Menü

Kivel barátkozik a gyerekünk?

A legtöbb szülő számára kardinális kérdés, hogy gyereke milyen társaságba keveredik, főleg serdülőkorban. Ezért sok szülő igyekszik befolyásolni, meghatározni, hogy kivel barátkozzon a gyereke. De vajon szülőként, hogyan tudjuk ezt befolyásolni, illetve honnan tudjuk, hogy milyen barátra van szüksége gyerekünknek?

Leggyakrabban azt erőltetik a szülők, hogy gyerekük jó tanuló gyerekek társaságát keresse. De hiába, hiszen a barátság egy teljesen érzelmen alapuló választás, logikai érvekkel nem fogjuk tudni befolyásolni ezt a döntést. Legalábbis hatásos módon biztos nem. Nem jó szülői taktika a tiltás ebben az esetben sem, hiszen az általában csak azt eredményezi, hogy gyerekünk nem lesz velünk őszinte.

A barátság nagyon fontos kapcsolat, ezek a kölcsönösségen alapuló viszonyok 10 éves kor felett kezdenek kialakulni általában. A bandázás életkori sajátosság, amit szülőként direkt módon nem igazán tudunk irányítani.

Az alternatív programok kínálatával viszont tudjuk némileg terelgetni gyermekünket jobb társaság felé. Vagyis tudatosan kereshetünk különböző tematikus közösségeket számukra, például valamilyen sporthoz vagy hobbihoz kapcsolódóan. Ezáltal némileg meg tudjuk óvni gyerekünket a céltalan sodródástól, amely esetleg destruktív társaság irányába lökné idővel.

A szakemberek szerint sem célszerű direkt utasításokat megfogalmazni a gyerekek felé azzal kapcsolatban, hogy kivel kellene barátkozniuk. Inkább az elfogadás útját érdemes követni, ha kevésbé szimpatikus barátról is van szó, szülőként igyekezhetünk integrálni őt is a családi programokat illetően, így valamennyire ellenőrzésünk alatt tarthatjuk. A barát bevonása a családi programokba sokkal célravezetőbb szülői hozzáállás, mint a tiltás.

Mindent a diszprexiáról

A programozott mozgásokban, melyek a csecsemő idegrendszeri érésétől függnek (pl.: kúszás, mászás), általában még nincsenek feltűnő eltérések. Később a kisdedkorban fejlődik a szenzoros érzékelés és integráció (szenzomotorika: az észlelés és a cselekvés egysége). A fejlődési diszpraxia a szenzoros integráció zavarainak egyfajta megnyilvánulása.

Ártalmatlannak tűnő, ám veszélyes dolgok a kiságyban

Lehet, hogy veszélytelennek, ártalmatlannak tűnő játékok és kiegészítők, ám valójában veszélyes dolgok, amiket feltétlen tartsunk távol a kiságytól, mikor a babánkat letesszük aludni.

Tényleg létezik a középső gyerek szindróma?

Okos elsőszülött vagy elhanyagolt középső esetleg traumatizált legkisebb gyerek? Mit mutatnak a statisztikák a születési sorrendről és a gyermek tulajdonságairól, habitusáról.

10 illemszabály, amit a gyereknek is tudnia kell

Mire tanítsuk a gyermekünket kiskorától kezdve, mely illemszabályokat illik tudnia? Természetesen a legjobb tanítás, ha a gyerek látja tőlünk a helyes viselkedést, hiszen öntudatlanul leutánoz minket.

5 kreatív szülő-gyerek program, ami a gyerekek fejlődését is segíti

Az együtt töltött minőségi idő semmivel sem pótolható a gyerekek szellemi és mentális fejlődése szempontjából, ráadásul a közös programok a szülőknek is segítenek a töltekezésben. Legyen szó például közös sütés-főzésről, meseolvasásról vagy mesehallgatásról, ezek a tevékenységek mind segítenek elmélyíteni a szülő és a gyerek közötti kötődést, támogatják a kicsik fejlődését, és nem utolsó sorban rengeteg boldog közös emléket is begyűjthetnek velük.