Menü

Finomságok gyereknapra

Tudom, hogy minden nap szeretjük, etetjük, neveljük, óvjuk, féltjük, kényeztetjük csemetéinket, s igyekszünk mindig fogukra valót az asztalra varázsolni, de gyereknap igazán különleges alkalom arra, hogy valami finomsággal tegyünk a kicsik-nagyok kedvére! Készítsünk nekik valami kényeztetőt!

A gyerekekre fokozottan igaz, hogy a hasukon vezet hozzájuk az út, úgyhogy össze kell szedni magunkat, hogy valami izgalmasat kreáljunk nekik. Rengeteg vicces szendvics készíthető egy kis kreativitással, humorérzékkel, melyhez csupa egészséges hozzávaló áll rendelkezésünkre. Még a rosszabb evő gyerekek is mosolyogva harapnak bele, egy mókás szendvicsbe, partifalatba, melyen olívabogyó, koktélparadicsom, uborka, tojás, felvágottak, salátalevelek, illetve a különböző öntetek (pl. zsírszegény majonéz, cukormentes ketchup) segítségével kreatív arcokat, hajat, szemet, fület vagy akár egy egész képet formálhatunk a tányérra.

A gyerekeket legjobban mindig az édességek hozzák lázba, de nem a chipsre, kólára, cukorkára és csokira kell gondolni. Az egészséges édes ízhez a legmegfelelőbb alapanyag a gyümölcs, melyet pálcákra tűzve, olvasztott csokiba mártva, vagy házi gyümölcsfagylaltként elkészítve, egészen biztosan nem fognak visszautasítani.

Gesztenyegolyókat is alkothatunk egy doboz cukormentes, natúr gesztenyemassza, természetes édesítőszer, kókusztej és egy evőkanál natúr kakaópor és esetleg rumaroma segítségével. A hozzávalókból gyúrható masszát készítünk, majd golyókat formázunk, és esetleg pálcikákra tűzzük, csokiba forgatjuk őket.

A turmixok is egyszerűek, gyorsan elkészíthetőek és egészségesek, gondoljunk egy epres-banános hűsítő italra, vagy egy banános kiviturmixra. A pohár szélére félbevágott gyümölcsöket képzelek el, s akár cukormentes tejszínhabbal, vagy egy kanál vaníliafagyival is feldobhatjuk. Megnézném azt a csemetét, aki erre nemet mond!

Tudom, hogy végtelenül egyszerű, de attól még igencsak nagy kedvenc a császármorzsa, melyet könnyen diétássá tehetünk. Két bögre zabpehely vagy zabkorpa szükséges hozzá, egy bögre zabpehelyliszt, egy bögre tej vagy növényi tej, egy csipet só, vanília aroma, egy citrom reszelt héja és egy fél bögre természetes édesítő (pl. eritrit vagy nyírfacukor). A hozzávalókat sűrű palacsintatészta állagúra keverjük (vízzel hígíthatunk, zabpehellyel sűríthetünk a masszán), majd kevés kókuszolajon teflon- vagy kerámiaserpenyőben megsütjük, fakanállal morzsákra szaggatjuk. Cukormentes lekvárral tálaljuk.

A gyereknap ünneplése mára világszerte elterjedt szokás, május utolsó vasárnapján ünnepeljük. Készítsünk nekik ízletes finomságokat és találjunk ki kedvükre való szabadtéri programokat! Az sem baj, ha ilyenkor mi szülők is átváltozunk kicsit kócos, maszatos, önfeledt gyerekké.

Visszaszámlálunk

Ahol iskoláskorú a gyermek, ott bizony az augusztus 20-a utáni napokban elindul a visszaszámlálás. Az iskola és ovikezdés egyrészt jó, másrészt kicsit nehezen fogadja el az ember, hogy ismét korábban indulnak a reggelek és újra vár a mókuskerék.

Gyerekcsősz vagy bölcsőde?

Fiatal szülők egyik legsarkalatosabb kérdése az elmúlt időkben, hogy érdemes-e bébiszittert fogadniuk, vagy inkább maradjanak a bölcsöde-megoldásnál. Most összegyűjtöttük mindkettő előnyeit és hátrányait is, hogy könnyebb legyen a mérlegelés

Önállósodik a gyerek

Vajon hol és hogy kezdődik az önállósodás és mit tehet egy szülő, hogy megtalálja az arany középutat? Mi a jó döntés, mitől érzi a gyermekünk, hogy megbízunk benne, s mi az, amit még korai megengedni?

Erre figyelj ha kisgyerekkel mész strandolni

Kánikula, 35 fok, igazi nyár! A hőmérséklet az egekben, mindenki vízpartra menekül. Ez természetes, azonban ha gyermekekkel strandolunk, fokozott az óvatosság és az elővigyázatosság. Mi mindenre kell figyelnünk?

Mennyi kosz kell a gyereknek?

Kutatások tucatjait említhetném, amelyek bizonyítják, hogy a már-már sterilre takarított, szuper higiénikus környezet ártalmas lehet a gyerekeknek. Ezek szerint akkor mégis csak igaz a mondás, hogy évi egy kiló koszt meg kell ennie a gyereknek?