
„Már megint futni mész?” vagy „Miért kell neked ennyit edzeni?” vagy „Már megint az edzőteremben töltöd az estédet?” esetleg „Több időt töltesz lassan a konditeremben, mint velem!” meg persze „Egy-két sütibe nem halsz bele”.

Egy fitt házasság szerintem azért is tartósabb, mert nem hízunk el egymás mellett, megtartjuk a vonzóbb, formásabb külsőnket. Nyilván érvelhet a másik oldal a belső értékekkel és természetesen nekik is igazuk van, de én azt gondolom, hogy a külső is legalább olyan fontos, mint a belső. Az elhízás ráadásul nemcsak esztétikailag zavaró, hanem megállapítható, hogy általában depresszió jellegű tünetekkel és alacsony önbecsüléssel is párosul, ez pedig rányomhatja a bélyegét egy párkapcsolatra. Egy esti filmnézés otthon egy liter kólával és süteménnyel is jó program lehet, de az együtt töltött idő a konditeremben, vagy egy terepfutás alkalmával sokkal tartalmasabb és minőségibb időnek számít, véleményem szerint.

A túrázás, vagy biciklizés szintén az egyik legjobb közös időtöltés. Azon túl, hogy számos közös élmény, kaland éri az embert, az együtt töltött közös idő segít többet beszélgetni egymással, javít a kommunikáción, segíti a feszültségoldást, mert összekovácsoló és kapcsolatformáló ereje van.

Ha együtt sportolunk, nagyszerűen tudjuk egymást motiválni. Hiszen nemcsak önmagunkért tesszük, hanem azért is, hogy a párunk büszke legyen ránk. Ha ott van mellettünk és ösztönöz, biztat, akkor mi is könnyebben vesszük az akadályokat. Kutatások is igazolják, hogy az együtt izzadó párok jobban megértik egymást, s nemcsak az edzőteremben, hanem az élet egyéb területein is támogatják a másikat, ez pedig a lehető legjobb és legstabilabb alap egy párkapcsolatban.

Mindegy mit, csak mozogjatok együtt. A sportos párok nagy valószínűséggel sokkal, sokkal egészségesebb életet élhetnek, talán kijelenthető, hogy előbb sikerrel jár egy babaprojekt, egészségesebb életükkel tovább is élhetnek és gyermekeiknek is ezt az irányt mutatják, odafigyelve az ő életmódjukra is. A boldog párok leggyakoribb szokásait vizsgálva a kutatók arra jöttek rá, hogy a közös sport élménye mindegyikőjüknél az elsők között szerepel. Ez pedig nem véletlen.

Hogyan bírjuk sportolásra a gyereket?

Néhány előző cikkünkben már szót ejtettünk arról, hogy milyen sportágakra írassuk be a gyermekünket, mik a csapatsportok vagy éppen az egyéni sportok előnyei. Azonban azt be kell látni, hogy ebben a digitalizált világban már az is egyre nehezebb, hogy a gyermeket rábírjuk egyáltalán a sportolásra. Nem kell, és belátásunk szerint nem is szabad bűnbakokat keresni ebben, a jelenség ugyanis globális és tendenciózus. Megpróbálunk összegyűjteni néhány, nevezzük így jó tanácsot, hogyan is vihetjük-e a gyermekünket a rendszeres sportolás felé.

Megyek futni

A futás egy csomó jó dolgot tesz a testünkkel, azonban furcsa dolgokat is előidézhet, aminek annyira nem örülünk, azonban megpróbálhatjuk kiküszöbölni őket.

Barátunk a reggel!

Régóta tervezed, hogy sporttal indítod a napot, de eddig nem tudtad megtenni? Irigyled a reggeli edzőket, akik egész nap jókedvűen pörögnek, de túlságosan fáradt vagy a hajnali keléshez? Mégis hogyan lehet eljutni addig, hogy reggel vidáman felkelve futni induljunk? Könnyen

A zenetanulás pozitívan hat az agyműködésre

Függetlenül attól, hogy milyen dalokat szeretünk hallgatni, kik a kedvenceink, csak a javunkat szolgálja a zene szeretete, fizikai és mentális egészségünket jótékonyan befolyásolja.

Nem mindenkinek jön be a versenysport

Egy fiatal, jelenleg 22 éves lány mesélte el nekem, miért is hagyott fel az aktív versenysporttal 17 éves korában. Röviden: Élni akart, a korának megfelelően, szórakozni, kikapcsolódni! Az okok azonban sokkal összetettebbek, amit az ő története jól megvilágít. Persze tegyük hozzá, valakinek bejön a versenysport világa!