Menü

Mit játsszak a gyerekkel?

A gyerekek egyik legnagyobb ellensége: az unalom. Ha az a feladatunk, hogy velük foglalkozzunk, muszáj lekötni őket, amennyire csak lehet. Amíg kicsik, igénylik a folyamatos figyelmet, ha már nagyobbak, elég, ha feladatokat adunk számukra, amelyekkel egyedül birkózhatnak meg. Közben ,persze -időről időre- ellenőrizni kell azokat.

Kvízjátékok

Kvízjátékot játszani nagyon egyszerű: tegyünk fel öt kérdést a gyermeknek, amire önállóan kell megkeresnie a választ. Ezt bármikor lehet vele játszani: utcán, óvodába menet, otthon főzés közben. Példáuladjuk neki azt a feladatot, hogy számolják meg, hány kék autót lát, amíg az óvodába ér, vagy figyelje meg, milyen zöldségek kerülnek a levesbe. Írjunk össze néhány olyan kérdést is, amire már tudhatja a választ, és motiváljuk arra, hogy a legjobb tudása szerint válaszoljon. Lehetőleg kerüljük a külső motivációs eszközöket, ne ígérjünk neki nagy jutalmat a jó válaszért, de dicsérjük meg, ha ügyes. Ezzel elérjük, hogy máskor is akar ilyet játszani, ez a játék ugyanis fejleszti a memóriáját és gondolkodásra ösztönzi.

Activity és barchoba

A gyermek értelmi képességei a játékos feladatok során is fejlődnek. Ha két órán keresztül folyamatosan vele kell foglalkoznunk, az activity és a barchoba azok a játékok, amelyek során legjobban repül az idő. Írjunk a gyerekeknek mindig új kártyákat, és variáljuk a megoldás módját: ne mindig beszéltessük vagy rajzoltassuk, mert akkor hamar megunja. Fontos, hogy olyan szavakat válasszunk neki, amelyeket ő is ismer és el tud magyarázni, vagy még jobb, ha engedjük, hogy önállóan találja ki a szavakat, amiket el szeretne nekünk mutogatni. Ha pedig mi mutogatunk vagy rajzolunk neki, azt úgy tegyük, hogy könnyen megértse. A barchobában a szabály ugyanaz: az ő tudásának megfelelő dolgokat válasszuk ki, és számára egyértelmű válaszokat adjunk a kérdéseire. Fontos elmagyarázni neki, hogy csak „igen”-nel és „nem”-mel válaszolhat, így elkerülhetjük,hogy elszólja magát.

Természetesen a társasjátékok és szerepjátékok sosem avulnak el, de érdemes őket néha lecserélni a gyermekek értelmi képességeinek fejlesztése érdekében.

Mindent a diszprexiáról

A programozott mozgásokban, melyek a csecsemő idegrendszeri érésétől függnek (pl.: kúszás, mászás), általában még nincsenek feltűnő eltérések. Később a kisdedkorban fejlődik a szenzoros érzékelés és integráció (szenzomotorika: az észlelés és a cselekvés egysége). A fejlődési diszpraxia a szenzoros integráció zavarainak egyfajta megnyilvánulása.

Ártalmatlannak tűnő, ám veszélyes dolgok a kiságyban

Lehet, hogy veszélytelennek, ártalmatlannak tűnő játékok és kiegészítők, ám valójában veszélyes dolgok, amiket feltétlen tartsunk távol a kiságytól, mikor a babánkat letesszük aludni.

Tényleg létezik a középső gyerek szindróma?

Okos elsőszülött vagy elhanyagolt középső esetleg traumatizált legkisebb gyerek? Mit mutatnak a statisztikák a születési sorrendről és a gyermek tulajdonságairól, habitusáról.

10 illemszabály, amit a gyereknek is tudnia kell

Mire tanítsuk a gyermekünket kiskorától kezdve, mely illemszabályokat illik tudnia? Természetesen a legjobb tanítás, ha a gyerek látja tőlünk a helyes viselkedést, hiszen öntudatlanul leutánoz minket.

5 kreatív szülő-gyerek program, ami a gyerekek fejlődését is segíti

Az együtt töltött minőségi idő semmivel sem pótolható a gyerekek szellemi és mentális fejlődése szempontjából, ráadásul a közös programok a szülőknek is segítenek a töltekezésben. Legyen szó például közös sütés-főzésről, meseolvasásról vagy mesehallgatásról, ezek a tevékenységek mind segítenek elmélyíteni a szülő és a gyerek közötti kötődést, támogatják a kicsik fejlődését, és nem utolsó sorban rengeteg boldog közös emléket is begyűjthetnek velük.