Menü

Csodás csatangolások Csopakon

Idén a sok eső miatt később színesednek és hullanak le a levelek, így aki kedveli az őszi színeket, még érdemes természetjáró kirándulásokat tervezni. Nagyon jó lehetőségeket kínálnak a nemzeti parkok vezetett túrái, érdemes megnézni az eseménynaptárakat, ugyanis a tévhittel ellentétben nincs vége a túraszezonnak! Egész évben tartanak szervezett túrákat, amelyek előnye, hogy a még ismert tájakon is különleges, sosem látott helyekre juthatunk el, és olyan ismereteket szerezhetünk, amelyeket csak a könyvek hosszas olvasgatása után tudhatnánk meg.

A hajráegészség.hu Csopakon járt október végén a Bakony-Balaton Geopark szervezésében megrendezett „Csopaki csatangolás kövek, malmok és pincék között” elnevezésű túrán. Egyébként ez is bizonyítja, hogy nem csak nyáron érdemes ellátogatnunk a magyar tengerhez, egész évben van itt mit csinálni! A kiránduláson rRészt vettek helyiek és vidékiek, akik őszölni jöttek a Balatonra. És milyen jól tették! Gyönyörű volt a Balaton-Felvidék a harmadik évszakban. Idősek és fiatalok, kisgyerekes családok és kutyások is részt vettek a túrán, amely úgy lett kitalálva, hogy bármely korosztály teljesíteni tudja.

A csopaki vasútállomáson találkoztunk, és a rövid regisztráció ideje alatt megnéztük a kiállított régi gőzmozdonyt. Majd elindultunk a község főutcáján a régi templomromhoz, amely háromféle kőből épült különböző időszakokban. A templom akkor romlott le, amikor „átkeresztelkedését” megakadályozván inkább pajta lett belőle. Majd továbbindultunk a másik legkorábbi építészeti nevezetességhez, a csonkatoronyhoz. A Millenniumi Parknál található épület a korábbi Szent István-templom része volt, de az egy villámcsapás következtében leégett. Eztán következett a Plul-malom, amely közel sem az egyetlen malom a környéken, de a nemrégiben szépen felújított épületben megtekinthetjük a korábban használt molnáreszközöket is a kétszintes malomépületben, ahol néha rendezvényeket is tartanak, például a Nyitott Balaton szervezésében.

Ezután végre bevetettük magunkat az erdőbe, amit mindenki alig várt! Túravezetőnk felhívására levetettük a pulóvereket a hűvösebb idő ellenére, mert kaptatós szakasz következett. Rendületlenül meneteltünk felfelé, miközben csodáltuk az erdőt. A kilátó sajnos leromlott állapotban van, így nem tudtunk felmenni, de túravezetőnk, Sárdy Julianna érdekes információkat mesélt el nekünk a környék, valamint a kőzetek kialakulásáról. Hogy a gyerekeknek is kedvezzen, kedves mesét mondott egy állomással arrébb a mészkövek keletkezéséről egy kis réten, ahol valóban mészkövek dugták ki a fejüket a föld felett. A mesét még a felnőttek is élvezték, majd továbbálltunk, hogy a túraútvonalon menetelve, hogy kiérjünk a „vadonból” a Kálváriához, amelytől lefelé haladva a Szent Donát szobrot ejtettük útba, ahol nem mellesleg kiváló játszótér is található. Innen már a szőlőtőkék között vezetett az utunk, ahonnan csodás kilátás nyílik a Balatonra. A sárguló szőlőtőke-levelek Toszkána hangulatát idézik – minimum. A borok kedvelői két híres pincészethez is betérhetnek, ha isteni szőlőnedűt szeretnének kóstolni. Mi innen indultunk hazafelé, de a településnek van még sok más nevezetessége, ha valakinek több ideje van nézelődni. Kellőképpen elfáradtunk, mégis feltöltődés volt az időtöltés, hiszen szellemi és vizuális élményekkel gazdagodtunk.

Régi húsvéti szokások

A húsvét a kereszténység egyik legjelentősebb ünnepe. Ma már inkább a tavaszvárás, és a tavasz eljövetelének jele, amelyet március vagy április hónapban (a Hold állásának megfelelően) tartanak, és sokaknál vallástalan jelentéssel bír. Azonban az ünnephez rengeteg régi (ma már vicces) hagyomány kapcsolódik, amelyek közül olvashatunk néhányat ebben a cikkben.

Ugye nem vesz senki élő nyuszit/csirkét/kacsát húsvétra ajándékba?

Ugye nem vesz senki élő nyuszit/csirkét/kacsát húsvétra ajándékba? Plüss nyuszi/csirke/kacsa vagy csoki nyuszi/csirke/kacsa a tökéletes választás! – olvasom az egyik állatvédő egyesület facebook oldalán és megmondom őszintén teljes mértékben egyetértek a felhívásukkal!

Munkahelyi motiváció?

Minden vezető sikeres cégre és lelkes munkatársakra vágyik, akik szakmailag kiválóak és minden nap a legjobb formájukat hozzák. A valóság azonban nem ilyen egyszerű. Még a legjobbnak tűnő munkatárs esetében sem lehetünk teljesen biztosak abban, hogy ugyanolyan teljesítményt nyújt napról-napra, és mindig maximálisan eltökélt. Jó hír, hogy vezetőként nagyban befolyásolhatjuk, hogy egy dolgozó mennyire tudja és akarja kihasználni tehetségét! Lássuk, hogyan!

8 különleges és elragadó húsvéti tradíció a világ különböző tájairól

Itthon a locsolkodás, rokonlátogatás, családi körben elfogyasztott finom ételek és természetesen a tojásfestés. Ezek mindenki számára jól ismert húsvéti tradíciók, azonban más nemzeteknél eltérő szokások uralkodnak, ismerjük meg ezeket is!

Jön a gofri világnapja!

Édes emlékezésre hívjuk a kedves olvasókat! Már meg sem lepődünk az abszurdabbnál abszurdabb világnapokról olvasva, de most tegyünk egy kivételt és beszéljünk arról, hogy március 25-én van a gofri világnapja!