Menü

Téli leárazások vagy átverés?

„Menjünk innen, mielőtt még veszek valamit drágán, amiről azt hiszem, hogy akciós!”-mondta Niki barátnőm a minap, egy hatalmas árzuhanást és téli készletkisöprést, 70%-os óriási kiárusítást messziről hirdető boltban. Beindult a nagy téli leárazási szezon.

Az őszi végkiárusítás és a nagy nyárvégi leárazások után már meg sem lepődöm, mikor olyan feliratokba ütközöm, amelyek harsányan hirdetik: itt bizony 20, 30 és 50 vagy akár még 70 százalékos téli árkedvezménnyel is vásárolhatok! Naná, hogy bevágódom az üzletbe, remélvén, hogy jó áron néhány új holmira tehetek szert, de csalódom. Nem látom, hol az akció?

Akadnak már olyan boltok is, amelyek a karácsonyt megelőző időszakban is árengedményeket adnak, mintha meg akarnának szabadulni bizonyos szezonális termékektől. Nyilván a január és a február elég gyenge hónap a kereskedelem szempontjából, s a kedvezmények, leárazások kiváló vásárló-csalogatók, de biztosan annyira leakciózzák az árakat, ahogy hirdetik?

Anyukám mondása sokszor eszembe jut, mikor méregdrága – pedig leértékelt – árut lát a kirakatokban. Ilyenkor közli: „Ezek a leárazások úgy történnek, hogy mögé írnak egy nullát, aztán áthúzzák!”. Ez talán túlzás, de voltam olyan 70%-os árengedményt messziről hirdető üzletben, ahol nem találtam pénztárcámnak való leértékelt árat, mert szinte olyan magas volt, mint máshol az eredeti.

A rengeteg reklám gyakran csalódássá válik. A beharangozott óriási kedvezmények helyett sok helyen csak 10-20 százalékos kedvezményt ígérnek, ennyit pedig az év többi napjaiban is látni. Sokszor azt gyanítom, hogy az áruházak tipikus trükkje, 50-70%-os akcióval reklámozni termékeket, miközben csak 20-30%-kal árazzák le őket, valószínűleg megtévesztve ezzel a vásárlókat.

Nem azt mondom, hogy nem jön jól néhány karácsonyi utáni leárazás, egy-két kozmetikai szett vagy parfüm fél áron. Azt hiszem érdemes figyelni és kihasználni a valódi januári akciókat, de azért nem árt tájékozódni előtte, pontosan mi mennyibe kerül. Ne hagyjuk megtéveszteni magunkat jól hangzó, csábító feliratokkal és csalogató, ám nem teljesen korrekt reklámokkal, vagy marketingfogásokkal.

Vízkúra, a japánok ezt is mesterfokon űzik

Rengeteg egészséges módszert leshetünk el a japánoktól, mindezt az életmódjuk, étkezésük, nézeteik és kultúrájuk teszi lehetővé. A víz fogyasztása alapfeltétele létünknek, a japánok viszont ezt is tökélyre fejlesztették.

Koszos hatású farmer és cipő egy vagyonért?

A minap olvastam, hogy Jennifer Lopez egy piszkos, de elképesztően drága farmerban járta New York utcáit. A művésznőről tudjuk, hogy szereti kipróbálni és megmutatni az újabbnál újabb stílusirányzatokat, ám ezúttal lehet, hogy kicsit túllőtt a célon? Egy koszos farmerban járta New York utcáit, amelynek ára megdöbbentő.

A majális története, jelentése

A tavasz egyik legkedveltebb ünnepe a majális, de sokan nincsenek tisztában azzal, hogy honnan is ered ez a szokás, illetve hogy mit jelent a szó. Ebben a cikkben bemutatom az ünnepet, így megtudhatjátok, hogy mit ünneplünk ezen a napon, illetve azt, hogy mikor van, valamint, hogy hogyan forrt egybe a munka ünnepével.

Az olvasás jótékony hatásai, mentalizáció

Kutatások egész sora támasztja alá, hogy fizikailag és lelkileg is egészségesebbek leszünk az olvasástól. Köztudottan bölcsebbé válhatunk, okosabbá, empatikusabbá, de fontos megjegyezni, hogy ezek a pozitív hatások akkor figyelhetők meg, ha klasszikusan könyvet tartunk a kezünkben és úgy olvasunk, nem pedig a neten görgetünk, chatet olvasunk, közösségi oldalakat csekkolunk.

Miért fontos a csapatépítés?

A helyi rádióban valamelyik nap a csapat építő tréningek fontossága, haszna volt a téma, így már akkor megfogalmazódott bennem, hogy erről a témáról érdemes írni. Mi a csapatépítés lényege, hogy zajlik, miért van rá szükség és kiknek ajánlott, ezekről szól mai cikkünk.