Menü

Életmódtippek naggggyon lustáknak!

Az életmódváltásra buzdító tanácsokkal tele a padlás. Lájkolod a diétás sütiket, megnézel pár motivációs videót, aztán megtervezed, hogy sportolsz holnaptól. (és akkor abban a percben nagyon is úgy gondolod) De! A végén mégsem kezded el. Tudom, megnéztem az idővonaladat a közösségi oldalon. Gyere, beszélgessünk!

Ha ennyire szeretnéd, miért nem vágtál bele eddig? Persze tudom én, ma nincs időd. Elhiszem. Ezért adok villámgyors tippeket. Ezekhez tényleg nem szükséges túl nagy idő-és energiaráfordítás! Bebizonyítom!

VÍZ. Igyál vizet. Sokat. A csapból is ez folyik. Szó szerint és átvitt értelemben is. Legyen a táskádban, az asztalodon, az ágyad mellett, a konyhapulton, a kocsiban. Magamból kiindulva tudom, hogy el lehet felejteni, de amikor már szomjas vagy, az nagyon késő! Én nem tudok egyszerre sokat inni, nem tudok lehúzni egy fél literes flakont, de tudok kortyolgatni, ötpercenként, tízpercenként. Ilyen nagyon piciben csinálom, mert nekem se ment eddig sehogyse.

Ha már a fejed fáj, hiába bánod, hogy nem ittál eleget.

Most a vízfogyasztó applikációkkal meg az okostelefon-emlékeztetőkkel hadd ne jöjjek, elég okosak vagyunk anélkül is, hogy valami csipogjon mindig. Legyen a kezünkben vagy kezünk ügyében az a víz és pont.

MOZOGJ. A séta is jó. Meg egy tekerés otthon a szobabicajon az esti híradó alatt. (vagy esti mese alatt, ahogy nálunk szokás, egy-két "Bogyó és Babócát" is végig lehet tekerni, súlyzózni vagy hasazni.) Menj gyalog boltba. Sétálj a munkahelyedre. Lépcsőzz lift helyett. Menjetek autó nélkül oviba, suliba. Tízezer lépés! Tudod, ennyi minden nap kell. Most mennyinél tartasz vajon?

ALUDJ! Éjfél előtt feküdj le és aludj. Valld be magadnak, hogy nem éri meg a hajnalba nyúló chat és közösségi oldal, filmnézés, telefonozás, másnap csak fejfájással, rossz kedvvel és minimum két erős kávéval ébrednél fel, kell ez a kifáradt mellékvesének, rendetlenül működő pajzsmirigynek? Ugye, hogy nem.

Hányadik tipp jön? 4. VITAMINOK! Nem a szintetikus bogyókat akarom javasolni, hanem elsősorban a gyümölcsöket, zöldségeket, de a piacon lévő számtalan multivitamin készítmény is megkönnyíti a vitaminbeviteledet, léteznek hozzáadott cukortól mentes gyümölcslevek és egészen iható zöldséglevek is. Válogass!

Azt aláírom, hogy kevés az időnk. Azt is tudom, milyen mikor fárasztó napod volt. A gyerekek is rajtunk ugrálnak, a munkahely is leszív bennünket, de a sport és néhány életmódváltó tipp azt az érzést adja, hogy ma is adtam valamit magamnak, valami minőségit a testemnek, lelkemnek, hogy volt magamra tíz vagy húsz percem. Hogy lehetőségeimhez képest odafigyeltem. Hogy a körülményekhez képest megtettem, amit tudtam. Ennyi tényleg kell és kezdetnek nagyon is jó!

A XXI. század népbetegsége: a gluténérzékenység

A gluténmentes diéta napjainkban nagyon divatosnak számít, de sokan tényleg küzdenek a cöliákia tüneteivel. Gyomorpanaszoktól elkezdve kiütésig, sokféle jelet küld a testünk, hogy mellőzni kell a gluténalapú ételek fogyasztását.

Munkahelyi zaklatás

Tabutémaként kezeljük, pedig el sem hinnénk, mennyi embert érint. Mindenképpen érdemes beszélni róla, hiszen mi is sokféleképpen kerülhetünk kínos és szerencsétlen helyzetekbe a munkánk kapcsán. Ezeket pedig olykor egyszerű megoldani, máskor pedig nincs más lehetőségünk, mint kilépni abból a környezetből.

Az érzelmi evés hátterében álló okok

Az első lépés ahhoz, hogy elejét vegyük e rossz szokásnak, ha megpróbáljuk beazonosítani, mi váltotta ki belőlünk. Milyen szituációk, helyek vagy érzések vezettek ahhoz, hogy az evés kényelmével akarjunk javítani negatív állapotainkon.

Káliumban gazdag ételek

A kálium az emberi szervezet számára nagyon fontos ásványi anyag, melynek pótlásáról azonban viszonylag kevés szó esik a mindennapokban. A szükséges mennyiség bevitele csökkenti a vérnyomást, ezzel együtt a szívroham kockázatát, erősíti az izmokat, és segít a fáradtság legyőzésében is.

Vegetáriánus könnyű, nyári receptek

Sokan egészségügyi okokból válnak vegetáriánussá, mivel el akarják kerülni azokat a betegségeket, amiket a húsfogyasztásnak tulajdonítanak. Íme pár recept a menü tervezéséhez.