Menü

Relaxáció otthon

Ahhoz, hogy otthon relaxációs gyakorlatokat végezz, nem kell profinak lenni, elég csupán pár dolgot tudnod. Persze ez nem helyettesíti azokat az órákat, amelyeket erre szakosodott terapeuták végeznek, de elég ahhoz, hogy a napjaidat nagyobb lelki egészséggel élhesd.

Először is, találd meg rá az időt. Nem olyan időt kell hagynod, amelybe éppen bele tudsz iktatni három mély légzést, miközben már a telefonodat figyeled, vagy az ajtót, hogy ki mikorra fog megérkezni, és milyen teendőid vannak még addig. Olyan időt kell találnod, amely során nem kifelé, hanem befelé tudsz fordulni. Nem szabad, hogy megzavarjanak benne, ugyanis ha nem tudsz helyesen koncentrálni, akkor épp az űzné el a nyugalmadat, ami miatt szeretnéd azt kialakítani.

Ha sikerült megtalálnod a napjaidban azt a húsz-huszonöt percet, amit erre szánhatsz, akkor jöhet maga a módszer. Figyelem, ez nem egy profi módszer, hanem otthoni, és mindennapos. Minden nap vagy legalább majdnem minden nap végezned kell ezt a gyakorlatsort ahhoz, hogy hosszú távú hatásait érezd.

Kapcsolj természethangokat, relaxációs vagy nyugtató zenét nagyon halkan, de azért olyan hangerővel, amely segít a külvilág zajait kizárni. Ülj le előre nyújtott lábakkal vagy törökülésben a földre vagy egy matracra. A hátad legyen kihúzva, és érezd, ahogy a levegő beáramlik a tüdődbe.

Vegyél öt nagyon mély levegőt, miközben a benned lévő „külvilágot” is megpróbálod elcsendesíteni.
Képzeld el, ahogy a nyugalom a friss, tiszta levegővel együtt beáramlik a testedbe. Vizualizáld, ahogy a szorongás távozik. Koncentrálj az elmédre, mert annak segítségével fogod tudni elnyomni a nyugtalanságodat.
Fókuszálj egy olyan dologra, ami téged a leginkább nyugalommal tölt el. Próbáld meg minden alkalommal, mikor ideges vagy, ezt a képet elképzelni. Ha hozzátársítod ezt a helyes légzéshez és a nyugalomhoz, akkor maga a kép később előidézheti ezt az állapotot.
Ha legalább negyed órán keresztül nyugodtan lélegeztél, nyújtsd meg a végtagjaidat, majd lassan felállva egyenesítsd ki a hátadat is. Néhány fejkörzéssel és lábrázással fejezzük be a relaxációt.

Ha erre minden nap húsz percet szánsz, egy hét múlva már jelentős javulást tapasztalhatsz.

Teljes élet a futball erejével

Tarolt a magyar kispályás focicsapat a mentális betegségekkel küzdők nemzetközi tornáin. A Dinamo Hungary együttese a futball szeretete mellett többről is szól: a sporton, a közösségen, az élményeken és a sikereken keresztül járulnak hozzá a szkizofréniával élők állapotának javításához. A csapat legutóbb egy olaszországi tornán járt.

Érdekes ételek/alapanyagok a frankofón világból

A francia konyha egyértelmű jó hírneve él és virágzik. Ha azonban jobban a dolgok után nézzünk jó pár érdekes étellel/alapanyaggal találkozhattunk a francia nyelvű területek, az úgynevezett frankofón országok konyháiban. Íme néhány példa arra, hogy milyen furcsa, néha meghökkentő ételt találhattunk a nagy boltok polcain kint illetve az igazi helyi éttermekben.

Táborozás felnőttként

Nem, a tábor nem csupán egy olyan hely, ahová óvodás vagy iskolás gyermekünket küldjük, míg mi a végeláthatatlan munkával küzdünk a nyári időszakban. Táborba az ifjúság is járhat, akik közösségben akarják tölteni az idejük egy részét, és ugyanúgy felnőttek is, akik új élményekkel akarnak gazdagodni.

Nyári kalandok

Rengeteg regény, film és sorozat épül arra az elterjedt gondolatra, hogy nyáron az embernek esélye van másfajta életet élni, új dolgokat kipróbálni, kalandokba belevetni magát. De van-e a nyári kalandok mögött valami tartalom?

Amit senki sem szeretne hazavinni

A kellemes, nyárias időben szívesen keressük az árnyékos erdőket, órákig lehet barangolni, túrázni, terepen futni. Ezzel nem is lenne semmi baj, ha a kellemetlenkedő szúnyogokon kívül egyéb veszélyes vérszívók ne leselkednének ránk.