Menü

Aranyszabályok vesénk védelméhez

A hivatalos statisztikák szerint ma Magyarországon minden tizedik ember érintett valamilyen vesebetegségben, évente mintegy 500-600 vesebeteg szorul gondozásra, 270-300 beteg kap új vesét, és csaknem 6500 krónikus veseelégtelenségben szenvedő beteg életben maradását biztosítja a művesekezelés.

Fogyasszon bőségesen vizet!

Régi bölcs javaslat napi 8 pohár víz fogyasztása. A legújabb kutatások szerint pedig elengedhetetlen a jó egészséghez. A bőséges vízfogyasztás segíti a vesét megtisztítani a szervezetet a sótól, a húgysavtól és a méreganyagoktól, ezáltal csökken a krónikus vesebetegségek kialakulásának esélye. Ausztrál és kanadai kutatók alapvetőnek tartják a napi 2 literes vízfogyasztást, mely csökkenti a vesefunkció romlását. Nem javasolják viszont az agresszív folyadékfogyasztást, mely mellékhatásokat okozhat. Vesekövesség esetében kifejezetten ajánlott napi 2-3 liter víz elfogyasztása, így az újabb kő kialakulásának esélye csökkenthető.

Romló veseműködés esetén kezdetben még inkább megnő a folyadékigény. Csek a veseelégtelenség késői stádiumában – amikor a vese már nem tudja kiválasztani a megfelelő mennyiségű folyadékot – lehet ártalmas a túlzott bevitel. Győződjön meg arról, hogy jó a veseműködése! Támogassa veséje műkődését megfelelő folyadékbevitellel!

Ne dohányozzon!

A dohányzás lelassítja a vese véráramlását. Amennyiben kevesebb vér jut a vesékbe, romlik a vesefunkció. A dohányzás a vesedaganatok kockázatát is mintegy 50%-kal megnöveli.

Tartsa fitten és aktívan saját magát!

Önmagunk fitten tartása segít csökkenteni a vérnyomást és ezáltal a krónikus veseelégtelenség rizikóját. A “mozgásban a vese egészségéért” elv az egész világra kiterjedő mozgalom. Ennek kapcsán mindennapi emberek, hírességek, közéleti személyiségek és szakemberek együtt menetelnek, közterületeken gyalogolnak, futnak és kerékpároznak.

Étkezéssel a vese táplálásáért

Vesében lévő ’jing-esszenciának’ és a vese qi-nek szüksége van az élelmiszerek adta táplálásra, csak így maradhat erős. A vese kedveli a meleget. Vesegyengeségre számos vesetápláló élemiszer létezik, mint például a dió, a goji bogyó, a bárányhús, a gyömbér és egyéb melegséget kiváltó ételek. A fekete bab, fafül gomba, fekete szezámmag és általánosan a fekete élelmiszerek is jótékony hatással vannak a vesére, érdemes többet fogyasztani belőlük. A TCM szerint a vese gyengeségnek két fajtája ismert; az egyik a yin gyengeség, a másik a yang gyengeség. Yin gyengeségnél goji bogyóból készült tea fogyasztása javasolt a vese „esszenciára” gyakorolt jótékony hatása miatt. Yang gyengeség esetén báránylevest és metélőhagymát ajánlanak, mert melegítik a vesét és erősítik a yang qi-t.

A védekezés, megelőzés és elhárítás legfontosabb elemei:

C-vitaminban és cinkben bővelkedő táplálék

szabadban végzett mozgás, legalább heti 3-4 alkalommal rendszeres hideg-meleg váltott zuhany

a stressz tudatos leküzdése: jóga, autogén tréning, Qi Gong segítségével
heti egy nyerskoszt- vagy lénap, amikor 1 kg friss gyümölcsöt és/vagy zöldséget, illetve ezek levét, fogyasztjuk el; legjobb, ha magunk préseljük vagy facsarjuk a levet és 1:1 arányban buborékmentes ásványvízzel hígítva, frissen fogyasztjuk
természetes alapanyagú gyógykészítmények, például a grépfrútmagcseppből, a bíbor kasvirágból - Echinacea purpurea - vagy a szibériai ginsengből - Eleutherococcus senticosus - készített gyógynövény-preparátumok.

Figyeljünk egészségünkre és előzzük meg a problémákat az vitalitásunk, közérzetünk érdekében!

Szerző :Udvari Fanni

Filléres trükkök

A szépségipar mindent el akar adni, nem győznek újabb alapanyagokat felfedezni, trendi csomagolásban új piperéket piacra dobni. Pedig, akkor is lehet valaki csinos, szép és ápolt, ha konkrétan ezer forintot szán rá ebben a hónapban, hogy foglalkozzon magával. Nézzük azt az ezrest!

Gondolnád?

Gondolnál arra, hogy a rágógumi miatt nem fogysz? Vagy az energiaital miatt? Hogy mi a baj a reggelizőpehellyel és miért nem egészséges a bolti gyümölcsjoghurt vagy salátaöntet?

Az esti étkezésben rejlő praktikák

Egyesek szerint este vétek kalóriát juttatni szervezetünkbe, hiszen arra a mozgáshiány miatt nincs szükségünk, azt testünk nem fogja elégetni, hanem testzsírként raktározza el.

Bőrfeszesítő ételek

Ha végleg le akarsz számolni a gödröcskékkel, akkor azt csak úgy érheted el, ha minden fronton támadást indítasz a cellulitisz ellen.

Van-e olyan, hogy túl sok alvás?

Hogy a kialvatlanság káros, arról mindnyájan hallottunk már, de valahogy sokkal nehezebb elképzelni, hogy létezik túlalvás is. Lehet, hogy csak azét, mert a mai világban a pihenésre is egyre kevesebb időnk jut, ezért el sem tudjuk képzelni, hogy azt túlzásba is lehet vinni.